2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
zelf vervangen van distributieriem
bastian
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 79
Geregistreerd: 30-03-2014

Gepost: 30 maart 2014 10:38 PM
  [ # 16 ]

avond jay jay   ik kom uit aalten in de achterhoek , zou mooi zijn als er iemand uit buurt was die kon helpen ,ik heb veel gereedschap in de werkplaats maar weer geen uitleesapparatuur .  René: nee dat kon niet ik kon enkel de nokkenas blokkeren .

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 30 maart 2014 10:44 PM
  [ # 17 ]

Dan was de riem dus al versprongen.

Altijd beginnen om de krukas in het vliegwiel te blokkeren, hiervoor moet je soms even zoeken naar het gaatje door de pen aan te drukken, terwijl je de krukas iets beweegt.
Daarna de nokkenas blokkeren.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
bastian
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 79
Geregistreerd: 30-03-2014

Gepost: 30 maart 2014 11:33 PM
  [ # 18 ]

hallo rene waarom eerst de krukas en daarna de nokkenas ?  ik zie er geen onderscheid in ?

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 31 maart 2014 12:00 AM
  [ # 19 ]

Omdat het gat in het vliegwiel niet zichtbaar is, alleen “voelbaar” met de pen.
Alleen dan weet je zeker dat de pen ook daadwerkelijk in het gat zit.
Nokkenas kan je gewoon zien.

Lees de ervaringen van Hennie van Zandvoort maar even terug.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
bastian
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 79
Geregistreerd: 30-03-2014

Gepost: 31 maart 2014 12:06 AM
  [ # 20 ]

a ja ok dat snap ik , maar dat is met de tandriem gemonteerd , en toen paste dat niet met die oude riem , met de riem er af kan je de krukas los van de nokkenas bewegen en zo heb ik toen de pen in t vliegwiel weten te krijgen , dit gaat dd op t gevoel , de nokkenas kan visueel , ok tot zover , betrfet t mogelijk krom zijn van mijn inlaat kleppen :  ergens kan ik er met mijn verstand niet bij , ik heb de krukas met nieuwe tandriem erom twee keer rondgedraaid en geen weerstand gevoeld , maw je zou dus veilig kunnen starten ,  er moet iets anders zijn wat niet goed is ...

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 31 maart 2014 12:14 AM
  [ # 21 ]

Draai de bougies er eens uit en torn de motor met de hand zonder kleppendeksel.
Kijk eens even wat er gebeurt.
Dit zou zonder weerstand moeten kunnen.

Heeft dit blok hydraulische klepstoters?
Dat zou mogelijk een oorzaak van de grote klepspeling van de inlaatkleppen kunnen zijn.
Lekke stoters.

Als de nokkenas van tijd is zou ik het vreemd vinden dat er dan alleen inlaatkleppen en geen uitlaatkleppen krom zouden zijn.

Heb je wel een vonk?

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
bastian
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 79
Geregistreerd: 30-03-2014

Gepost: 31 maart 2014 01:14 AM
  [ # 22 ]

kan ik morgen eens doen , t blok heeft een bovenliggende nokkenas direct op de tuimelaars dus zonder stoters,  de eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik wel de bobinerail eraf gehad heb om ( werkwijze volgens het azurauto filmpje op you tube) de eerste cilinder in t bovenste punt te meten , dit werd echter geen succes en zo heb ik t spul werr dicht geschroeft , mss is hier iets verkeerd gegaan ?  motor opnieuw resetten ?  aan oude diesel en benzinemotoren sleutel ik bijkans dagelijks maar met die nieuwe techniek ben ik een leek.

Profiel  
 
Jay-Jay...
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 440
Geregistreerd: 14-03-2007

- C5 2.0 16v Berline Difference 2 LPG G3
- Saxo 1.4i exclusive
Gepost: 31 maart 2014 08:28 AM
  [ # 23 ]

Ik ga er van uit dat je een 1.4 8 klepper hebt, dus met de grijze stalen klepdeksel met motorcode KFW.
Qua techniek een van de eenvoudigste motoren die PSA (gehad) heeft.

Ik heb echter nog wel een cilinderkop liggen. Als je interesse hebt stuur maar een PB….

