Hallo allemaal,
Hierbij een vraag over koelvloeistof verbruik.
De koppakking zweet maar is niet lek
Geen witte sludge bij de vulhals
Rokende motor, maar is alleen bij dauw en na <5 min weg
Olieverbruik 1L op 5000km
Radiator lijkt geen lek te hebben (?)
Slangen goed
Maar sinds 2 maanden is hij meer kv gaan verbruiken, wat zou dit nog meer kunnen zijn?
Groet
Camiel
Totaal aantal Berichten: 848
Geregistreerd: 11-11-2006
- AX 1.1i TGE (verkocht)
- CX 2400 super familiale (verkocht: is fusiepproject)
- BX 16 TGI Progress (exit: krijgt donorschap)
- C4 (2004-heden) 1.2 Pure Tech
- BX 1.9 TRS Break (in ruste bij de snoekfabriek)
- AX 1.1I Mistral
Eigenaardig. Is het verbruik flink omhoog gegaan? Is de vloerbedekking aan de passagierszijde droog? De kachelkraan (bij de linkervoet, onder het dash) is namelijk een zwak punt in het circuit. De kachelradiateur zelf (midden in het dash) kan ook lekken. Ruik je ergens de zoete, weeïge lucht van kv als de motor warm is? Wellicht lekt het ergens op het blok waarbij de kv direct verdampt. Uitlaatgas ruikt ook normaal? Radiateurdop nog goed? Enfin, vragen dus… Succes met zoeken.
Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’
Nee het ruikt niet naar kv in de cabine. Het is flink gestegen in 1x. Misschien radiateur, maar lamellen nog heel en geen witte aanslag….
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Minimale lekkage op het thermostaat huis is een ook veel voorkomend iets.
Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 11-09-2010
- CX Break 2500 D Super
- BX 16TRS
- BX Sport
- Dyane 6
- BX BX GTi 16 Soupapes
Minimaal word vanzelf wel meer (in 5 maanden)
Ex: (tel kwijt) Xantia & BX & CX - divers Japans spul - Volvo 440 en een slOpel Astra….