4 van de 16
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
   
AX Mistral: vrrrrroemrrrr…hik
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9405
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 27 maart 2014 09:01 PM
  [ # 46 ]

Tellerkabel is in beide varianten, dus zowel ondeelbaar als deelbaar, nog nieuw te koop.

Heb de prijzen er maar even bij gezet.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Gepost: 27 maart 2014 09:41 PM
  [ # 47 ]

Dank, ik weet dat het spul inderdaad nog leverbaar is. Naar de sloop met de dochters is echter altijd leuk en zo gun ik de plaatselijke onderdelen-achmed ook nog wat nering. Al dat recyclen is toch ook ontzettend duurzaam, niet?

Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’

Profiel  
 
Gepost: 01 april 2014 09:30 PM
  [ # 48 ]

Past gewoon, deelbaar of niet deelbaar is niet langer de vraag. Was in no-time gefikst.

Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9405
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 01 april 2014 09:32 PM
  [ # 49 ]

Gebruikt of toch een nieuwe?

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Gepost: 01 april 2014 09:49 PM
  [ # 50 ]

Gebruikt, zag er piekfijn uit en houdt onze tijd waarschijnlijk wel uit.

Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’

Profiel  
 
Gepost: 03 april 2014 10:55 AM
  [ # 51 ]

De AX deze week ook nog even op de brug gehad voor twee liter overheerlijke bakolie. Er kwam overigens een halve liter uit… Ook nog even de schakelstangen op strategische plaatsen van een lekkere lik vet voorzien en het karretje schakelt weer heerlijk, als een heet mes door de warme boter!

Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’

Profiel  
 
Gepost: 17 juni 2014 02:54 PM
  [ # 52 ]

Over schakelen gesproken, de vaste gebruikster van deze auto meldde zich met een verontrustende boodschap: van de ene op de andere dag een slippende koppeling. Geen ‘signalen’ vooraf, gewoon ineens een slippende koppeling. Er is nog wel mee te rijden, maar er moet iets aan gebeuren. Kan dit een keerringlek zijn (olie op plaatsen waar het niet hoort)? Na een paar dagen lijkt de koppeling namelijk minder te slippen. Het euvel is zeker niet weg, trouwens. Wordt het opereren?

Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9405
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 17 juni 2014 03:08 PM
  [ # 53 ]

De laatste 2 berichten gecombineerd: lekkage langs de prise-askeerring?

Tap de bak eens af en kijk hoeveel er over is van de 2 l die er in gegaan is.

Onderkant koppelingshuis nat?

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Gepost: 17 juni 2014 03:16 PM
  [ # 54 ]

Mmm, nog niets van gezien en als de olie al langer langs de keerring weglekte zou dat toch merkbaar moeten zijn? Maar goed, ik vermoed wel zoiets. Morgenochtend eens serieus op onderzoek, want het ding is nu natuurlijk weer on the move.

Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9405
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 17 juni 2014 03:28 PM
  [ # 55 ]

Lekkage van de krukaskeerring bereikt meestal niet de drukgroepkant van het vliegwiel.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Gepost: 17 juni 2014 03:33 PM
  [ # 56 ]

Waar blijft die zooi dan?

Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 17 juni 2014 03:43 PM
  [ # 57 ]

Op straat cheese

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9405
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 17 juni 2014 03:45 PM
  [ # 58 ]

Wat ik bedoelde is dat een vette koppelingsplaat vaker wordt veroorzaakt door lekkage aan de bakkant dan aan de blokkant.

Edit: nog een mogelijke oorzaak, plaat en/of drukgroep gewoon versleten?

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Gepost: 17 juni 2014 03:56 PM
  [ # 59 ]

Versleten kan natuurlijk, al dacht ik dat het slippen zich dan wat geleidelijker zou manifesteren. Ik moet maar eens kijken of er ergens vettigheid te vinden is op een plaats waar het niet hoort. Hoe dan ook is een operatie onvermijdelijk, denk ik. Of het nu de prise-as- of krukaskeerring is, of de plaat zelf die het slippen veroorzaakt.

Bij de weg, als het ding zijn olie op straat kwijtraakt, zou ik dat toch moeten merken op de plaatselijke parkeerstrook. Nu is die door Citroëns uit het verleden wel wat verkleurd, maar verse oliesporen heb ik (nog) niet gezien.

Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 17 juni 2014 04:16 PM
  [ # 60 ]

Als het lekt op de krukas aan de bakzijde dan zie je dat zeker wel op straat. Beide kanten overigens.

Profiel  
 
 
4 van de 16
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook