2 van de 2
 < Vorige 1 2

Verzekering C5 -SCM klasse 3
Blade_
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 563

Gepost: 30 januari 2006 07:33 PM
  [ # 16 ]

Re: Verzekering C5 -SCM klasse 3

exroosje schreef:

Raar antwoord van die dealer, want er is gewoon een setje leverbaar met een hellingshoekdetectie en extra startonderbreking (geloof ik) die van je klasse 2 een klasse 3 systeem maakt.
Kan iedere dealer bestellen…..... Idea

Is dat niet alleen voor phase 2?

Nee, als het goed is ook voor Phase 1, moet ik effe nakijken voor de zekerheid.  Idea

Profiel  

manonbridges
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 48

Gepost: 22 februari 2006 01:55 AM
  [ # 17 ]

Zelf zit ik bij het IAK en heb recentelijk mijn verzekering van Xantia op C5 laten omzetten. Dit was geen enkel probleem, behalve dat mijn premie wel iets omhoog gaat maar ja dat geldt ook voor de wegenbelasting aangezien ik van 1234 kg naar 1413 kg ga.

Reizen zoals met een ICE maar dan op asfalt.

Profiel  

exroosje
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 498

Gepost: 23 februari 2006 01:13 PM
  [ # 18 ]
manonbridges schreef:

Zelf zit ik bij het IAK en heb recentelijk mijn verzekering van Xantia op C5 laten omzetten. Dit was geen enkel probleem, behalve dat mijn premie wel iets omhoog gaat maar ja dat geldt ook voor de wegenbelasting aangezien ik van 1234 kg naar 1413 kg ga.

Ben bij IAK er achter gekomen dat die ook nog eens gratis automobilistenhulp a la reis en kredietbrief of route mobiel leveren in het buitenland.  En voor 8 euro per jaar extra ook nog eens in NL!

Dat spaart toch weer 75 euro uit. Enig missende is woonplaats service. 

Frank

C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) en upgrade naar RT6
Verbruik 8,8l/100 Voorheen Ph2V6: 10,9l/100

Profiel  

René de Winter
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 215

Gepost: 23 februari 2006 01:37 PM
  [ # 19 ]

Re: Verzekering C5 -SCM klasse 3

exroosje schreef:

Net m’n 2e hands C5V6 met leer en navigatie Very Happy (uit 2002) proberen te verzekeren.

Op zich geen probleem maar eis van verzekering Groep 3 SCM alarm vereist vanwege originele nieuwwaarde Crying or Very sad. Auto heeft echter fabrieksalarm wat klasse 2 is.

Heb al regelmatig horen vertellen dat de hellingdetectie en hydractive niet samengaat, mijn dealer (Emerpark Breda) bevestigt dit ook (schriftelijk zelfs), hellingdetectie zou leiden tot vals alarm. 

Ohra is echter onvermurwbaar. Heeft iemand gelijke ervaring (Emerpark beweert dit nog nooit meegemaakt te hebben), of is het toch mogelijk via bv een ombouwset. Of heeft iemand ook dispensatie gekregen van zijn verzekeraar.

Indien je mij het kenteken en de meldcode van de auto geeft kan ik kijken welke verzekeraar de auto wel wil verzekeren met alarmklasse 2. Ik ben assurantietussenpersoon. Zie http://www.dewinter-partners.nl
Je mag me ook even mailen via het mailadres dat op onze site staat.
MVG René de Winter

De dagwaarde ligt overigens onder die van een Golf die veel diefstalgevoeliger is. En al die fabrieksopties zou ik helemaal niet mee willen verzekeren. Ohra is echter zo flexibel als die kerel van die paarse krokodil! Evil or Very Mad

Frank

C1 Ambiance 2006

Profiel  

René de Winter
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 215

Gepost: 23 februari 2006 01:39 PM
  [ # 20 ]
eviltwin schreef:

Full Onmium is neem ik aan hetzelfde als wat wij ‘All Risk” noemen (in goed nederlands Wink  )
All Risks in nog beter Nederlands….

Je hebt hier ook WA+, dwz wettelijke aansprakelijkheid (+ diefstal +brand + glas) da’s een stuk goedkoper, maar niet echt handig voor een nieuwe auto.

WA is het wettelijke minimum.

C1 Ambiance 2006

Profiel  

2 van de 2
 < Vorige 1 2

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook