Beste forumleden,
Wie kan mij vertellen of er voor het vervangen van een distributieriem (riem en spanrollen) van een speciaal gereedschap nodig is (zodat deze niet van tijd afgaat)? Het gaat hier om een xsara break diesel uit 2000 met circa 360.000 km op de klok.
Bij voorbaat dank.
Groet,
Ron
Totaal aantal Berichten: 103
Geregistreerd: 19-03-2011
- C4 (2004-heden) 1.6 16v Ligne Ambiance
- Xsara 1.4I Berline
- Xsara 1.4 hdi ligne pestige
Hoi,
geen speciaal gereedschap. wel de paspennen gebruiken om de boel te blokkeren.
C4 1.6 16v Ligne Ambiance, Xsara 1.4hdi Prestige 2004, Xsara 1.4i Prestige 2001, Xsara 1.4i Prestige 1999, ZX 1.6i Tonic, BX 1.4, AX 1.1.
Hoi KefXsara,
Bedankt voor je reactie.
Een vriend van mij, die alle andere reparaties aan mijn auto verricht, wil de riem niet vervangen, omdat hij hiervoor een sleutel nodig heeft om de boel vast te zetten. Hij is bang dat de motor anders schade oploopt. Wat zijn paspennen en hoe kom ik eraan?
Groet,
Ron
Hij bedoeld waarschijnlijk een riemspanningsmeter (SEEM of DT-Hertz), om de riem te spannen.
Totaal aantal Berichten: 103
Geregistreerd: 19-03-2011
- C4 (2004-heden) 1.6 16v Ligne Ambiance
- Xsara 1.4I Berline
- Xsara 1.4 hdi ligne pestige
Hoi Ron14,
De paspennen zijn de sleutels om te blokkeren.
Ik stuur je een PM. ben niet handig om er plaatjes in te prakken.
C4 1.6 16v Ligne Ambiance, Xsara 1.4hdi Prestige 2004, Xsara 1.4i Prestige 2001, Xsara 1.4i Prestige 1999, ZX 1.6i Tonic, BX 1.4, AX 1.1.