Zo jong(45)ben ik (helaas) niet meer. Nee, ik heb verder nog niet veel kunnen doen. Ik heb helaas geen sleutelruimte en het weer was nu niet zo dat ik lekker onder de auto wilde gaan liggen. Heb wel even de hoek bij het brandstoffilter en de wirwar van slangen baggervrij gespoten met de hoge druk. Dan kan ik in ieder geval met het filter beginnen.
Hoe krijg je dat ding eigenlijk los? Zit op een of andere manier aan de tank geklikt en de slangen zitten op het filter met een soort zwarte getande ringen. Hoe krijg ik die het makkelijkste los?
Erg druk geweest dus niet veel op het forum geweest. Inmiddels al wel benzinefilter vervangen, bewijs dat er heel veel troep in de tank zit , dus voor hoelang het lekker blijft rijden? Maar 13 euri voor een filtertje is het wel waard. Van de week ook even verse bougies er in bleek de kabel no3 letterlijk rot te zijn , bougiekop volledig geoxideerd. Dus setje nieuwe kabels. Wat mij opviel was dat kabel 4 op steker 1 van de verdeelkap zat en kabel 1 op 4 maakt dat uit?
Is het probleem nu ook opgelost?
Een smerig filter hoeft niet direct te betekenen dat er veel troep in de tank zit, kan ook betekenen dat ie nooit eerder vervangen is Een beetje troep zit er altijd in, ik wist niet dat het filter daar direct bij in de wielkast zat bij die slangen bende
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Totaal aantal Berichten: 6145
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Peter M. schreef:Wat mij opviel was dat kabel 4 op steker 1 van de verdeelkap zat en kabel 1 op 4 maakt dat uit?
Basiskennis motortechniek: de ontstekingsvolgorde.1-3-4-2 bij een viercylinder. En ja, dat maakt zéker uit.