Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ah, je bedoeld even controleren of iemand ze niet heeft laten vallen
Ik moet eerlijk bekennen dat ik er gewoon van uit ben gegaan dat ze goed staan..
Helaas brak bij het monteren wel zo’n dun slangetje af. Keihard was het slangetje geworden, stroomt vast nooit vloeistof doorheen. Heb hem maar vervangen door een ander doorzichtig stukje slang. En inderdaad er stroomt geen vloeistof door. Echter alleen maar lucht. Maar dat terzijde.
De auto bevalt prima! Alweer ruim 2000 kilometer verder.
Echter; vorige week na het tanken gaf de auto 1x een schokje op de snelweg. Verder geen last gehad..
Soms hoor ik de pomp wel erg brommen onder de achterbank bij het starten. Alsof hij het net niet helemaal naar z’n zin heeft. Nu wil ik eigenlijk op voorhand, ook omdat de benzinemeter het niet doet de pomp vervangen.
Weet iemand of de pomp van een Xsara van het eerste type dezelfde pomp heeft? Of moet ik echt die uit een xsara van het nieuwere type hebben?
Ik heb precies hetzelfde probleem, en heb mijn benzinepomp vervangen door een pomp van een type 1 1.8 16v.
Het is er alleen niet beter op geworden hij bromt bij het starten, hoe leger de tank hoe erger, en hikt als de tank leeg begint te raken.
Precies! En ze brommen altijd wel wat bij het op contact zetten, maar soms ‘‘dreunt’’ het de hele auto door. Een pomp van een 1.8 16v past dus wel..
Je blijft lekker bezig Bart…...maar wel leuk om te horen dat de auto wel bevalt….
Peter
Pomp van type 1 en 2 zijn gelijk.
Onderdeelnummer 1525 97.
Thnx! Ze blijken inderdaad gelijk te zijn, want de pomp van een type 1 past gewoon.
Pomp gemonteerd, accu er voor de zekerheid nog even 30 seconden af en op contact…
Helaas, meter werkt nog niet
Totaal aantal Berichten: 1376
Geregistreerd: 31-10-2005
- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
Ik zie de relatie tussen opvoerpomp en meter niet zo, tenzij het een geintegreerd geheel is met een vlotter/draaipotmeter of zo.
Kijk;
http://link.marktplaats.nl/779070030
Het is een geheel.
Heb de oude weer teruggeplaatst en die ene die ik vanochtend heb gekocht verkoop ik weer.
Vanaf het begin miste ik de Aux aansluiting al. Ik hou van originaliteit en zodoende wou ik eigenlijk de standaard radio niet kwijt. Zo houd ik ook de stuurbediening (al kan dat anders ook met adapters). Toch wou ik graag mijn eigen muziek kunnen luisteren via mijn MP3 speler. Je hebt van die kastjes dat die je kan aansluiten op de Cd wisselaaringang maar dit vind ik te duur.
Daarom heb ik een mr. Handsfree stereoboomm gekocht voor 11.75 incl verzendkosten. Deze sluit je bedraad aan op de antenne van de radio. Stroom pak je van de + en de -. Eigenlijk is het gewoon een FM transmitter. Verschil is dat dit signaal zo sterk is dat hij 0,0 stoort onderweg hij drukt de rest van de zenders gewoon weg, daarom kan je hem ook aan en uit zetten.
Geluid is goed te doen. Het klinkt niet zoals een echte aux aansluiting en als je stilstaat en er speelt even geen muziek hoor je wel een ‘‘geluid’‘. Ik ben er in ieder geval zeer tevreden mee!
Totaal aantal Berichten: 1376
Geregistreerd: 31-10-2005
- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
Bart1989 schreef:Kijk;
http://link.marktplaats.nl/779070030
Het is een geheel.
Heb de oude weer teruggeplaatst en die ene die ik vanochtend heb gekocht verkoop ik weer.
Ah, van die. Toch zit er tussen het uitlezen van die meter en de aanduiding op je dashboard nog minimaal een draadje en mogelijk nog wat meer electronica wat stuk kan. Daarnaast geeft je display ook nog een berekening van de mogelijke afstand op de rest van je tank enzo. Kan best dat daar een storing of breuk zit ergens, maar ga dat maar eens zoeken dus….
Het gaat goed met deze wagen. Als de motor koud is, vind ik hem echter wat bokkig. Goed, na enkele kilometers is dit ook wel weer over dus ik doe er lekker niks aan.
Inmiddels ben ik alweer ruim 4000 kilometer verder. Het begint er dus echt op te lijken dat ik er een goede koop aan heb gehad *klopt af*.
Waar ik me echter wel aan erger is het getril van de deurpanelen door de bassen van de wat zwaardere speakers. Het trilt echt als een gek! Nu lees ik dat je onder de rand van de speakers tochtband of fietsband kunt plakken, maar dat je daardoor het geluid er niet beter van word omdat je de luchtdruk afblokt.
Heeft iemand hier ervaringen mee?
Het gaat goed met deze wagen. Als de motor koud is, vind ik hem echter wat bokkig. Goed, na enkele kilometers is dit ook wel weer over dus ik doe er lekker niks aan.
Inmiddels ben ik alweer ruim 4000 kilometer verder. Het begint er dus echt op te lijken dat ik er een goede koop aan heb gehad *klopt af*.
Waar ik me echter wel aan erger is het getril van de deurpanelen door de bassen van de wat zwaardere speakers. Het trilt echt als een gek! Nu lees ik dat je onder de rand van de speakers tochtband of fietsband kunt plakken, maar dat je daardoor het geluid er niet beter van word omdat je de luchtdruk afblokt.
Heeft iemand hier ervaringen mee?
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007
- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Ik heb geen ervaring met ‘afdichten’, maar als je onderbroken stukjes tochtband of zo toepast ben je denk ik van de trillingen af en dicht je niet geheel af.
DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.