:headbang
Als ik een mooie C5 HDi meekrijg heb ik daar niet zoveel problemen mee hoor, wil ik zelfs die nieuwe distributieriem v/d BX nog wel betalen!
kreazyV8wuppo schreef:Thijsvandebles schreef:Ik ben dan maar een simpele boerenjongen, maar ik doe het zo:
-Zelf merktekens plaatsen (op poulies en riem)
-Paspennen steken
-Merktekens van oude riem op nieuwe overtekenen (type-ex)
-riem monteren
-Paspennen + merktekens controleren
-Motor met de hand volledige slag ronddraaien
-Bij geen rare geluiden / goed aanvoelen alles afbouwen
-Lekker verder tuffen(en natuurlijk de waterpomp keerringen en spanrollen )
de manier.
kan nie mis.
mvgr wupke:die jou methode geen aanvoelen meer noemt, maar perfectie.
Ik ben een verschrikkelijke rommelaar, maar in dit soort dingen ben ik zeker alert.
Test
kreazyV8wuppo schreef:Thijsvandebles schreef:Ik ben dan maar een simpele boerenjongen, maar ik doe het zo:
-Zelf merktekens plaatsen (op poulies en riem)
-Paspennen steken
-Merktekens van oude riem op nieuwe overtekenen (type-ex)
-riem monteren
-Paspennen + merktekens controleren
-Motor met de hand volledige slag ronddraaien
-Bij geen rare geluiden / goed aanvoelen alles afbouwen
-Lekker verder tuffen(en natuurlijk de waterpomp keerringen en spanrollen )
de manier.
kan nie mis.
mvgr wupke:die jou methode geen aanvoelen meer noemt, maar perfectie.
Ah, mooi zo dan doe ik het ook goed
Heb het zo bij mijn Xantia gedaan, ik moet er niet aan denken om het zonder merktekens gedaan te hebben. Zelfs met paspennen erin zat de riem een tandje ernaast op de brandstofpomp, maar goed dat ik merktekens had gezet
voge schreef:Mocht mijn waterpomp lekken denk ik dat ik ‘t er in de voorjaarsvakantie maar eens op ga wagen bij de TZD Turbo.. (evt. met hulp van een forummer, mocht iemand geïnteresseerd zijn…)
Lijkt me wel een leuk klusje
De ruimte bij een BX diesel schijnt nog beperkter te zijn dan bij een Xantia en daar is het als enigzins vloekwerk