Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
De achterkant van het motorblok, gezien vanaf zeg maar de voeten van de bestuurder.
Er is namelijk een deel van het schakelmechanisme te zien en dat zit aan de achterkant boven op de bak.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
maar dat rechthoekig vlak, wat zou dat zijn?
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Geen idee, maar is dat relevant dan?
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
om die bepaalde bout te orienteren wel, ik heb er zo’n slecht zicht op vooral omdat ik liggend onder de auto werk
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Naar mijn idee moet je voor deze bout boven langs.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
langs boven, dan moet ik nog veel demonteren, zoals de batterijhouder met alle elektrische units enz.. amaai geen simpel werk
het is me gelukt, de startmotor is losgekomen door die ene laatste inbusvijz die goed verscholen zat en die er inderdaad uitmoest via de bovenkant langs de batterijzijde, geen simpel werkje en zeker niet via de afbeelding heb er ellelange tijd naar aan het staren geweest en heb dan raakpunten gevonden en ben er zo bij geraakt, dat rechthoekig vlakje op de afbeelding is een motorsteun( bij benadering), goed de startmotor is eruit, nu testen , wat is de beste testmethode en bij mister auto verkopen ze een nieuwe van bolk voor nog geen 100 euro, is dat wel te vertrouwen?
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Edit moderator: topic samengevoegd.
Niet steeds een nieuw topic openen voor dezelfde vraag! Dit is al de tweede keer!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
ik heb mijn vorige toch gesloten, niet?? :
Mooi dat het gelukt is, de batterijhouder moest er dus toch uit begrijp ik?
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
hallo thijs, ja dat was nodig, en dan is het nog een hele klus vooral als dat je eerste keer is bij deze wagen , de volgende keer zal een pak simpeler zijn , maar nu een andere vraag, ik heb de startmotor getest en blijkt goed te zijn alsook mijn batterij,ik heb de starmotor op drie wijze getest, de motor zelf en de hoenoem je dat ook ,maar dat het rotortje eruitspringt, en dan nog eens samen dus zoals je het contact zou gebruiken en slaagde door alle drie de tests, mmmmm :
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
sandjer schreef:bij mister auto verkopen ze een nieuwe van bolk voor nog geen 100 euro, is dat wel te vertrouwen?
Bolk vind ik persoonlijk rotzooi, gewoon Valeo o.i.d. nemen.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
sandjer schreef:mmmmm :
Heb je de koolborstels bekeken?
De test ongemonteerd is eigenlijk onbelast, niet vergelijkbaar met gemonteerd.
Schuift het startrondsel wel soepel genoeg?
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
hallo René, ik heb de koolborstels nog niet nagezien, kan je die appart bestellen in geval van ? natuurlijk heb ik hem onbelast getest, het probleem was dat als ik de auto wou starten niets deed gewoon een klein klikje en de batterij was goed, het begon al een paar maand voorheen met dat hij af en toe niet wou starten zoals een platte batterij, even de startkabels erop en weg was hij, maar nu zelfs met startkabels deed hij niets, raar hé, als ik geld genoeg had ging hij naar de garage maar spijtig genoeg ben ik al blij dat ik (kan) rijden
voor de moment is het een VALEO D6RA110 dat erin zit