30 van de 48
« Eerste  < Vorige 28 29 30 31 32 Volgende >  Laatste »
   
Prestigeproject | elektrische perikelen
AZ
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007

- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Gepost: 11 maart 2014 11:14 PM
  [ # 436 ]

Ok, ga ik eens proberen. Thanks

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 11 maart 2014 11:24 PM
  [ # 437 ]

of met stasrtmotor

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10330
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 12 maart 2014 12:18 AM
  [ # 438 ]

Meestal wordt dan aangeraden de startmotor langzaam te laten draaien op 6V. Maar ja, die 6V moet je dan wel tot je beschikking hebben…

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
AZ
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007

- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Gepost: 12 maart 2014 12:59 PM
  [ # 439 ]

De accu kan ik wel even uit m’n Ami trekken. Jammer dat de cx niet net als de ds zo’n handig startrelais op de accu heeft. Startkabel direct op de accu zetten?

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10330
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 12 maart 2014 01:02 PM
  [ # 440 ]

Normale accu er uit en de dikke kabels op de 6V accu monteren. Of je accukabels losnemen en dmv startkabels aan de 6V hangen.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9430
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 12 maart 2014 01:04 PM
  [ # 441 ]
AZ schreef:

Startkabel direct op de accu zetten?

De draad naar de startsolenoid heeft precies ter hoogte van de +-pool een stekerverbinding.
Deze los nemen en je kan onder de kap starten door de losse draad op de +-pool te houden.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
AZ
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007

- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Gepost: 29 maart 2014 11:18 PM
  [ # 442 ]

Ben de boel weer aan het opbouwen!  Deuren erin.. Nieuwe voorruit..

Het enige wat me zorgen baart is de onregelmatige loop van de motor. En daarmee dus het afslaan bij het bedienen van de automaatbak. Ik heb ook niet echt het idee dat ik eruit ga komen. Luchttraject heb ik gecontroleerd. Hoop stekkers voorzien van kopervet, LMM op een nieuw spoor gebogen. Binnenkort de kleppen maar een stellen. Sad

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9355
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 29 maart 2014 11:20 PM
  [ # 443 ]

Maak eens een paar foto’s van die LMM en je verbogen contact.
Ziet er weer aardig uit zo van boven.

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
AZ
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007

- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Gepost: 30 maart 2014 12:01 PM
  [ # 444 ]

Ik kan er binnenkort wel een fotootje van maken. Maar heel bijzonder is het niet. Bij de oude baan werd bij de 1000 toeren zone een andere kleur onderlaag zichtbaar. Helaas geeft het verbuigen geen verbetering.

Profiel  
 
AZ
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007

- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Gepost: 06 april 2014 12:35 AM
  [ # 445 ]

Vandaag de kleppen gesteld mbv bovenstaande tips. Ging perfect; Stekkerverbinding losgehaald om te starten en de startmotor op 6v rond laten draaien. Uitlaatkleppen stonden veelal te strak en de inlaat te ruim.

Bij het demonteren van de EGR-buisjes bleek dat van het linker buisje de soldeerverbinding losgelaten had. Het buisje bungelde los terwijl die daar het uitlaatspruitstuk in zou moeten. Kan dit de onregelmatige loop veroorzaakt hebben, of speelt het uitlaatraject geen rol?

Links op de foto (rechts van de luchtmassameter) is een ‘kunststof tonnetje’  vaag zichtbaar. Doordat het spruitstuk hier vlak overheen loopt is het kunststof ter plekke wat bros geworden. Zo drukte ik er per ongeluk een gat in. Is dit tonnetje onderdeel van het EGR-systeem of zit dit op elke 2500?

Ik moet de boel nog terugbouwen dus heb nog niet kunnen constateren of de motorloop verbeterd is.

Verder alle deuren er weer in gehangen en de dorpels afgemonteerd.

Profiel  
 
AZ
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007

- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Gepost: 06 april 2014 06:51 PM
  [ # 446 ]

Dit lijkt op het tonnetje wat bij mij stuk is… Een lucht-inlaatdemper.  Zit dat op elke gti?

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9355
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 06 april 2014 09:27 PM
  [ # 447 ]

Is niet nood zakelijk,

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
AZ
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007

- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Gepost: 12 april 2014 11:45 PM
  [ # 448 ]

Vandaag alles teruggebouwd. Helaas geen verbetering.  Sad  Ik heb gewoon te weinig kaas gegeten van die ‘tronic-rommel’.

Profiel  
 
AZ
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007

- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Gepost: 14 april 2014 02:38 PM
  [ # 449 ]

Wat ik tot nu toe gedaan heb;

- kleppen gesteld
- LMM van baan veranderd
- luchttraject nagekeken
- hoop stekkerverbindingen gecontroleerd

Iemand nog enig idee?

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9355
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 14 april 2014 03:13 PM
  [ # 450 ]

Andere LHM proberen

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
 
30 van de 48
« Eerste  < Vorige 28 29 30 31 32 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook