Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010
- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Heb jij er dan een 112 pk motor in..!!
Dus met twee Webers er op, of de Solex carburateurs.
Ik hoop inderdaad dat er wat te fotograveren valt.
Ben zelf ook heel erg benieuwd.
De VISA zou momenteel niet rijdbaar zijn.
De andrijving is afkomstig van een BX 4x4.
Dus de hele achterzijde is daarom aangepast.
Maar we gaan het zien, ben nog wel effe onderweg
de boot gaat 1 April vanuit Ancona naar Igoumenitsa.
Trouwens de Chrono staat in Athene.
En ook de Historische Acropolis staat begin Juni weer op het programma.
Helaas, dit jaar en de komende jaren geen WRC in Griekenland.
Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.
VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.
1360cc 112 pk dubbole webers voledig fabrieks origineel
dit is mijn spirit cq grono
dit is de auto waarmee DJ mona naar de meeting in zwitserland is geweest
daar is er een foto van gemaakt die gebruikt is voor een frans citroen autoblad wat je kon kopen met een model
dat ik daar achter kwam heb ik dat blad meteen gekocht natuurlijk
helaas staat I nu met een kapotte motor en het ontbreekt me aan de centen het blok te reviceren
en dit is mijn trofee in betere tijden
ik kocht hem echter nadat dit er mee gebeurt was waarna hij jaren in weer en wind had weg staan rotten
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010
- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Dat is inderdaad een mooie collectie, tenminste.
Maar als ik het goed heb gelezen kan je er met geen een rijden.
Allemaal defect en niet zo’n klein beetje ook, dat is wel jammer natuurlijk.
Is de Trophee ook in allemaal polyester delen uitgevoerd, ook het L+R achterscherm..!!
En is daar de originele motor nog bij en de speciale versnellingsbak..!!
Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.
VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.
De mille piste en de spirit sullen allebij dit jaar weer rijden
De miile piste heefd een klein defect
Voor de spirit heb ik een recerve blok liggen wat nog ok is
waarna het huidige blok in revicie gaat en rally uitgevoerd gaat worden
groep b kop groep b nokkenas webers maar moet nog eve spare voor de nieuwe mahle zuigers en cylinder
en de drijfstangen moeten sterker uitgevoerd worden
De trofee heefd nog de 1219cc 110pk motor met close ratio gearbox
en inderdaat alles schermen deuren motorkap is polyester aleen het dak niet
Het jamere is is dat de originele rolkooi er nietmeer in zat
Maar daar heb ik de tekeningen en specificities van dus dat gaat goed komen
Het heefd bij mij alemaal een beetje stil gelegen
Het krijgen van kinderen en een verhuizing helpen je niet mee in een hobby
Maar het word tijd de draad weer op te pakken
Kan Kees niet wat spullen hiervan gebruiken?
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/218542/#1815739
De GTI is in vele opzichten meer op de 205 gebaseerd dan op de Peugeot 104/Visa en het is en we hebben al contact met elkaar gehad en wat onderdelen uitgewisseld dus dat contact heeft al plaats gevonden.
GrR
Ik had al zo’n vermoeden, maar ik dacht dat het geen kwaad kon om het nog even te melden…
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010
- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Mooi Hans, bedankt voor de attentie.
We, Rudie en ik hebben elkaar al diverse keren ontmoet.
De reden dat de VISA GTI 115 zo vlot over het circuit gaat
komt ook door de bij Rudie afkomstige Michelin slicks.
En we hebben ook beide dezelfde autosportieve afwijking.
Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.
VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010
- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
““Visa 4 X 4”” ik ben even in je eigen topic verder gegaan.
Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.
VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.
dank je ik kon hem nietmeer terug vinden
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010
- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Op 5 April heb ik de VISA GTI MI 16V BX 4X4 bezocht in de stad Ioannina.
Het hele verhaal is op het forum op te zoeken.
De Visa stond al enige jaren stil.
Dat was helaas te zien.
Ik maaakte de eigenaar weer enthousiast en deze zei dat hij het als ik
eind juni weer langs kom dat hij het mogelijk weer zou doen.
Ik heb hem weer gemailt dat hij voor mij die moeite niet moest doen.
Veel te veel werk… Hij gaat het toch proberen.
Ook de Historische Acropolis Rally gaat toch door 6/7/8 Juni in Itea.
Of we daar Citroens tegen gaan komen zullen we zien, je weet het nooit.
Misschien de zwarte DS..!!
Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.
VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.
Totaal aantal Berichten: 17394
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Wie zoekt, kan hier vinden: Afspraak in Ioannina. Goede reis verder, Kees. Als jullie nog spannende Citroën-avonturen beleven, lezen we die graag!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010
- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Hoi Rens, bedankt voor deze oplossing.
Het verhaal blijft een leuk onderwerp.
Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.
VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010
- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Gisteren een leuke dag de Jumpy tikte de 150.000km aan tijdens de APK keuring.
De dag er voor de VISA GTI 115 na drieieneenhalvemaand onder de hoes vandaan gehaald.
En ook bij de VISA tikte gistern de teller de 100.000.km aan.
Dat wil dus zegen dat ik er sinds 2008 na aanschaf maar 10.000 km mee heb gereden.
Daar werd hij voor beloond, want ik heb er direct “voor” mooie nieuwe Brembo schijven op gezet.
In combinatie met de Ferodo DS 2500 remblokken zal dat vast goed gaan remmen.
Het is erdaags weer zover, ‘‘Citro Racing’’ staat weer voor de deur, het weekend van 19/20 Juli.
In Frankrijk bij Moulin op het Circuit du Bourbonnais.
De deelenemrlijst kan je inzien op Citro Racing onder de rubriek Plateaux de Citro Racing 2014.
Hierop staan de foto’s van de deelnemende Citroens, MEP’s en DB’s en de Monomiles, enz.
Het gebeuren staat dit jaar in het teken van de VISA Trophee en de Mille Pistes, Chrono’s en de GTI’s.
Ook een aantal dames die vroeger de 1000 Pistes bestuurde zijn aanwezig.
En inschrijven kan nog steeds met je sportieve Citroen of Panhard, enz.
Je kan zowel Zaterdag 5x als Zondg 5x dus 10 keer 20 minuten de baan op.
Doen..!!
Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.
VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010
- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Ja… en hoe is het afgelopen in Griekenland.
De Eigenaar van de VISA GTI MI16V BX 4X4, zou de wagen in elkaar gaan zetten
tijdens mijn drie maanden vakantie aldaar. Dan konden we er mee rijden.
Ik had daar geen behoefte aan.
Om deze VISA weer netjes in elkaar te zetten heb je een hele lange tijd nodig.
Bij terugkomst in Ioannina was hij ook natuurlijk niet klaar.
Maar hij is het nu wel van plan om dat in de toekomst te gaan doen.
Op het Engelse VISA Forum onder de rubriek Projecten staan heel veel foto’s van de ombouw.
Die heeft hij dus opgezocht en vrij gegeven nadat ik hem had bezocht waarna hij dus weer enthousiast werd.
Hij gaat mij op de hoogte houden met de vorderingen. We zullen zien.
Het apparaat mag absoluut niet verloren gaan. En daar zat het dicht tegen aan.
Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.
VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.