Thijsvandebles schreef:kreazyV8wuppo schreef:ik zal binnenkort wel ff klooien, om het brein van de 4HP14 online te zetten.
je zult zien dat de kickdown exact afgestelt dient te worden.de kabel geeft namelijk het signaal van de gaspedaalstand door, en die leest het navaenant druk af als zijnde toerenx belasting is versnelling.
leg je die kabel los, hebben de koppelingen onvoldoende druk om de lammellen koppelingen te blokeren.
die gaan dan slippen en je brand het frictie materiaal weg, waardoor de koppeling gaat slippen, en dus je bak overleden is.mvgr wupke
Duidelijk, en met die documentatie zou ik blij zijn
Greetz Thijs: Die altijd open staat voor goede tips
docu heb ik hier.
de officiele repairmanuals van ZF, zowel de 14 als de 18.
mvgr wupke:die ze niet weg doet want ze kosten me destijds een klein vermogen.. ops:
kreazyV8wuppo schreef:Thijsvandebles schreef:kreazyV8wuppo schreef:ik zal binnenkort wel ff klooien, om het brein van de 4HP14 online te zetten.
je zult zien dat de kickdown exact afgestelt dient te worden.de kabel geeft namelijk het signaal van de gaspedaalstand door, en die leest het navaenant druk af als zijnde toerenx belasting is versnelling.
leg je die kabel los, hebben de koppelingen onvoldoende druk om de lammellen koppelingen te blokeren.
die gaan dan slippen en je brand het frictie materiaal weg, waardoor de koppeling gaat slippen, en dus je bak overleden is.mvgr wupke
Duidelijk, en met die documentatie zou ik blij zijn
Greetz Thijs: Die altijd open staat voor goede tips
docu heb ik hier.
de officiele repairmanuals van ZF, zowel de 14 als de 18.mvgr wupke:die ze niet weg doet want ze kosten me destijds een klein vermogen.. ops:
Bedoelde eigenlijk of je ze online kan krijgen??
Test
Thijsvandebles schreef:kreazyV8wuppo schreef:Thijsvandebles schreef:kreazyV8wuppo schreef:ik zal binnenkort wel ff klooien, om het brein van de 4HP14 online te zetten.
je zult zien dat de kickdown exact afgestelt dient te worden.de kabel geeft namelijk het signaal van de gaspedaalstand door, en die leest het navaenant druk af als zijnde toerenx belasting is versnelling.
leg je die kabel los, hebben de koppelingen onvoldoende druk om de lammellen koppelingen te blokeren.
die gaan dan slippen en je brand het frictie materiaal weg, waardoor de koppeling gaat slippen, en dus je bak overleden is.mvgr wupke
Duidelijk, en met die documentatie zou ik blij zijn
Greetz Thijs: Die altijd open staat voor goede tips
docu heb ik hier.
de officiele repairmanuals van ZF, zowel de 14 als de 18.mvgr wupke:die ze niet weg doet want ze kosten me destijds een klein vermogen.. ops:
Bedoelde eigenlijk of je ze online kan krijgen??
online zetten is een eitje, maar aangezien ik ze via de officiele weg heb gekocht kan je wel verzinnen wat het me koste, en erbij het papier dat er copyrights op zitten.
dus dat wil nie lukken.
heb je vragen of wil je ze inzien, dan kan ik je helpen,,, verder hmmm..
mvgr wupke
kreazyV8wuppo schreef:Thijsvandebles schreef:kreazyV8wuppo schreef:Thijsvandebles schreef:kreazyV8wuppo schreef:ik zal binnenkort wel ff klooien, om het brein van de 4HP14 online te zetten.
je zult zien dat de kickdown exact afgestelt dient te worden.de kabel geeft namelijk het signaal van de gaspedaalstand door, en die leest het navaenant druk af als zijnde toerenx belasting is versnelling.
leg je die kabel los, hebben de koppelingen onvoldoende druk om de lammellen koppelingen te blokeren.
