3 van de 54
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
Xantia’s in Noorwegen. Exit.
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 05 maart 2014 03:51 PM
  [ # 31 ]

startmotor van onder af, moeilijk te bereiken bouten etc. Gewoon absurd veel werk. XMs trekken mij gelukkig niet,nooit gedaan ook. gelukking maar. DS HY , 2CV en Xantia is genoeg.

Xantia is niet bepaald schitterend te noemen dankzij de kindertjes:

ieder stuk plaatwerk is op deze manier verziekt Sad(

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 09 maart 2014 06:54 PM
  [ # 32 ]

Goed, besloten de Xantia niet te slopen, de auto is te goed. Mijn stiefzoon gaat erin rijden.
Ik ben al begonnen met de lakschades te repareren. LHM en motorolie zijn op peil.  Morgen even kijken voor een APK om te weten wat er precies moet gebeuren.
Een paar vragen;
1 zal de remschijven en blokken nog even inspecteren, weet iemand de minimale dikte van de schijven?
2 Is het kleppen stellen van zon 1,8 8v veel werk?
3 onderste fuseekogel moet ook vervangen worden ivm speling of zijn die strakker te stellen zoals bij een HY?
4 iemand ervaring met het wegpolijsten van een kras op de voorruit?

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 13 maart 2014 10:47 PM
  [ # 33 ]

Nieuwe remschijven en blokken gemonteerd. Ook nieuwe fuseekogel. Wel dat was niet makkelijk.zelf gereedschap gemaakt maar dat draaide ik stuk. Toen de oude kogel met de haakse slijper verwijderd, wat zou ik zonder dat ding moeten?? Lange dop 18 opgeofferd en op het restant gelast en toen anderhalve meter pijp erop en eindelijk kwam hij los. 3 uur bezig geweest….De nieuwe monteren kosste 1 minuut.
Al aardig wat krassen in de lak
weggewerkt door ze met een penseel op te vullen , daarna met 400 schuurpapier nat gladschuren en met commandant weer polijsten.

Maandag apk, ben benieuwd

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
JaboV
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 56
Geregistreerd: 16-10-2007

Gepost: 15 maart 2014 12:45 PM
  [ # 34 ]

Kleppen stellen van zo’n 8 klepper is geen grapje. Klepspelling opnemen en noteren. Nokas verwijderen. Dus distributie los ect. Vulplaatjes er uit en passende exemplaren zoeken (in jouw geval in Noorwegen best lastig denk ik)
Berekenen welke maat vulplaatjes je nodig hebt en deze zien te ritselen ergens of af laten draaien bij een revisie bedrijf.
Alles weer in elkaar waarbij je met een beetje pech de bouten van je nokas bevestiging in de aluminium kop verrot draait. (ervaringsdeskundige hier grrrrr)

Ik had zo’n 8 klepper op lpg dus elke 10.000 had ik dit grapje dan leer je het wel maar de eerste keer was best lastig.

Overigens denk ik dat op benzine er niks aan de hand is met je klepspeling bij deze kilometerstand.

Gr Jaap

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 17 maart 2014 12:05 PM
  [ # 35 ]

APKk uit moeten stellen tot woensdagmorgen. Tijdens terugplaatsen van de wielophanging sneuvelde de binnenste aandrijfashoes en die moet besteld worden. Als het goed is morgenochtend binnen. Gisteren de aandrijfas maar vast gedemonteerd waarbij vele naaldjes van de tripoden eruitvielen. Had daar geen losse naalden verwacht, gelukkig heb ik ze alle 99!! terug kunnen vinden.

Ik zou ook nog even een kleine olielekkege fixen van een van de carterontluchtingslangen, nou die brak spontaan in tweeen, het rubber was keihard. Afijn die heb ik gelijk maar vervangen. Zat overigens vol sludge dus gelijk de andere slangen maar gelijk goed doorgespoeld.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Dirk D
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 128
Geregistreerd: 24-10-2011

- 2CV AK350
- Dyane Acadiane
Gepost: 17 maart 2014 01:20 PM
  [ # 36 ]
Gert-Jan Brink schreef:

Goed, besloten de Xantia niet te slopen, de auto is te goed.

Respect hoor, dit is geen eenvoudige klus!

Wel heel leuk om je sleutel ervaringen in het Noorse op deze manier te volgen.

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 18 maart 2014 05:05 PM
  [ # 37 ]

de aandrijfashoes was binnen vandaag en zit erop. Vanavond de as monteren en morgen om 08.00 APK.
Aangezien ik de nummerplaten al had ingeleverd , om wegenbelasting te voorkomen, heb ik proveskild (oefennummerplaten) gehaald. Dat zijn rode stickers waarmee je een dag of een aantal dagen mag rijden met een niet gekeurde , onverzekerde auto. Verzekering is inclusief. Kost zon 25 euro per dag.

Na goedkeuren kan ik mn nummerplaten weer ophalen, moet dan wel gelijk wegenbelasting a 350 euro per jaar betalen + omregistrering a 175 euro.

|De auto al flink gepoetst de afgelopen week , die erge plak op de deur LA zoals op de eerdere foto ziet er inmiddels zo uit:

met een penseel de krassen opgevuld en daarna met 400 en 1200 schuurpapier nat geschuurd en toen gepolijst met commandant.

met flits zie je waarom ik Bleu Stratos zon mooie kleur vind:

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 19 maart 2014 01:58 PM
  [ # 38 ]

en goedgekeurd voor 2 jaar!! slechts 2 opmerkingen; 1 rammelstokje, inmiddels al aangeschaft en 1 mistlicht, die deed het gisterenavond nog.Ook brandt het lampje van de ruitesproeier al zit die vol.
Kentekenplaten opgehaald en weer gemonteerd. Rijden maar!

viel me op dat de koelvloeistof niet warmer wordt tijdens het rijden dan 60-65 graden. ]slechts 1 keer bij stilstaan ging de meter naar 80 graden om gelijk weer te zakken toen ik de verwarning aanzette. Kachel geeft wel goed warmte af. Iemand tips?

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 19 maart 2014 02:34 PM
  [ # 39 ]

Thermostaat vervangen.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 19 maart 2014 03:45 PM
  [ # 40 ]

ok gaan we proberen

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 20 maart 2014 12:51 AM
  [ # 41 ]

Dat is bij een 1.8 8v echt een eitje! Ik heb het recent gedaan, was met 15 minuten klaar.

En gefeliciteerd met de APK!

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 20 maart 2014 08:28 AM
  [ # 42 ]

Bedankt, waar zit die thermostaat bij een 1,8 8v?

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 20 maart 2014 11:50 AM
  [ # 43 ]

Aan de rechterkant op de onderstaande foto, die ‘bolling’ waar het ventieltje op zit (ontluchtingsnippel), daar zit die achter.


Citroen Xantia by Timo1990NL, on Flickr


Old thermostat by Timo1990NL, on Flickr

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 20 maart 2014 12:24 PM
  [ # 44 ]

ok bedankt, ga hem vanmiddag halen

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 20 maart 2014 12:24 PM
  [ # 45 ]

.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
 
3 van de 54
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook