Verbruik Citroen C3 e-HDI
Nu na 56000 km.
Gemeten aan de pomp:
100km met 4,6 liter.
21,5 km met 1 liter.
Winterbanden
60% snelweg 40% landweg
Totaal aantal Berichten: 126
Geregistreerd: 29-04-2007
- C3 e-HDI
- C3 Aircross
- C4 (2004-heden) ë-C4 Shine
Inmiddels mijn C3 e-HDI ingeruild voor een andere Fransoos. Een andere merk ook, maar met de zelfde motor en tal van andere zaken.
Zo’n 84.000 km gereden met de C3, met grote tevredenheid.
En ook het totale verbruik over alle kilometers is prima te noemen. Ben uitgekomen op een gemiddelde van 1 liter op 23,45 km.
Voorlopig zal ik iets minder actief zijn op het Citroën Forum.
Met vriendelijke groet,
Bert
Sinds 30-4-2018 C3 Aircross PT110 S&S EAT6 alle opties en deze is ingeruild op 28-6 voor een ë-C4 shine
Verbruik Citroen C3 e-HDI
Nu na 59000 km.
Gemeten aan de pomp:
100km met 4,7 liter.
21 km met 1 liter.
Winterbanden
60% snelweg 40% landweg
Verbruik Citroen C3 e-HDI
Nu na 59400 km.
Gemeten aan de pomp:
100km met 4,6 liter.
21,6 km met 1 liter.
Winterbanden
60% snelweg 40% landweg
Verbruik Citroen C3 e-HDI
Nu na 60000 km.
Gemeten aan de pomp:
100km met 4,5 liter.
22 km met 1 liter.
Winterbanden
60% snelweg 40% landweg
Totaal aantal Berichten: 807
Geregistreerd: 08-05-2005
- ID/DS Dsuper
- C3 1.6 e-HDI Dynamique
Mijn C3 mocht voor de eerste APK keuring. Drie jaar oud, 50 dkm (vandaag gereden) dus dat moet toch geen probleem zijn dacht ik zo. Na ruim een uur wachten kwam de monteur terug met de sleutel, dus ik wou alweer opstaan.
-Meneer, uw auto is afgekeurd!
-Wat? Na drie jaar al?
-Ja, op een roestige ophanging van de achterdemper en een gescheurde stofhoes linksvoor. Demper moet worden vervangen, kosten onbekend en van de stofhoes moet het hele onderdeel worden vervangen, kosten 179 euro.
-U heeft toch wel gezien dat ik een aanvullende garantie heb van 5 jr?
-Eh….
-En dat de genoemde zaken daar onder vallen?
-eh….. even navragen.
Puntje bij paaltje, week wachten op de onderdelen en onder garantie is alles vervangen, APK zit er op. Maar om eerlijk te zijn valt het me vies tegen van een auto van 3 jr. oud.
ik zie, ik zie wat jij niet ziet en het is Blue Danube.
het is een DSuper, met 5-bak, LPG en leer!
Ik snap je gevoel & reactie.
Je beschrijft eenvoudig vervangbare/slijtage onderdelen, een kleine beschadiging en een beetje pekel in combinatie met vocht en temperatuur en de roestduivel slaat toe. Als het de carrosserie zelf zou zijn zou ik me pas druk maken. En die stofhoes, tsja, de ene gaat 10 jaar mee, de andere nauwelijks 2 jaar, kwestie van geluk of pech hebben.
En nu gewoon weer genieten
O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…
Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.
Totaal aantal Berichten: 807
Geregistreerd: 08-05-2005
- ID/DS Dsuper
- C3 1.6 e-HDI Dynamique
Dank voor de relativering, het blijft toch een Citroen.
Bij al mijn duitse auto’s (4 stuks) die ik de afgelopen jaren heb gereden heb ik nog nooit stukke stofhoezen gehad, en die waren toch heel wat ouder (huidige is 16 jr oud) en hadden heel wat meer kilometers (huidige >200dkm) gereden. Bij de eerste trouwens wel veel roest aan de carrosserie, daar moet ik eerlijk in zijn, dat is nu stukken beter.
-edit, voordat mensen gaan afvragen waar ik nu in rij, ik rij zelf citroen, maar de familiebak is duits -
En ik vind het ook geen vooruitgang als een heel deel van de ophanging moet worden vervangen a raison de 179 euro voor een stukke stofhoes van een paar eurocent. Bij mijn klassieke DS kun je die dingen in ieder geval nog los vervangen en heb ik ook nog een garage die ze gratis vervangt bij de APK onder het mom van garantie, want ‘hee, dat ding had ik toch vorig jaar toch al vervangen, dat is niet goed.’ Maar dat ligt dan weer meer aan mijn DS garage dan aan de auto, dat wel.
Anyway, binnenkort kan ik weer genieten van het autorijden…..
.... als ik weer in mijn DS rijdt (blijft toch een beetje karakterloos de winter doorkomen)
ik zie, ik zie wat jij niet ziet en het is Blue Danube.
het is een DSuper, met 5-bak, LPG en leer!
Voor relativeringsdoeleinden staat er bij ons naast de DS5 een Saab 9-5 uit 2005 en een Saab 900 uit 1986 op de oprit.
Karakterbakken, net als vele Citroën modellen, maar ik zal nooit de Zweedse degelijkheid verdedigen….
Karakter en schoonheid zijn bij zowel Citroën als Saab in overvloed aanwezig, je levert er iets voor in op ‘t vlak van afwerking/betrouwbaarheid/garagekosten, zo probeer ik het maar weg te rationaliseren
O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…
Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.
Alles is relatief…
Mijn ervaring met het duitse premium is toch anders verlopen.. En heeft mij bij citroen terrecht gebracht..
Ok bij psa heb je mss eens een rammel een piepje of een storing maar nooit hebben mij de citroens laten staan…
Bij het duitse premium gedoe el..
En de ergste was auto 1 jr oud en de distributieriem over..
Lekker na je nachtdienst…
Totaal aantal Berichten: 43271
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
NeufegliseThierry schreef:Voor relativeringsdoeleinden staat er bij ons naast de DS5 een Saab 9-5 uit 2005 en een Saab 900 uit 1986 op de oprit.
Karakterbakken, net als vele Citroën modellen, maar ik zal nooit de Zweedse degelijkheid verdedigen….
Ik ben aan m’n 3e Saab 900, nu een ‘86-er, bezig en kan je melden dat het één van de meest onderhouds- en storingsgevoelige auto’s is die de mens gemaakt heeft. Om het een slechte auto te noemen gaat wat ver, maar goed? Neah…...
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Dan zijn we het dus helemaal eens Mijn voordeel is dat de 900 Silver Arrow die ik gekocht heb qua carrosserie helemaal aangepakt is en het blok recentelijk gereviseerd. Hoop dus op het beste maar hou rekening met het slechtste
O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…
Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.
Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005
- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Zo’n Saab 900 is toch een verbouwde Opel Vectra…
Totaal aantal Berichten: 383
Geregistreerd: 23-10-2008
- 2CV 6 Club
- Dyane Acadiane 86
- Visa II Club
- Visa 14 TRS
boeman schreef:
-Meneer, uw auto is afgekeurd!
-Wat? Na drie jaar al?
-Ja, op een roestige ophanging van de achterdemper en een gescheurde stofhoes linksvoor. Demper moet worden vervangen, kosten onbekend en van de stofhoes moet het hele onderdeel worden vervangen, kosten 179 euro.
Vandaag even afwachten mijn C3 is weg voor een 80.000 km beurt na een kleine 2,5 jaar.
Ik ben benieuwd wat er uitkomt aan vreemde dingen.
Mijn gemiddeld verbruik is de laatste tijd schrikbarend hoog (1 op 20), dit in verband met een verhuizing, vaak van het ene huis naar het andere rijden (12 km) en ook nog regelmatig met een aanhanger met huif erachter. (Een enkel-asser beneden de 750 kg)
Met de aanhanger er achter rijd ik rond de 1 op 14-15 .
Tijdens de normale inzet (woon-werkverkeer) kom ik rond de 1 op 23 uit met een rustige rijstijl.
De APK is nog een half jaartje weg….
Totaal aantal Berichten: 372
Geregistreerd: 09-09-2010
- DS 3 SoChic 1.2 VTi
- DS 5 Business Executive
boeman schreef:Mijn C3 mocht voor de eerste APK keuring. Drie jaar oud, ...........
???? Eerste APK is toch pas na 4 jaar of is dat voor diesels nog 3 jaar?
Volvo V60 Cross Country en een DS3 1.2 VTi