Mijn gti verbruikt een klein beetje koelvloeistof, is dat erg of is dat normaal. Ik weet dat mijn vorige bx ook een klein beetje verstookte ergens.
Verbruik is iets nu anderhalve liter op 10.000km, ik weet niet of dat onder normaal valt of dat er ergens een lek is of dat ie het verbrandt.
Kan nergens lekken ontdekken (vind je het gek met zo’n kleine hoeveelheid) en de motor rookt ook niet met warme motor ofzo.
Zou het kunnen zijn dat bv de waterpomp een klein beetje lekt ofzo? die is denk ik wel aan vervanging toe intussen (staat op de to-do list voor dit jaar)
en wat zijn bekende lekplekken?
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Bekende lekplekken:
-waterslangen rond de cilinderkop (ook de hele kleinen)
-thermostaathuis
-kachelradiateur (ruik/zie je wel in je interieur)
-waterpomp
-radiateur (hoeft niet perse te roken kan ook heeeeel klein gaatje zijn)
Let vooral op witte aanslag of lekkagesporen (ook witachtig).
Laat anders je koelsysteem eens testen bij een garage onder druk, als er dan iets lekt kun je dat vaak wel zien.
succes!
Emiel
de mijne (diesel) lekt een beetje via z’n koppakking naar buiten, achterkant blok… schijnt niet vaak voor te komen, maar toch…..
Dat de filosofie van citroen was dat een auto pas perfect is als je alles wat je niet nodig hebt eraf "designed" wil toch niet zeggen dat alles er vervolgens maar vanaf mag vallen?
BX19trs schreef:Bekende lekplekken:
-waterslangen rond de cilinderkop (ook de hele kleinen)
-thermostaathuis
-kachelradiateur (ruik/zie je wel in je interieur)
-waterpomp
-radiateur (hoeft niet perse te roken kan ook heeeeel klein gaatje zijn)Let vooral op witte aanslag of lekkagesporen (ook witachtig).
Laat anders je koelsysteem eens testen bij een garage onder druk, als er dan iets lekt kun je dat vaak wel zien.
succes!
Emiel
Vergeet “lekpunt” #1 nou niet: de radiateurdop. Die moet je af en toe even schoonmaken op de pasvlakken en het veertje erin “trainen”.
Ich bin ein Breaker
DaanDus schreef:de mijne (diesel) lekt een beetje via z’n koppakking naar buiten, achterkant blok… schijnt niet vaak voor te komen, maar toch…..
dan zou ik toch dringend de koppakking vervangen… voor ze deruitvliegt
BX 1.6i ‘93 verkocht
XM 2.1 ‘91 verkocht
BMW 525 2.5D ‘00 verkocht
C5 2.2HDI FAP AUT ‘05 verkocht
Berlingo 1.6 HDI 75pk gekocht
BMW 525 2.5DA ‘06 gekocht