Bas, uit m’n hoofd gezegd zijn de standaard lampjes in je dashboard 1,2 watt steeklampjes met glazen fitting.
Achter de toerenteller en kilometerteller zitten als het goed is 5 watt bajonetlampjes. Deze moet ik zelf ook nog vervangen:)
Niels
Citroën GSA X1 ‘82
http://www.citroengsa.nl
En
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/224808
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006
- Ami 8 Break
- CX Athéna
Klopt volgens mij. Kans wel voorzichtig de lampjes er uit halen, die strip is wel gevoelig voor beschadigingen waardoor lampjes geen goed contact maken… Vooral die achter de benzinemeter/kilometerteller.
My other car is a broomstick.
Totaal aantal Berichten: 45
Geregistreerd: 15-05-2009
- C2 1.1 Ligne Ambiance
- GS/GSA GSA club
Thanx!
Was echt een klein werkje, t dashboard eruit halen!
(er weer terug in was IETS lastiger)
Alle lampjes maar meteen vervangen, sommige waren al flink zwart.
Nu weer mooi gelijkmatig en helder licht!
Totaal aantal Berichten: 45
Geregistreerd: 15-05-2009
- C2 1.1 Ligne Ambiance
- GS/GSA GSA club
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Leuke auto Bas, ik hou ook m’n ogen goed open om je te spotten
Pas wel op met 5w bajonetlampjes, liever 3w, met 5w loop je de kans de behuizing kapot te branden…
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Maurice van Mourik schreef:Leuke auto Bas, ik hou ook m’n ogen goed open om je te spotten
+1
Hans
Totaal aantal Berichten: 45
Geregistreerd: 15-05-2009
- C2 1.1 Ligne Ambiance
- GS/GSA GSA club
Hoi Maurice!
Woon je in de buurt dan?
Ik heb al met veel plezier je reilen en zeilen op t forum gelezen, veel nuttige info!
Totaal aantal Berichten: 45
Geregistreerd: 15-05-2009
- C2 1.1 Ligne Ambiance
- GS/GSA GSA club
Vanavond de incontinentie van m’n dame aangepakt.
Vanaf dat ik haar hebt, stonk ze al enorm naar benzine, dus al een en ander gelezen op het forum over
de vulslang etc.
Vanavond de auto op de brug en bij de vulslang….. Alles in orde..
Onder de kofferbak, bij de tankvlotter, HET probleem!
Er zit een Rubber T stuk om de retourleiding met de tank te verbinden.
Mevrouw vond het nodig om de inhoud van de retourslang OP de benzinetank
te deponeren, waarna het vrolijk langs de tank op straat terecht kwam.
Logisch dat je dan 1 op 6 rijdt en vergaat van de stank in de auto!
Het T stuk was dus totaal doormidden gespleten en zat ook nog zonder slangklemmetjes ‘vast’.
Gelukkig op werk ideale lijm om dit op te lossen. Meteen nog wat andere slangdelen vervangen
die twijfelachtig waren.
Ze rijdt nu opeens veeeeel mooier (of verbeeld ik me dat) en meteen de tank vol gegooid,
GEEN benzine meur meer! Blij!
Totaal aantal Berichten: 45
Geregistreerd: 15-05-2009
- C2 1.1 Ligne Ambiance
- GS/GSA GSA club
Basss schreef:Hoi Maurice!
Woon je in de buurt dan?Ja dus… Effe verder kijken dan m’n neus lang is.. Enschedeeeeeee
(Ik kom weinig in Enschede dus de kans dat je me daar spot is klein)
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Inderdaad
Was jij dat dan met die minimeet met Matthijs & Frank ? (zag op Fb mooie GSA plaatjes )
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 45
Geregistreerd: 15-05-2009
- C2 1.1 Ligne Ambiance
- GS/GSA GSA club
Klopt helemaal Maurice..
Frank ken ik al wat jaartjes, Mathijs heb ik nog niet zo lang
geleden leren kennen via Facebook.
Altijd leuk om je auto met een andere te kunnen vergelijken,
en na de mini meeting was het natuurlijk tijd voor een borrel
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006
- Ami 8 Break
- CX Athéna
Het is een hele mooie GSA! Een mooie gebruikswagen, veert erg mooi, klinkt lekker. Nog een paar kleine dingetjes fixen en genieten met die bak!
My other car is a broomstick.
Totaal aantal Berichten: 45
Geregistreerd: 15-05-2009
- C2 1.1 Ligne Ambiance
- GS/GSA GSA club
Nieuwe ronde, nieuwe vraag.
De originele claxon van de GSA was dooj, dus tijdelijk een ander zielig toet geval ingeknupt.
Nu heb ik een dubbele claxon gekocht zodat er wat meer herrie onder de motorkap vandaan komt indien nodig.
Echter, met m’n beperkte elektro techniek kennis ben ik bij het schema gaan piekeren… Klopt dit wel?
Uiteindelijk heb ik 2 schema’s, en beide zijn gelijk, op 1 ding na.
Bij het ene schema wordt pooltje 86 van het relais naar massa geleid.
In het andere schema zit pool 86 gekoppeld aan pool 30, de constante stroom.
De vraag moet dan denk ik dus zijn:
De knop op de beschuitbus, zit die aan massa? Of aan de plus?
De originele claxon zat met 1 draad en massa op t chassis.
Volgens mij denk ik te moeilijk… Wie helpt?
Zaterdag wil ik m erin knutselen, zodat ik de week erna iedereen opzij kan toeteren bij CitroMobile
Bij de ene is het relais +geschakeld en bij de andere -geschakeld.
Gr. Wim.
Totaal aantal Berichten: 45
Geregistreerd: 15-05-2009
- C2 1.1 Ligne Ambiance
- GS/GSA GSA club
Thanx Wim,
Maar dat had ik zelf al wel in de snufferd
T gaat er mij om of het verstandig is om het relais + te schakelen danwel - ivm de GSA,
Of maakt dat geen moer uit?
wim V8 schreef:Bij de ene is het relais +geschakeld en bij de andere -geschakeld.
Gr. Wim.