Totaal aantal Berichten: 9405
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
AZ schreef:Bij het verven verharen ze helaas nogal.
Nieuwe kwasten altijd eerst over schuurpapier halen is mij geleerd.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
waterman schreef:Voor mij geen assteunen van de lidl. Wat een ontzettende troep is dat. Levensgevaarlijke chinese rotzooi.
En nog even over die momentsleutels van de Lidl en Aldi enzo…
Vorige keer dat ze in de aanbieding waren bij de lidl heeft een maat van mij zo’n ding gekocht voor een beetje standaard werk zoals wielen vastzetten enz. Nou, het is een waardeloos ding vind ik. Heb ‘m vergeleken met twee van mijn goede, geijkte momentsleutels (een 3/8 van snap-on en een 1/2 van Hazet). Nou, die zogenaamd prima lidl momentsleutel die mijn maat gekocht had had week dus gewoon even 40 nm af naar beneden. Lekker veilig als je daarmee je wielen op 100 nm zet, zitten ze maar met 60 vast! Resultaat: hij gebruikt het ding enkel nog op 150 nm voor wielen (in werkelijkheid 110 nm) en verder nergens voor ivm te onbetrouwbaar…
Nou kan het best zijn dat dat ding van ons een exemplaar betrof wat niet ok was, maar dat zou betekenen dat je iedere sleutel moet checken voor je er iets mee vast gaat zetten. Ik laat mijn sleutels ieder jaar nakijken en calibreren. Een sleutel zonder certificaat moet je gewoon laten nalopen voor je hem gebruikt vind ik.
Je hebt een heel goed punt, die pootjes zouden twee ton kunnen dragen. Dit exemplaar op de foto heeft een zijdelingse druk niet kunnen opvangen en dat is een zeer kwalijke zaak welke iemand zelfs het leven kan kosten. Ze zouden dus verboden moeten worden.
Wat de momentsleutel betreft: die heb ik vergeleken met een andere en ze komen vrij goed overeen. Het zou dus een exemplarisch probleem kunnen zijn, maar ook dat kun je niet recht lullen.
Wat je moet doen als je zo’n ding hebt gekocht is even uitzoeken of hij ongeveer klopt. Ik heb hem opgemeten en de lengte is 42 cm totaal. Ik heb hem in de zware bankschroef gezet en op 40 cm vanaf waar de dop zit een strop er aan gehangen met een haak. Hem op 100Nm gezet en er een emmer aan gehangen met 25 kg ijzer. Dan moet hij net wel of net niet knikken en dat doet hij idd.
Erg goede post Yuri, daar kunnen we alleen maar voordeel uit halen.
Nou inderdaad. Die assteuntjes gaan dus de kliko in..
Totaal aantal Berichten: 9405
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Mannen, recyclen!
Gewoon bij het oud ijzer.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Die assteunen liggen in elke bouwmarkt voor een tientje, is allemaal dezelfde meuk.
Sh*t,
Ik heb ook van die steunen… Nog geen auto op gehad gelukkig.
Goed om te weten dat ze niet betrouwbaar zijn !
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
H@ns schreef:Sh*t,
Ik heb ook van die steunen…
Volgens mij heeft nagenoeg iedereen ze
Totaal aantal Berichten: 91
Geregistreerd: 08-03-2014
- XM 2.0i Ambiance aut.
- Xsara 1.6 16v break aut.
AZ schreef:
Volgens mij heeft nagenoeg iedereen ze
Yep, ik ook natuurlijk
Och, handig voor erbij, dacht ik nog en terwijl ik eigenlijk al mijn gereedschap bij de materialenzaak koop, juist om geen ongelukken te hebben.
Vooral sleutels e.d. want ik wil niet graag uitschieten als ik er mijn volle kracht op zet.
Zo zie je maar, denk je een keer een koopje te hebben….
Citroën-forum.nl, vaak bitter maar soms zo sweet.
Xsara 1.6 16v break Line Prestige aut. ‘03 (Jaune Heliodor)
XM 2.0i Ambiance aut. ‘92 (Noir Verni)
Xsara 1.6 berline ‘98 (Gris Graphite) - verkocht
XM 2.0 16v SX aut. ‘99 (Bleu Mauritius) - verkocht
AX 1.1 TRE ‘88 (blanc - sportpakket)- gesloopt
AX 1.0 E ‘88 (Rouge Furio)- gesloopt
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Ik heb ook zoiets, en leef nog! Maar het TÜV keurmerk stelt dus ook niets voor….
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Draadje zou eigenlijk omgedoopt moeten worden naar gereedschap in z’n algemeenheid… Of is die er al?
Totaal aantal Berichten: 6145
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
jantje1948 schreef:Ik heb ook zoiets, en leef nog! Maar het TÜV keurmerk stelt dus ook niets voor….
Klopt. Voor de TüV keuring wordt er een serie heel goede gemaakt. Zodra er een goedkeur op gegeven is, met een kennummer, wordt de productie gestart en maalt er niemand meer om eindcontroles, met name in de Aziatische fabrieken gaat dat zo. Is ook zeer bekend in mijn vakgebied - goedkope blustoestellen = schijnveiligheid.
Totaal aantal Berichten: 7790
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
AZ schreef:Draadje zou eigenlijk omgedoopt moeten worden naar gereedschap in z’n algemeenheid… Of is die er al?
Dit draadje is begonnen met tips over gereedschap dat tijdelijk in de aanbieding is bij winkels als Aldi, Lidl en Action. Voor gereedschap in algemene zin bestaan denk ik al wel topics, maar het kan natuurlijk ook zijn dat ik abuis ben, in dat geval ben je welkom om een nieuwe thread te starten.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Klopt, dit draadje gaat over goedkoop gereedschap.
Maar als ik onder de auto moet werken zet ik er voortaan een paar van deze steuntjes onder:
(nee, niet het flesje)
Totaal aantal Berichten: 653
Geregistreerd: 23-11-2009
- GS/GSA 1220 Club break
Die potkrik kan toch ook gaan lekken? Van boven tot onder alleen kwaliteitsstaal in het ‘loadpath’!
GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99
Ik heb drie van deze potkriks en die zijn al bijna 30 cm hoog in de laagste stand en hebben een erg brede voet.