Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
En even goed opletten dat de verkopende partij “Vendu le **/**/2014” op de CG schrijft
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 94
Geregistreerd: 09-06-2009
- CX Athena
- XM 2.0 16V Berline
Dat is wel heel stoer: op 1 januari, om 10 uur, een auto kopen in Frankrijk. Een goed begin van het jaar
He had a great devotion to the Goddess Athena, who he believed guided him at key moments in his life (Proclus, 412 AD)
Totaal aantal Berichten: 816
Geregistreerd: 20-12-2007
- Xsara diffrence 2
gewoon doen !!!
ik heb het februari 2012 ook gedaan eerst via vwe op chassis nummer verzekeren (is voor 2 wkn) dan gewoon naar huis rijden en kan je binnen die 2 weken ook nog met frans kenteken naar rdw
ging prima met mijn visa destijds
met een citroen voor je deur word je leven nooit een sleur
vorige citroens 2cv6 1974 /charleston 1984 / zx 1.6 aura/bx progress/zx 1.8 aura/ax 93” /c15 /visa14trs/zx 1.4 avantage/visa 14trs stilo/ax 95”/zx 1.6 break tentation xsara break 1.6 16v visa 14trs ax volcane c3 ligne ambiance en nu c3 exclusive.
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
België wordt al een stuk lastiger, temeer omdat je in Nederland niet op een heel heldere manier aan een importkenteken kunt komen, Export is wel weer heel erg makkelijk en duidelijk hier (de RDtW rammelt)
Ik wil graag een C15 uit België halen, maar weet niet heel goed hoe , om zelf terug naar NL te rijden….
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 816
Geregistreerd: 20-12-2007
- Xsara diffrence 2
Maurice van Mourik schreef:België wordt al een stuk lastiger, temeer omdat je in Nederland niet op een heel heldere manier aan een importkenteken kunt komen, Export is wel weer heel erg makkelijk en duidelijk hier (de RDtW rammelt)
Ik wil graag een C15 uit België halen, maar weet niet heel goed hoe , om zelf terug naar NL te rijden….
kijk naar mij vanuit spanje terug gereden naar nederland
eerst de visa vanuit frankrijk en toen de c15 vanuit spanje alleen klapbandje onderweg
verder wat slecht zicht in de franse pireneËn thats all!!!
met een citroen voor je deur word je leven nooit een sleur
vorige citroens 2cv6 1974 /charleston 1984 / zx 1.6 aura/bx progress/zx 1.8 aura/ax 93” /c15 /visa14trs/zx 1.4 avantage/visa 14trs stilo/ax 95”/zx 1.6 break tentation xsara break 1.6 16v visa 14trs ax volcane c3 ligne ambiance en nu c3 exclusive.
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Maurice van Mourik schreef:België wordt al een stuk lastiger, temeer omdat je in Nederland niet op een heel heldere manier aan een importkenteken kunt komen, Export is wel weer heel erg makkelijk en duidelijk hier (de RDtW rammelt)
Ik wil graag een C15 uit België halen, maar weet niet heel goed hoe , om zelf terug naar NL te rijden….
Van een Belgische verkoper ga je ( bijna ) nooit een kenteken mee krijgen ,
die staan namelijk op naam , niet op het voertuig .
Het enige dat hij kan doen is de auto tot bij jou rijden , en terugkeren MET zijn kenteken .
Die moet dus altijd teruggestuurd worden of overgezet op zijn nieuwe aanwinst .
Klopt het dat je eigenlijk in Frankrijk zelf geen wagen mag vervoeren
op een autotransporter of aanhanger ?
Iets met concurentie met hun eigen sleepdiensten ??????
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 43309
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Trouwens, de rdw rammelt? Hoezo? Het verzorgen van een export plaat is zaak van het land waaruit de auto afkomstig is volgens EU richtlijnen… De RDW hoeft dus geen kentekens te verstrekken voor auto’s die hier naar toe komen, alleen voor auto’s die geëxporteerd worden. In België kun je ook een exportplaat kopen. Wel een boel gezeik, maar het kan.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 920
Geregistreerd: 12-07-2006
- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
Het lijkt me een broodje aap dat je in Frankrijk niet zelf met auto’s op een aanhanger mag rijden, ik denk dat vele mede-forummers daar dan allang last van hadden gehad.
Ook geen commentaar gehad van Franse douane bij mijn laatste ritjes…
waar rook is, is…
LHM only!
Totaal aantal Berichten: 9437
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Maurice van Mourik schreef:Ik wil graag een C15 uit België halen, maar weet niet heel goed hoe , om zelf terug naar NL te rijden….
Heb ik al eens uitgezocht, gaat een heel draadje over.
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/219136/
En hier staat de oplossing om zelf terug te rijden.
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewreply/1674631/
Je moet alleen iemand kennen die over groene platen beschikt.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 43309
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
wbogaerts schreef:
Klopt het dat je eigenlijk in Frankrijk zelf geen wagen mag vervoerenop een autotransporter of aanhanger ?
Iets met concurentie met hun eigen sleepdiensten ??????
Walter
Nee, niet helemaal. Is een lang verhaal
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 990
Geregistreerd: 20-11-2006
- Visa 14 TRS
- 2CV AZ
- ID/DS DS
Ik ben wel nieuwsgierig naar dat verhaal; brand los, Waterman.
Totaal aantal Berichten: 43309
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Er gelden regels voor betaald vervoer van en door garagehouders. Je mag niet zomaar auto’s vervoeren op een sleepwagen of ambulance als garagehouder. Daarvoor moet je vergunning hebben. Dat geldt in NL alleen voor bergingswerkzaamheden, in FR gelden die regels voor veel meer autotransport gerelateerde zaken. En dan zijn er verschillende soorten vergunningen. Ook voor particulieren gelden er bepaalde regels, maar dat zou ik moeten uitzoeken. Kortom, er zit een kern van waarheid in Walter z’n post, maar het ligt iets lastiger.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 920
Geregistreerd: 12-07-2006
- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
Waterman: Maak het lange verhaal kort en leg uit!
Ik denk dat dit nog wel onder de noemer van dit draadje kan toch, niet off-topic onder het mom “alternatief”
te laat… merci
waar rook is, is…
LHM only!
Dat wist ik niet! Zou zomaar kunnen. Geen land met zoveel regels als La France.
Ik heb er nooit problemen mee gehad, of vragen.
Maar terug rijden als het kan, wel het goedkoopst. En het is volkomen legaal. Als je maar netjes aanmeld bij de NL douane op de website.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Vandaag is mijn 205 cabrio gehaald en is naar Frankrijk gegaan. De mensen die deze auto ophaalden reden de auto gewoon naar Frankrijk. Bij het GWK werd de auto afgemeld in Nederland. Er werd een kenteken afgegeven en de man kon gelijk een verzekering afsluiten. De kentekens waren twee witte platen en wat stickers en klaar. Duurde niet meer dan 15 minuten. Dat hebben we hier wel goed geregeld. Ik kreeg de vrijwaring en klaar.