44 van de 68
« Eerste  < Vorige 42 43 44 45 46 Volgende >  Laatste »
   
De DS van Mr. Smith : Onderhoud 2024 en radiator update
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 24 maart 2014 10:58 PM
  [ # 646 ]

‘Snel’ even metingen gedaan :

Zuigersets (compleet ) :
Zuiger 1 : 1474g
Zuiger 2 : 1474g
Zuiger 3 : 1472g
Zuiger 4 : 1475g

Lift hoogtes van nokkenas, gedaan met digitaal schuifmaat, gemeten in midden van loopvlak,zo loodrecht mogelijk op de aslijn,  gedraaid met schuifmaat tot max en min maten

inlaat 1 : 6,49mm
uitlaat 1 : 5,89mm

inlaat 2 : 6,53mm
uitlaat 2 : 6,00mm

inlaat 3 : 6,65mm
uitlaat 3 : 5,97mm

inlaat 4 : 6,55mm
uitlaat 4 : 5,99mm

WPHB zegt :
inlaat ( modellen na 10/1968) : 6,638mm +/- 0,02mm
uitlaat : 6,144 +/- 0,02mm

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10259
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 25 maart 2014 01:09 AM
  [ # 647 ]

Tja, duidelijk buiten de toleranties dus. Ik ga er van uit dat die waarden in het WPHB voor een nieuwe nokkenas gelden. Of deze nog bruikbaar is hangt, denk ik, voornamelijk af van de diepte van de hardingslaag. Maar dat weet ik echt niet…

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 26 maart 2014 11:01 AM
  [ # 648 ]

Daar ga ik ook vanuit he
Maar er komt sowieso een nieuwe nokkenas in.

Welk invloed heeft de lifthoogte van de nokken op vermogen van motor ?

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 26 maart 2014 11:26 AM
  [ # 649 ]

Meer hoogte is meer vermogen.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 26 maart 2014 11:44 AM
  [ # 650 ]

Koppel of pk ? Of beide ?

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 26 maart 2014 11:49 AM
  [ # 651 ]

Meer hoogte is meer brandstof dus meer PK’s. Toch?

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 26 maart 2014 03:14 PM
  [ # 652 ]

Nou dat is wat kort door de bocht. Meer hoogte betekent dat de klep verder open gaat. De vorm van de nok, de bolling als het ware, bepaald dan weer hoe lang en met welke snelheid de klep open gaat. Dat alles bepaald de vullingsgraad van de cilinder.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2972
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 26 maart 2014 03:15 PM
  [ # 653 ]

Waar ga je die nieuwe nokkenas kopen? En wat is er bekend over de kwaliteit?
Bij sommige onderdelen is goed gebruikt beter dan nieuw imitatie en het zal mij niets verbazen als nokkenassen in die categorie horen.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 26 maart 2014 03:18 PM
  [ # 654 ]
bogaard77 schreef:

Meer hoogte is meer brandstof dus meer PK’s. Toch?

Meer hoogte ten opzichte van wat er nu n zit. Relatief meer hoogte dus. De vorm blijft gelijk.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 26 maart 2014 03:18 PM
  [ # 655 ]
Egbert schreef:

Waar ga je die nieuwe nokkenas kopen? En wat is er bekend over de kwaliteit?
Bij sommige onderdelen is goed gebruikt beter dan nieuw imitatie en het zal mij niets verbazen als nokkenassen in die categorie horen.

Ik heb er nog 1 liggen…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 26 maart 2014 03:28 PM
  [ # 656 ]

Geen idee egbert, als er klachten zijn met nieuwe nokkenassen, dan verneem ik dat graag.
Ik was voor mezelf hardop aan het denken waar het bij (onze) motor allemaal om draait, en dat is - zoals het waterman het zegt - de vullingsgraad van de motor.

Ik vraag me dus af of er winsten te boeken zijn met snelle nokkenassen.
Maar dit blijft een compromis oplossing tussen vermogen en koppel.

Ik weet niet of er mensen hebben geexperimenteerd hebben met andere nokkenassen in onze motoren. Wat dat geeft enzo

Zou het kunnen dat DX2 een max koppel heeft bij 3000rpm ?

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10259
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 26 maart 2014 03:57 PM
  [ # 657 ]
bogaard77 schreef:
bogaard77 schreef:

Meer hoogte is meer brandstof dus meer PK’s. Toch?

Meer hoogte ten opzichte van wat er nu n zit. Relatief meer hoogte dus. De vorm blijft gelijk.

Nou….De vorm blijft wat betreft de bolling gelijk als ze gelijkmatig gesleten zijn. Dat hoeft natuurlijk niet het geval te zijn…

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 01 april 2014 09:58 AM
  [ # 658 ]

Mijn voiture slaapt onder dezelfde dak, pics volgen

Weet iemand een adres waar ik mijn dash van nieuwe krimplak kan voorzien ?

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 03 april 2014 10:14 PM
  [ # 659 ]

Mes nouveaux reflecteurs sont arrivés cheese

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 03 april 2014 10:16 PM
  [ # 660 ]

MOOI! Waar heb je dat laten doen?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
 
44 van de 68
« Eerste  < Vorige 42 43 44 45 46 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook