Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Die break gaat d’r niet komen
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 27935
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
De laaste 10 jaar is er al geen break meer… Behalve de C5 in het duurdere segment.
Nooit wat van begrepen, de Xsara en al zijn voorgangers waren een succes in de break uitvoering.
Nagenoeg alle concurenten in dit segment hebben nog steeds een break (Megane, 307, Golf, Astra, etc.)
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Een break zou te veel klanten afsnoepen van de C4 Picasso en Grand C4 picasso, maar ook van de C3 Picasso. Breaks zijn min of meer voorbehouden aan Peugeot binnen Psa. Overigens, de huidige Megane break is nauwelijks groter dan een C4 berline hoor
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 27935
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ja lastige discussie…
Zo zijn er ook klanten die gewoon een break willen. Op de zakelijke markt zijn er ook bedrijven die stations in dit segment inzetten voor het personeel (eventueel op grijs kenteken).
Mijn ouders hebben toen de tijd de Xsara break ingeruild voor een nieuwe C4 (niet dit huidige model), maar hebben vorig jaar er toch weer een Xsara break bij gekocht omdat het toch gewoon veel praktischer is dan de C4 qua laadruimte en onhandig hoge inlaat.
Breaks blijven toch populair, werden er van de C5 niet meer breaks verkocht dan berlines?
Nou ja, ik ken de exacte cijfers natuurlijk niet. Dus hopelijk hebben ze er bij PSA lang genoeg over nagedacht.
Persoonlijk vind ik het wel jammer, Citroën stond toch altijd bekend fijne breaks te hebben.
Totaal aantal Berichten: 1347
Geregistreerd: 30-11-2009
- Overig KIA Ceed Break 1,6 GDi PHEV
‘t Gaat mij nog geeneens zozeer om de extra inhoud, hoewel dat een paar keer per jaar best handig is. Het grote voordeel vind ik de toegankelijkheid. Ik wil met de ogen dicht mijn (race)fiets achterin kunnen gooien. En dat lukte al vanaf de GS Break!
Wat ik al niet aan volumineuze goederen in mijn Breaks heb vervoerd, dat wil je niet weten.
Maar als Citroën (PSA) zo halsstarrig blijft dan vrees ik dat de volgende iets anders wordt, hopelijk een mooie C5-III, maar anders…....
Adri
Psa heeft breaks genoeg in het gamma…
Persoonlijk vind ik het ook een gemis dat er geen c4 break is…
Totaal aantal Berichten: 694
Geregistreerd: 18-02-2006
- C4 (2004-heden) 1.6 HDI 110 pk EGMV
vtske schreef:Nu nog een EGS Bakske erin en zou mijn volgende kunnen worden. (Alleen al om die 130pk)
Met egs zou die ook wel eens een opvolger van mijn C4 kunnen worden.
Vorige wagen: Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998 (VERKOCHT: augustus 2010)
Huidige wagen: Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007 (gekocht: juli 2010)
Totaal aantal Berichten: 694
Geregistreerd: 18-02-2006
- C4 (2004-heden) 1.6 HDI 110 pk EGMV
Zelfs Honda heeft van zijn Civic nu ook een break versie.
Toch wel een gemis bij de C4.
Anderzijds zijn er natuurlijk de Picasso’s
Vorige wagen: Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998 (VERKOCHT: augustus 2010)
Huidige wagen: Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007 (gekocht: juli 2010)
Totaal aantal Berichten: 1891
Geregistreerd: 03-02-2012
- C4 (2004-heden) 16 e HDI 112 PK Exclusive EGS 6V
- (Grand) C4 Picasso 16 e HDI 115 PK Intensive MAN 6V
Mijn zoon rijdt nu een dikke week rond met zijn nieuwe C4 Grand Picasso, en aan zijn smile te zien dik tevreden, zelfs als ze de kleindochter,(2jaar) in haar stoel plaatsen achteraan roept ze waauw, leuk om zien en horen. Ik zal er van de week ook eens een ritje meemaken.
September1978-Juli1989) 2CV6, Acadiane (Service wagen), Visa Club 650 2x, Visa Super X, Visa 11RE, Visa Chrono, GSA Pallas 5V 2x, CX Reflex, CX 2400 Pallas 2x, CX 2500 Diesel 2x, AX 3D TZS,BX 16 TRS 3x,BX TRD 1x, BX 19D 1x, BX 19RD Break 2x, BX TRD Turbo, Augustus1989-tot-Augustus1990 AX 14 D 3D, AX 11RE 3D Cituningkit. Prive Sept1990-tot-heden) Ford Taunus Coupe 1300, Renault 5 1200 3D, BMW 315, Hyundai S Coupe 1500, BX TRD Turbo, AX 11 TRE 5D, Saxo 15D SX 3D, Xsara 19D SX Break, Saxo VTS 14
3D, Peugeot 307 14 HDI 2x, C4 Exclusive 16 EHDI 112 pk EGS6, C4 Grand Picasso 16 EHDI 115 pk man6.