Profiel  
 
bastian
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 79
Geregistreerd: 30-03-2014

Gepost: 31 maart 2014 03:01 PM
  [ # 24 ]

jawel het is een gewone 8 klepper met die grijze kleppendeksel , in 2008 is er een gasinstallatie ingekomen en sindsdien rijdt de motor dus hoofzakelijk op gas.  vanmorgen heb ik de nokkenas gecontroleerd , als de nokkenas op de vergrendelpositie staat dan staat cil nr 4 op tuimelen dus dit lijkt allemaal in orde te zijn , nu wil ik de krukaspositie controleren op het bovenste dode punt van de zuiger maar ik loop vast op de bougies ,  deze is met de normale gangbare bougiesleutel niet te demonteren , welke dopsleutel moet hier op ?

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 31 maart 2014 03:33 PM
  [ # 25 ]

Zo’n lange dunne 16 mm bougiedop.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
bastian
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 79
Geregistreerd: 30-03-2014

Gepost: 31 maart 2014 07:15 PM
  [ # 26 ]

ok ondertussen gevonden ,  bougie eruit en hoogste stand zuiger nr 1 en 4 gemeten en dat komt overeen met 6mm pen vliegwiel ,  ik heb nu wel een laagje benzine op de zuigers staan dus starten lukt sowieso niet meer , ik zal de kop eraf moeten halen en de kleppen of kop vervangen ,  nu heb ik nog altijd geen idee wat er fout gegaan is ,  ik kan nu weer alles zo monteren en de tandriem volgens het boekje   maar dan ?

Profiel  
 
bastian
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 79
Geregistreerd: 30-03-2014

Gepost: 30 mei 2014 02:58 PM
  [ # 27 ]

hallo , nu onderhand twee maand verder ligt de kop eraf en idd zijn alle 4 inlaatkleppen krom , ik heb besloten de oude motor eruit te gooien ( ik voorzie dat dit toch een probleemmotor wordt of eigenlijk al is)  en er een ander voor terug te plaatsen , past hier evt een 1,4 ltr 16v   voor in de plaats ?  dr ligt nu de 1,4ltr 8v in , dit naar aanleiding van de matige rijprestaties in de bergen van de motor die er nu in ligt..

Profiel  
 
Jay-Jay...
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 440
Geregistreerd: 14-03-2007

- C5 2.0 16v Berline Difference 2 LPG G3
- Saxo 1.4i exclusive
Gepost: 30 mei 2014 08:46 PM
  [ # 28 ]

Het zal wel passen, maar de overbrenging in de versnellingsbak is anders. Hoe dat uit gaat pakken weet ik niet. Daarnaast zul je een andere ECU (computer) en alle bekabeling en aanbouwdelen van de bijbehorende motor er bij nodig hebben. Daar komt bij dat je startblokkering ook op die ECU ingeleerd moet worden.

Het is véél eenvoudiger om de zelfde motor in te bouwen…...

Profiel  
 
bastian
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 79
Geregistreerd: 30-03-2014

Gepost: 30 mei 2014 09:38 PM
  [ # 29 ]

Ok   bedankt voor de info   , met ‘dezelfde motor inbouwen ’ bedoelen we een eensgelijke motor uit een andere auto en niet t blokje wat er nu in ligt neem.ik aan ?        overigens heb ik hier in de buurt aan enkele techneuten t probleem uitgelegd waaronder een citroengarage , maar niemand die er een juist antwoord op had , een antwoord was een verlopen nokkenaspoeli maar dat was bij mij niet t geval   , een andere vaag antwoord was dat de kleppen al inkepingen in de geleiders had gevormd door t versprongen zijn van 5 tanden en dit zijn weerslag had nu t zaakje weer op tijd stond   , de oorzaak zal waarschijnlijk altijd in t ongewisse blijven ....

Profiel  
 
Jay-Jay...
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 440
Geregistreerd: 14-03-2007

- C5 2.0 16v Berline Difference 2 LPG G3
- Saxo 1.4i exclusive
Gepost: 31 mei 2014 09:48 AM
  [ # 30 ]

Ja precies, dat bedoel ik. Over de oorzaak moet ik ook in het ongewisse blijven helaas…..

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook