Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Nielsje schreef:Die is prachtig!
Maar 6000 is ongeveer 2 x zoveel als wat ik in gedachten had om uit te geven..
Ik kijk niet op een euro meer of minder, maar er moet ook wel iets overblijven om hem van te onderhouden
Maar bij deze auto hoef je niet voor duizenden euro’s achterstallig onderhoud weg te werken, dat heb ik nl al gedaan.
Fair enough, maar bij het achterstallig onderhoud hoef je niet duizenden euro’s tegelijkertijd uit te geven
Begrijp me niet verkeerd, je auto is prachtig, maar ik heb mezelf voorgenomen niet een keer zoveel uit te geven aan deze hobby.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Helaas is dat wel de verwachting die je mag hebben bij een CX.
Het zullen niet altijd duizenden Euro’s tegelijk zijn, maar 1000 Euro is zo uitgegeven.
Zeker na aanschaf mag je minimaal op 1500 Euro rekenen gepland onderhoud en achterstallig onderhoud.
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Inderdaad. Een setje MXV banden kost al meer dan 1000 euro. Kan ook goedkoper natuurlijk, maar dat rijdt niet zo goed.
@Nielsje: voel je niet verplicht hoor.
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Arjan Verkade schreef:Helaas is dat wel de verwachting die je mag hebben bij een CX.
Het zullen niet altijd duizenden Euro’s tegelijk zijn, maar 1000 Euro is zo uitgegeven.
Zeker na aanschaf mag je minimaal op 1500 Euro rekenen gepland onderhoud en achterstallig onderhoud.
Voor drieduizend euro,mag je een cx verwachten,waar niet meteen 1000 euro bij hoeft.
Je kunt dan niet verwachten dat hij strak in de lak staat,maar voor dat geld moet hij technisch wel in orde zijn.
En de rest toch wel in redelijke staat.
Hier om de hoek bij mij staat een cx GTI van 85 voor 3800 euro,deels overgespoten ( dat maakt um 3800 euro)
En technisch perfect in orde,interieur is ook netjes.
Niels zit met zijn 2,5 tot 3 duizend wel aardig goed,hier moet je een harde basis wie technisch in orde is voor kunnen kopen.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
La Leo (die hier helaas niet meer actief is) riep altijd: een CX gaat je hoe dan ook 6000 euro kosten, hetzij in aanschaf, hetzij in achterstallig onderhoud.
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Maar sinds een cx vrijwel niet meer belastingvrij gereden kan worden is de handelswaarde zo’n 90% gedaald
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Dus kun je nu als liefhebber voor weinig een goede CX aanschaffen. Als je je een CX met bijbehorende kosten kunt permitteren kunnen die € 120 er ook nog wel van af.
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006
- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Dus: Koop een Nette CX voor een EUR 1500,- reserveer nog eens hetzelfde om de ellende van een ander weg te werken. Ga bij voorkeur voor een “simpele” 2liter en dan liefst een breedspoor (ivm onderdelen van de ophanging) Knal er een ontsteking op van een 20RE en je kunt probleemloos kilometersmaken…
Daarnaast zijn die 2 liters ook nog eens stiller en zuiniger en hebben ze vrijwel altijd een 5-bak…..
Ik rij al een jaar of 12-13 met die dingen en heb heel wat tonnen asfalt onder die dingen door zien gaan.
Heerlijk!
Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
waterman schreef:Maar sinds een cx vrijwel niet meer belastingvrij gereden kan worden is de handelswaarde zo’n 90% gedaald
Ook daarvoor kon het al,met een beetje goed zoek werk,kon je een prima cx vinden voor 3000 euro.
Alleen het reguliere onderhoud was wat duurder,maar ook dit is garage afhankelijk.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Naar mijn idee zit je zo aan de 1000 euro.
Even alle vloeistoffen laten vervangen en rondje bollen e.d. dan schiet het aardig op. Dan hebben we het er nog niet over dat er bijvoorbeeld 2 bandjes op zijn.
Heb je het niet nodig prima. Maar zorg wel dat je het kan missen, want het kan zomaar nodig zijn.
Als je een auto koopt aan je max budget dan kan je het beter niet doen of wachten.
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Kijk, als je veel zelf kan en wilt doen valt het nog wel mee, hoewel onderdelen voor de CX echt duur zijn vanwege de schaarste. Maar als je alles door een garage laat doen deel ik Arjan’s mening volledig: 1000 euro heb je echt zo uitgegeven en ook is er absoluut geen garantie dat je dan voor een jaar klaar bent.
Kortom, helaas is een CX in Nederland tegenwoordig dus al min of meer total loss zodra er een grote beurt en een setje banden nodig is. Om over een keertje spuiten maar te zwijgen.
tja ieder zijn mening natuurlijk.
maar ik zou eerst eens bij die vert dryades gaan kijken.
als het alleen de koppakking is heb je voor weinig een cx.
als die motor op is en er een ander in moet valt het nog steeds te doen, voordeel is dan ook dat je alles direct kunt aanpakken waar je met ingebouwde motor niet bij kunt.
een andere motor inbouwen is veel goedkoper dan eentje met las en spuitwerk en achterstallig onderhoud
voorwaarde is natuurlijk wel dat de rest van de auto in orde is.
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v
Arjan Verkade schreef:Helaas is dat wel de verwachting die je mag hebben bij een CX.
Het zullen niet altijd duizenden Euro’s tegelijk zijn, maar 1000 Euro is zo uitgegeven.
Zeker na aanschaf mag je minimaal op 1500 Euro rekenen gepland onderhoud en achterstallig onderhoud.
En daarom wil ik eigenlijk niet ‘teveel’ uitgeven aan de auto. Rekening houdend met onderhoud, moet ook daar wat voor overblijven. Verschil is gewoon dat je bij onderhoud niet alles in een keer hoeft uit te geven. Dat is niet omdat ik het niet wíl uitgeven, maar aan de bomen achter mijn huis groeien gewoon bladeren en dus moet er soms ook gewoon even gespaard worden.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
fluidphreak schreef:Inderdaad. Een setje MXV banden kost al meer dan 1000 euro. Kan ook goedkoper natuurlijk, maar dat rijdt niet zo goed.
.. Maar er kunnen toch ook wel ook 185/80 R14 banden op van een reguliere goede banden serie?
Er hoeven van mij echt geen historisch correcte banden op.
Of maak ik nu een enorme denkfout?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!