Ik heb sinds December een Saxo 1.4 VTS uit 1996, heb de koppakking vervangen en ben inmiddels 4000 km verder! Nog steeds als een trein, maaar…
Als ik een snelle bocht linksom maak gaat het oliedruklampje en het koelvloeistof tegelijk branden en daarna weer uit.
Daarnaast heb ik nu twee keer gehad dat de motor afsloeg bij het intrappen van de koppeling en lage snelheid.
Kortom vreemd!
Nu sprak ik een vriend met ook een Saxo (GJMschutten op het forum) en die had PRECIES hetzelfde. Is hier sprake van een Saxo-kwaaltje? En: wat is er tegen te doen?
Ik hoop dat iemand een oplossing weet.
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Geen idee of het hier opgaat, maar ik heb wel eens gehoord dat door het ontbreken van schotten in het carter de olie bij snelle bochten naar een kant van het carter wordt geslingerd, waardoor er heel even een drukval ontstaat…
Maar hoe komt het dan, dat het niet altijd zo is geweest…
Het lijkt alsof het ‘in eens’ komt opzetten,...:S
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Zit er genoeg olie in?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Jep!