Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gelijk heb je, juist de afwisseling is leuk!
Eigenlijk mis je nog een DS
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006
- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Uuuh jaah DS is natuurlijk ook heel mooi. Maar eigenlijk is natuurlijk een SM ook gewoon een soort DS. Met een iets potentere motor natuurlijk….
Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?
Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Zelf kan ik er niet over oordelen omdat ik nog nooit in een rijdende SM heb gezeten, maar van eigenaren die zowel een DS als SM in de garage hebben staan hoor ik dat het echt 2 verschillende auto’s zijn.
DS vs CX is ook niet vergelijkbaar, dat heb ik inmiddels wel ervaren
Totaal aantal Berichten: 25596
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
CEE-IKS schreef:Maar eigenlijk is natuurlijk een SM ook gewoon een soort DS. Met een iets potentere motor natuurlijk….
absolutely not!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006
- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Ik bedoel meer dat ze op sommige vlakken best wel copy-paste gedaan hebben. Op gebied van ophanging, vering, versnellingbak, bouw van de koets etc zijn er best veel overeenkomsten te vinden. Een CX bijvoorbeeld is echt op een heel andere manier gebouwd.
Ik snap natuurlijk wel dat de auto een heel ander karakter heeft. Maar een aantal onderdelen zijn dan ook niet voor niets uitwisselbaar…...
Natuurlijk heb ik het niet over de Diravi en de motor, dat moge duidelijk zijn….
Of beledig ik nu een aantal liefhebbers?
Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?
Totaal aantal Berichten: 25596
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Nee, maar ik heb jaaaren ook een 2300 DS gehad. is echt een andere ervaring kwa rijden. zwaartepunt ligt anders, je zit anders, stuur en handling voelt anders…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006
- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Dat geloof ik meteen, die beleving begon gister als als je die Maserati hoort! Vanavond maar weer eens verder om ook een rij-beleving te kunnen ondervinden
Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?
Totaal aantal Berichten: 25596
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Je weet zeker da de spanner OK is en dat er goede kleppen inzitten?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006
- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Tsja, weet je dat zeker? Je weet pas iets zeker als je het zelf in je handen gehad hebt. Maar goed, de motor is uit elkaar geweest, juist omdat de vorige eigenaar die “tijdbommen” erin had zitten. Daar zitten dus andere in.
Tevens heb alle oude kettingen en spanners en reutemeteut er in een grote doos bij gekregen.
Ik denk niet dat er 1000 kilometer gereden is na deze revisie. Het zaakje stond goed en wel in elkaar en toen ging de startmotor stuk, werd de eigenaar ziek en daar stond madame dan…...
daarbij heb de foto’s van de revisie ook, en de spanner zou er een zijn met een curved limiter, ik heb er eerder foto’s hiervan gepost en dat zou allemaal prima zijn!
Met vertrouwen dus de toekomst in
Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006
- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Zooow vandaag maar weer verder met Madame.
en jawel hoor de eerste (Illegale) meters zijn gemaakt.
Vandaag eerst de koppeling ontlucht, dat werkte in eerste instantie niet op de manier waarop het zou moeten, Maar de andersom methode was een stuk sneller, gewoon met een oliespuit en slang door de ontluchtingsnippel de andere kant op!
Tevens de remmen ontlucht
Als het remt, koppelt en stuurt moet je kunnen rijden zeg ik altijd! Auto van de bokken gehaald en toen was er een probleem dat de koppeling niet vrij kwam., vreemd want het pedaal maakte wel slag. Koppelingsplaat zat dus blijkbaar vast aan de drukgroep na al die jaren. Want even in de 5 gezet en gestart en dat deed wonderen……
Het eerste rondje wilde Madame niet heel erg, maar na het vervangen van de Bougies door Lodge HL’s liep ze meteen stukken beter.
dus maar eens voorzichtig wat over de dijk heen en weer gereden. Natuurlijk behoeft het een en ander wat fine-tuning. Maar wat een genot om met deze auto onderweg te kunnen zijn. Veerbollen zijn overigens ook nog verbazend goed!
Het was mijn 2e ritje in een SM ooit, dus vergelijk heb ik niet echt, maar je merkt echt dat dit een bijzondere auto is. Vooral dat alles zo degelijk aanvoelt valt me op. Een gevoel wat ik niet echt ken van Citroën.
ongetwijfeld zijn er nog allerlei dingen die naar boven gaan komen, maar de basis is er!
Ik ben een gelukkig mens
Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?
Totaal aantal Berichten: 10307
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Mooi, nu illegaal naar de cifo meeting
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 9354
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Even 1 ding ze is toch wel getaxeerd en all risk verzekerd?
Je zult de eerst niet zijn die bij een proefritje of op weg naar de RDW ,of wat dan ook ........
Succes,ben eigenlijk best wel jaloers
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006
- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
F.SvM schreef:Even 1 ding ze is toch wel getaxeerd en all risk verzekerd?
Natuurlijk is ze casco verzekerd en getaxeerd!
Maar om zo maar naar de APK te rijden gaat hem niet worden, moet toch weten wat er moet gebeuren! En zonder schorsing krijg je een APK boete, en met een schorsing mag je eigenlijk niet rijden. Vandaar een “geschorst” rondje gemaakt
Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?
Totaal aantal Berichten: 25596
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
CEE-IKS schreef:Tsja, weet je dat zeker? Je weet pas iets zeker als je het zelf in je handen gehad hebt. Maar goed, de motor is uit elkaar geweest, juist omdat de vorige eigenaar die “tijdbommen” erin had zitten. Daar zitten dus andere in.
Tevens heb alle oude kettingen en spanners en reutemeteut er in een grote doos bij gekregen.
Ik denk niet dat er 1000 kilometer gereden is na deze revisie. Het zaakje stond goed en wel in elkaar en toen ging de startmotor stuk, werd de eigenaar ziek en daar stond madame dan…...daarbij heb de foto’s van de revisie ook, en de spanner zou er een zijn met een curved limiter, ik heb er eerder foto’s hiervan gepost en dat zou allemaal prima zijn!
Met vertrouwen dus de toekomst in
Ok. die foto’s openen niet meer..
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 43291
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
CEE-IKS schreef:F.SvM schreef:Even 1 ding ze is toch wel getaxeerd en all risk verzekerd?
Natuurlijk is ze casco verzekerd en getaxeerd!
Maar om zo maar naar de APK te rijden gaat hem niet worden, moet toch weten wat er moet gebeuren! En zonder schorsing krijg je een APK boete, en met een schorsing mag je eigenlijk niet rijden. Vandaar een “geschorst” rondje gemaakt
Geschorst mag je wél naar de apk: kortste route en aan kunnen tonen dat je een afspraak hebt.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste