Lekker dan, ga je terug van Peugeot naar Citroen mede door de beroerde service van de Peugeot van Zwienen dealer krijg je dit voor je kiezen:
In Alkmaar bouwt Van Zwienen een nieuw dealerpand waar het ook Citroën gaat voeren. “Citroën heeft in deze regio tien contractanten en wil verder met één. Niemand was bereid daar op in te gaan, dus doen wij het”, aldus directeur Hans van Zwienen.
Onder de slachtoffers die hun Citroen dealerschap kwijtraken in ieder geval: Klaver5 Alkmaar, C vd Maat in Zwaag, Willem Wessels in Zaandam, Groenewoud in Schagen en nog 6.
Maar goed dat de EU wetgeving het toelaat dat ik mijn auto ook bij een universele garage kan brengen zonder garantie gedoe. Klaver en Vd Maat sluiten zich bv aan bij James auto en Service en zullen waarschijnlijk een erkend reparatie en service punt blijven.
Waar gaat dat heen: de vertrouwde dealer die vaak idolaat waren van hun merk moeten het afleggen tegen de macht van een van zwienenstal groep snik snik
Genoeg ouwe meuk!
Dat meen je niet! net de overstap van Alkmaar naar Schagen gemaakt omdat ik het daar wat persoonlijker vind. Hoop dat Groenewoud wel door gaat.
C3 1.2 Vti EGS Collection
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Ja hoor, Groenewoud van Kesteren tegenwoordig gaat gewoon door.
Laatst Ben Boekel daar nog over gesproken.
Het verhaal is iets genuanceerder dan TS aangeeft.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Gelukkig maar, kan niet wachten om de cactus te zien en te voelen
Ik krijg trouwens aldoor meer het idee dat de cactus de opvolger van de C3 is en niet van de C4. Lijkt me sterk dat er nog een model komt tussen de C1 en de C4 cactus (als ik naar de prijs kijk).
C3 1.2 Vti EGS Collection
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Voor de cactus zul je nog een paar maanden geduld moeten hebben. De persintroductie staat voor juni/juli genoteerd en de dealerintroductie zal pas rond september plaatsvinden.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
ach, kan ik nog even sparen
C3 1.2 Vti EGS Collection
Willem Wessel is sinds maandag failliet verklaard…. dat is balen geen Citroen meer in Zaandam
Mijn Citroens:
C5 Ligne Prestige 2.0 16V Aut. (2001) - verkocht in 2010
C4 Ligne Prestige 1.4 16V (2006) - naar iemand van familie gegaan 2011
C4 Exclusive 2.0 16v Automaat (2008) - naar iemand van familie gegaan 2012
C1 Collection (2012) huidige auto
Ja Wessels is failliet na een treurige strijd waarbij Van Zweinen heeft gewonnen. Je zal dus wel een dealer terug krijgen maar dan met de van Zweinen naam
Volgens een zeer direct betrokkene is het een heel flauw machtspel geweest om Wessels zo snel mogelijk uit de weg te ruimen. Op het laatste moment de spelregels veranderen waardoor hij zelfs zijn klantenbestand na al die jaren af moest staan, met een hoge boete als pressie middel. Dit kon natuurlijk niet en de strijd was gestreden…….
Ik ben benieuwd welke kant Citroen hiermee op gaat. We zien het aan bedrijven als Kroymans, Van Lingen en nu net Pouw dat de grote Autoboeren het ook niet altijd goed doen. En als ze dan wegvallen ontstaat er direct een probleem in een hele regio.
Laten we hopen dat de hoge Franse directeur (waarschijnlijk van het Citroen dealer netwerk) circa twee weken geleden genoeg heeft gezien bij de NH dealers dat ze toch besluiten voor een andere invulling van het netwerk! Bekend is dat hij bij zowel de huidige ’ echte’ Citroen dealer is geweest als bij één van de van Zweinen vestiging. De ’ echte’ dealer had toch meer cachet, naar zijn mening!
Citroen maak de juist keus en hou de dealers die ook daadwerkelijk gevoel hebben bij dit mooie merk!
Genoeg ouwe meuk!
Het wordt er inderdaad niet beter op. die grote dealers zijn net fabrieken, met weinig oog voor de klanten.