die gaan dan slippen en je brand het frictie materiaal weg, waardoor de koppeling gaat slippen, en dus je bak overleden is.mvgr wupke
Duidelijk, en met die documentatie zou ik blij zijn
Greetz Thijs: Die altijd open staat voor goede tips
docu heb ik hier.
de officiele repairmanuals van ZF, zowel de 14 als de 18.mvgr wupke:die ze niet weg doet want ze kosten me destijds een klein vermogen.. ops:
Bedoelde eigenlijk of je ze online kan krijgen??
online zetten is een eitje, maar aangezien ik ze via de officiele weg heb gekocht kan je wel verzinnen wat het me koste, en erbij het papier dat er copyrights op zitten.
dus dat wil nie lukken.
heb je vragen of wil je ze inzien, dan kan ik je helpen,,, verder hmmm..
mvgr wupke
Ik snap het. (maar woon niet echt in de buurt, copieeren en per post doen mag ook hoor )
Test
Wat is trouwens een normale prijs voor een automatische versnellingsbak + versnellingspook?
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
XBXG schreef:Wat is trouwens een normale prijs voor een automatische versnellingsbak + versnellingspook?
Just shoot me. Ik had voor mijn ombouw een nieuwe kabel en pook nodig. Kostte bij de dealert €267 ex. Toch maar via marktplaats gekocht, kostte €50 voor een pook + kabel, bijde uit een BX19TRS die na 80.000 omgebouwd was naar handgeschakeld.
Maar de prijs van die bak…..Ergens tussen de €150 en de €250??
Uiteraard afhankelijk van hoeveel er aangeboden worden, en hoeveel mensen zo’n bak willen hebben. ik wil er ook nog 1 of 2 bij hebben .
Stukje vraag en aanbod dus, en stukje staat van onderhoudt.
Test
bovendien zit je natuurlijk niet aan een bx bak vast, maar kun je er gerust ook eentje nemen uit een 205/309/405/306/406/xantia/zx/xm/etc.
dr is dus keus zat.
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
stoterstangen90 schreef:bovendien zit je natuurlijk niet aan een bx bak vast, maar kun je er gerust ook eentje nemen uit een 205/309/405/306/406/xantia/zx/xm/etc.
dr is dus keus zat.
Juist ja. Ik wist dus niet zeker of dit dezelfde bakken waren. Uiteraard verschilt het per model wat de eindreductie is.
Mijn ervaring met de 4HP14 die in de BX GTi zit is goed.
Test
stoterstangen90 schreef:bovendien zit je natuurlijk niet aan een bx bak vast, maar kun je er gerust ook eentje nemen uit een 205/309/405/306/406/xantia/zx/xm/etc.
dr is dus keus zat.
Leuk om te weten, maar de keuze voor de bak staat al vast. Het wordt die uit een 19 TRS automatic, omdat ik die rijdend nog kan zien o.a., maar ook vanwege een deal met de verkoper.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
de deal kan wat gunstiger zijn als je weet te vermelden dat de bak niet heel erg zeldzaam is
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
ze zitten ook in diverse deawoohoeooeess
en vlovloooooos.de 440 oa.
mvgr wupke
kreazyV8wuppo schreef:ze zitten ook in diverse deawoohoeooeess
en vlovloooooos.de 440 oa.
mvgr wupke
tja, maar dan past het bellhouse niet
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
stoterstangen90 schreef:kreazyV8wuppo schreef:ze zitten ook in diverse deawoohoeooeess
en vlovloooooos.de 440 oa.
mvgr wupketja, maar dan past het bellhouse niet
kwestie van overzetten, belhouse van een sloper ertegen en hopla.
mvgr wupke
kreazyV8wuppo schreef:stoterstangen90 schreef:kreazyV8wuppo schreef:ze zitten ook in diverse deawoohoeooeess
en vlovloooooos.de 440 oa.
mvgr wupketja, maar dan past het bellhouse niet
kwestie van overzetten, belhouse van een sloper ertegen en hopla.
mvgr wupke
idd.
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
stoterstangen90 schreef:de deal kan wat gunstiger zijn als je weet te vermelden dat de bak niet heel erg zeldzaam is
Das waar.
Bedankt voor het vermelden.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX