Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Dat tikt beduidend minder, vooral als je het tweede filmpje erachteraan hoort!
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Tja, het bleek allemaal niet beter te worden. Sterker nog, ik ben weer volledig terug bij af. Ondanks de gevlakte carburateur en zelfs het plaatje ertussen reageert hij enorm op remmenreiniger en looptie stationair maar wat te springen. Ik begin ernstig aan het spruitstuk te twijfelen. Ik kan er zo ook niet mee naar de garage want rijden is geen doen zo. Ik zit er toch aan te denken om er maar een vloeibare pakking tussen de stoppen zoals bijvoorbeeld een van deze 2. Lees over beide pakkingen goede dingen wat betreft benzinebestendigheid.
Ik wil gewoon rijden
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011
- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Bart, voordat je nu conclusies trekt die misschien niet juist zijn lijkt het me niet onverstandig om er eens iemand naar te laten kijken die verstand heeft van 2 cilinder Visa motoren. Ik had het wel willen doen, maar ik weet weinig van die dingen
Er gaan volgens mij diverse vacuumslangetjes naar de carb, kan daar niks mee zijn?
Hoe reageert ie als je de choke uit trekt? Als ie ergens valse lucht trekt dan moet het beter worden als je de choke gebruikt, je verrijkt dan het mengsel.
Op de you-tube filmpjes liep ie netjes stationair, wat was toen de klacht nog?
Had laast bij mijn BX het vervroegingsslangetje los van de ontsteking, toen schokte deze ook bij constante toerentallen. Vervroegt een visa de ontsteking ook d.m.v. vacuüm? Als daar een lekje zit heb je en valse lucht en geen vervroeging…...
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 29-05-2006
- Dyane 6 Commerciale
Ik had iets dergelijks ook met de Dyane. Daar zowel onder als boven de dikke pakking een dunne gelegd en de boel aangedraaid. Dat scheelde een hele hoop! Als je wilt weten of het aan je spruitstuk ligt moet je eens een metalen lineaal diagonaal over de inlaat leggen. Dan zie je snel genoeg of ‘ie krom is.
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Waar spuit je de remmenreiniger precies tegenaan en hoeveel? Als je dikke wolken spuit dan zuigt ie het sowieso wel érgens naar binnen. Als je met een rietje gericht spuit, dan kun je de dader waarschijnlijk wel vinden. Lek inlaatspruitstuk, lekke vacuumslang, ergens een verdroogd rubbertje…
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Bij mijn carburateur zat er bijvoorbeeld een hééél klein gaatje in de voet , onderzoek bij een andere solex wees uit dat dit gaatje afgesloten hoorde te zijn met een kogeltje dat er ingekrompen/geperst zat.
Dit gaatje -hoe klein ook- zorgde voor een iets rommelig stationair en het siste als een cobra in de aanvalsstand…
Toen heb ik dat opgelost door er een schroefdraadje in te tappen en af gesloten met een passend schroefje en loctite.
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Hele zinvolle tips! Bedankt!
Dat er een probleem is met Vacuum zou kunnen, al lijkt me dat stug. Er loopt immers maar 1 slangetje van de carburateur weg naar het vacuum potje. Of ik deze nou los maak, mijn vinger erop hou of wat dan ook. Het maakt geen verschil. Op die filmpjes was hij even goed, even later weer compleet vernaggeld.
Er zitten al papieren pakkingen tussen.
Ik spoot altijd remmenreiniger in grote hoeveelheden naar beneden dus ik kon nooit echt zien waar het lekte. Nu een wat gerichter gaan spuiten met een ijzeren buisje. En wat blijkt? Hij reageert niet als ik bij de voet van de carburateur spuit..
Hij reageert echter als een malle onderaan het spruitstuk (nog onder die slangenklemmen).
Nu weet ik dat er een gaatje in het spruitstuk hoort te zitten. Alleen die zit aan de achterkant, niet aan de voorkant…
Goed, ik ben er toch maar mee naar de garage gereden en hij heeft de stationairsproeier wat uitgeboord. Dat gesis wat je hoort is het gaatje onderin het spruitstuk, dat hoort dus.
Verder heeft hij wat zitten draaien aan het CO en de stationairschroef. Het resultaat is eigenlijk weer een prima rijdende Visa! Het motorkarakter is wel wat anders geworden met deze carburateur. Zo moet hij wat langer op de chocke blijven staan en rijd hij de eerst paar kilometer wat bokkig. Eenmaal op temperatuur is er niks meer aan de hand.
Morgen gaan we ermee naar Houfalize!
Ik ben benieuwd…
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011
- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Ik hoop voor je dat het nu is opgelost, een prettige reis gewenst
Bedankt!
Nouja, nu alweer 200 kilometer gereden dus het zou goed moeten komen. Mocht het misgaan, blijft ze altijd wel rijden. De vraag is alleen niet hoe..
Ik wil al zolang met dat ding een keer een keer wat verder als 50 km. Dus het gaat gebeuren ook. Gelukkig heb ik ANWB europa..
Totaal aantal Berichten: 9430
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Bart1989 schreef:Gelukkig heb ik ANWB europa..
Met vervangend vervoer?
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Ja, met vervangend vervoer. Al leek me dat voor België opzich niet nodig.
Maar..
De wagen heeft het FANTASTISCH gedaan!
Zelf het heuveltje bij Luik en de heuveltjes daarna gingen boven verwachting. Met 3 man en een berg bagage zakt hij in de 4 terug tot onder de 80 en dan hup met een dot tussen gas terug naar 3 en hop heel langzaam kruipt hij plankgas weer terug naar 85/90. Vroaaaaaaaaaaaar. En een heuveltje van 14% stilstaande start kan net in de 1 en dan volle bak naar boven met 25 kmh. Fantastisch! Maar ik zou er niet graag mee naar zuid Frankrijk rijden want het gebrul op de snelweg word toch wel irritant op het gegeven moment..
Ik vind haar een beetje, zeker met koude motor irritant. Hij smoort wat en moet wat langer op de choke blijven. Zou de motor wat moeten wennen aan het karakter van de carburateur? Joost mag het weten, ik vind het zo wel even prima. Rijden!
Er komen nog wat leuke filmpjes aan.
Totaal aantal Berichten: 5482
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Onlangs een leuke toerenteller gevonden!
Ik had gelezen dat IGN de constante + is (contactslot bijvoorbeeld) en TRIG de ontsteking (bobine). Massa kan dat op een van de overige schroefdingen.
Benieuwd of het gaat werken!