Nee, je moet met alle papieren naar een RDW-station voor een keuring. Er wordt dan bekeken of het daadwerkelijk de auto betreft die op de papieren vermeld staat, of het chassisnummer is ingeslagen en leesbaar is en de auto wort APK gekeurd. Als alles in orde is wordt het oude bestaande kenteken opnieuw geactiveerd.
Voor zover ik weet krijg je nieuwe papieren, maar mag je alle oude documenten behouden.
Ps. Je mag niet met de auto rijden of het moet met een eendagskenteken zijn.
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Gaan ze een auto die niet meer apk-plichtig is ook apk keuren?
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ja, in principe wel.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ik heb contact met de RDW gehad, ongeveer 2 maanden gelleden, en ja de auto wordt technisch gekeurd..
Totaal aantal Berichten: 507
Geregistreerd: 30-08-2009
- Traction Avant 11BN 1954
- C4 (2004-heden) C4 puretech 130 S&S EAT8 Shine
- ID/DS ID19 Confort 1963
Dat is wel vreemd want toen ik een paar jaar geleden mijn Familiale op kenteken liet zetten bij de RDW, werd er alleen maar een nummer ingeslagen en verder keek men nergens naar. Geen Technische keuring, weging, etc.
Ja het is ook vreemd, maar de regels voor een auto met slapend kenteken zijn anders dan die voor een import-auto. Je kan een wrak uit Frankrijk op de trailer naar de RDW rijden, met carte grise en je krijgt gewoon een kenteken na alleen te zijn geschouwd…. Echter een Nederlandse auto moet toch APK gekeurd worden…heel vreemd inderdaad.
Het is zo ver : de traction staat nu in mijn garage.
De eerste 80 meter naar de weg was het moeilijkste stukje voor de dag, veel plantgroei en tuinhekjes.
Ook de vastzittende remmen was een prettig opstakel, wat zaten die vast. Echter alleen beide wielen aan de linker kant.
Tijdens het transport was er wel een stofwolk waarneembaar van 30 jaar oud stof.
Nu gaat het klussen beginnen om de auto apk-waardig aan te kunnen bieden bij de rdw voor kenteken keuring.
Zodra ik met het klussen ga beginnen zal ik wel een nieuw topic openen.
Eens een DS altijd een DS.
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Zou je niet eerst naar de RDW gaan? Ze zijn daar de laatste tijd nogal panisch over valse chassisnummers. Aangezien die bij dit soort auto’s nog niet zo uniform werden ingeslagen als nu, kan dat best problemen opleveren wanneer alles mooi blinkend gemaakt is. Door hem eerst te laten schouwen, heb je de bestaande situatie laten vastleggen en kunnen ze daar in elk geval geen probleem meer van maken. Scheelt jou een hoop frustratie op een later tijdstip.
Dat zou wel een probleem kunnen worden als ik van plan was om de auto volledig te restaureren.
Echter de traction is zo origineel en alles is zo hard ( op de bodem van de deuren na ) dat ik enkel de techniek ga nakijken en de rest laat zoals ze is.
Ik ga alleen de roestige puntjes behandelen met transparante lak en verder alleen goed wassen.
Het plan is dat ik alleen ga investeren in de techniek ( wat in het allerergste geval handig is om dan op voorraad te hebben voor mijn huidige auto)
Deze auto is bij de invoering van de apk , rijdende in een garagebox gezet, en door de jaren heen heeft hij met olie op de zuigers de motor met de hand getornd. Hij was van plan om na zijn pensioeneringde auto weer geschikt te maken voor de weg. Net als een renault 4cv, renault estafette camper en een ami 6 berline. De ami en estafette zijn al aan de clubs gedoneerd en ik mocht de traction van hen kopen.
De r 4 cv gaat hij nu met zijn zoon samen opknappen .........
Zo ver ik goed begrijp uit het verhaal van de vorige eigenaar is de traction nooit overgespoten en heeft hij hem in deze staat gekocht in 1968.
Bij de invoering van de apk heeft de eigenaar besloten om hem tijdelijk te stallen om voor mij nog onduidelijke reden.
Op het eerste gezicht mist alleen een ruitenwisser, zitten er wat versleten stuurkogels op en hebben we nog heel wat te doen met de remmen.
Voorlopig lekker sleutelen aan de techniek.
Eens een DS altijd een DS.
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Toch heeft Graddus wel een erg goed punt…..
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ik zal maandag eens even bellen met de rdw.
Eens een DS altijd een DS.
Kenteken TK-08-62 kom je hier op archief foto’s tegen,
http://www.hetnederlandschekentekenarchief.nl/hnka/index.php?topic=3872.0