Dat is nog beter! Dat ik daar zelf niet opkom Als het ware hang je dan de speaker in de ‘‘steunen’‘.
Er is meer nieuws! De huidige voorbanden van de auto zijn van het merk Milestone en komen uit 2007 er zit nog voldoende (5,5 mm) profiel op. Achter zitten Energysavers uit 2001 en deze zijn natuurlijk lichtelijk aan de oude kant.
Daarom heb ik op marktplaats voor iets meer dan wat normaal een nieuwe Energysaver kost 4 Michelins gekocht uit halverwege 2010 en 2011 met 6,5 en 5,5 mm profiel erop. Deze komen er nu op, lijkt me een stuk veiliger.
Totaal aantal Berichten: 1376
Geregistreerd: 31-10-2005
- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
En zuiniger denk ik….
Zou dat schelen? Ben heel benieuwd!
Rij nu tussen de 1 op 13,8 en 14,2 veelal snelweg met zo’n 120 km/u.
Totaal aantal Berichten: 1376
Geregistreerd: 31-10-2005
- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
Dat vind ik zowiezo al knap. Op G3 met mijn break, wel veel woonwerkverkeer van ca. 15 km. enkele reis maar wel regelmatig > 60 km autoweg, maar ook kar erachter, kom ik in geen enkele situatie onder de 1:12…
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Valt mee… Met gemiddeld langere ritten haal ik de 1 op 12 eigenlijk nooit. Dan haal ik daar de 1 tot 3 km die je elke keer op benzine rijdt niet eens af.
Ik wil nog een keer proberen niet harder dan 100 te rijden en altijd rustig op trekken en uit laten rollen. Maar telkens ontbreekt mij het geduld als ik naar huis rijd..
Ik vind zo’n Xsara wel een rammelbak trouwens. Er rammelt/kraakt altijd wel wat, is niet in het dashbord is het wel de koets die kraakt als je schuin over een drempel gaat. Net die ouwe diesel die wij hadden.
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Bart1989 schreef:Ik vind zo’n Xsara wel een rammelbak trouwens. Er rammelt/kraakt altijd wel wat, is niet in het dashbord is het wel de koets die kraakt als je schuin over een drempel gaat. Net die ouwe diesel die wij hadden.
Vreemd, daar heb ik in ongeveer 250.000 km ervaring in diverse Xsara’s eigenlijk weinig last van gehad.
Sommige leen auto’s waren er soms wat slechter aan toe, maar die hebben ook een zwaar leven. Maar ik heb ze ook gehad met ruim 2 ton op de teller die het prima deden.
Het lijkt erop dat ik het kraken heb opgelost! Ik besloot te kijken hoe het met de reserve band zat en deze had helemaal slijtplekken op de wand van het schuren tegen de bodem. Hij zat helemaal niet goed vast.. Alles wat beter vast gedraaid en voilá, het kraakt al een stuk minder
Verder vandaag de ‘‘nieuwe’’ banden erop laten zetten. Tijdens dat klusje even een blik geworpen op de o.a. de remmerij. Klopt het dat deze remschijf al behoorlijk op zijn einde zit? er zit nog zat op de blokken.
voor
achter
Wat zweterij (geen sb olie al lijkt dat wel zo)
En tot slot thuis de boel maar eens gewassen
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Achterremmen zien er nog prima uit, voorremmen hebben hun beste tijd wel gehad. Als ze niet trillen bij het remmen zou ik me nog geen zorgen maken, maar houd er voor de komende APK maar wel rekening mee zou ik zeggen.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Die achterremmen gaan sowieso niet erg lang mee. Met 60 a 70k is het meestal wel klaar. Voorop kunnen ze makkelijk de 100k voorbij.
Stilte is goed…
De Xsara doet het goed! Ik denk dat ik met die voorremmen nog een jaartje laat zitten en dan blokken en schijven in een keer vervang, mits dat geen probleem is voor de vakantie in het zuiden van Frankrijk dit jaar. Natuurlijk moet dat zoals hierboven vermeld ook met de APK kunnen. Over 2 weken is de Xsara aan de beurt trouwens voor een nieuwe APK.
Ik heb 1 tank echt mijn mieterse best gedaan om zuinig te rijden. Het zijn 541 kilometers geworden met hoofdzakelijk snelweg met 100 km/h, maar ook wat ritten met 120 en wat ritten achter een vrachtwagen. Verder in de kilometers stad heel veel de auto laten rollen en buiten de bebouwde kom dit ook erg veel gedaan.
Verder de banden 0,2 bar harder dan in de deur staat. Het resultaat 1 op 16,8! Daar ben ik zeeeeeeeer tevreden mee en ik kan het me haast niet voorstellen. Echter ik weet zeker dat ik er evenveel benzine in heb gedaan als de vorige keer. De boordcomputer maakte er 5,7 van. Normaal zit ik op 6,7 en zo’n 1 op 14.
Vandaag de APK gehad;
En mankeerde op de remslangen voor welke scheuren vertoonden helemaal niks aan. Nergens zat speling op, geen lawaai bij de lagers, remmen prima, sturen prima, alle hoezen prima, banden prima etc…
De achteras is extra gecontroleerd op speling i.v.m. mijn twijfels over die as. De banden hebben dik een cm over in de wielkast en er is geen speling te ontdekken op de lagers. Het scheve wiel zal dan toch wel gezichtsbedrog zijn..
Nieuwe slangen erop, drupje remolie en stuurbekrachtigingsolie (maakt minder herrie nu) erin, verse 5w 40 en oliefilter en we rijden er straks fijn mee naar zuid frankrijk.
De remschijven waren nog dik genoeg en de blokken waren 80%. Dit is lekker blijven zitten en is zelfs geen adviespunt geworden, waarom het dan vorig jaar wel advies was weet ik ook niet.
Nu binnenkort nog even een K&N inlegfilter bestellen
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Totaal aantal Berichten: 5462
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Bart ik heb nog een inlegfilter liggen van K&N..
Mocht je interrese hebben?
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Ik heb hier eigenlijk mee gewacht tot ik zeker wist dat de Xsara technisch in een goede staat is. Nu ik dat zeker weet, wil ik graag de Xsara gaan voorzien van een grondige poetsbeurt.
Er is natuurlijk al veel geschreven over verschillende soorten poetsbeurten, maar wat zou nou een mooi plan zijn voor deze auto?
De lak is niet bijzonder dof. Echter zit deze wel vol kleine ronde ‘‘wasstraat krasjes’‘. Ik denk dat er aan de lak nog veel winst is te behalen.
Ook zitten er diverse kleine beschadigingen op en natuurlijk die plek op de achterbumper. Het beste zou denk ik een nieuwe bumper achter zijn, maar dit kost natuurlijk wel veel geld en wie weet voldoet een spuitbus ook..