Respect!
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 1155
Geregistreerd: 28-01-2007
- C5 2.0 16v Comfort
Met z’n vieren in je Eendje.
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Hoi Rudie!
Ik hoor via Harrie (uut Grolle) wel eens wat over je.
Jammer dat je je projecten moet gaan afbouwen.
Post je hier ook de link naar de aangeboden waar?
P.s.
Mooie projecten, zo af en toe lees ik even mee op het peugeot forum
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/218542/
Staat hier al op het forum onder aangeboden/visa onderdelen aangeboden
GrR
Het is al weer een tijdje geleden dat ik hierover gepost heb, maar vorig week vrijdag was het dan eindelijk zo ver.
Waarom zo lang moeten wachten? Ik had de auto motorisch klaar maar het afstellen van de triangel ophanging ging niet over rozen. Uiteindelijk maar besloten hem te laten afstellen. Daarna ging het veel beter, heb hem ook nog op de testbank gehad en er kwam een teleurstellende 130 pk uit ( motor niet de wielen), dat is weel minder dan de 143pk waarmee ik in de titel aan het opscheppen was (oeps). Maar ja de motor is nog niet ingelopen en er kan misschien nog wel wat aan geoptimaliseerd worden ( hoop ik).
Tot overmaat van ramp braken er net een week voordat ik in april/mei 2013 de baan op wilde twee tanden van mijn sper differentieel af. Ja en daar vind je niet zo maar een nieuwe voor. Tevens besloot ik daarna met mijn sleutelruimte te gaan verhuizen en dan ben je zo weer een jaar verder.
Toen ik in de nieuwe ruimte gesetteld was heb ik de rally prio gegeven en hoor hiet het resultaat:
Deeerste 20 minuten op Zandvoort waren een beetje voorzichtig en onwennig, ook in de tweede sessie begon het gedwongen rustig maar vanaf ca 11 minuten kon
ik toch wel aardig op het gas.
Blok loopt perfect, wegligging en remmen beter dan ik had verwacht.
Alhoewel ik nog niet erg veel van de remmen heb gevergd, ik was nog
niet erg zeker in de auto. Toch bijzonder genoten.
Eerste sessie:
https://www.youtube.com/watch?v=vKGIY35QvcU
Tweede sessie:
https://www.youtube.com/watch?v=uZK6czIS_lE
mooi gereden gaan we nog meer zien van dit mooi,s
Ik hoop er dit seizoen nog wel een keer de baan op te gaan
Vrij rij dagen zijn er op
2 mei HARC
23 mei vrijrijden.nl
13 juni HARC
27 juni vrijerijden.nl
Hangt in eerste instantie van het weer af, met regen heb ik geen zin om te rijden. 2 mei zal wel erg druk worden zo tussen de feestdagen die gaat denk ik afvallen. 23 mei komt met mijn werk slecht uit maar zou wel mogelijk zijn.
We zien wel, als mensen zin hebben om te komen kijken (ook is een helpend handje ook wel handig) dan hoor ik dat graag
GrR
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010
- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Hoi Rudie,
Ik heb beide filmpjes bekeken. Hier bij Volos… Mount Pilion.
Helemaal te gek, eindelijk rijden op het circuit van Zandvoort.
Ik hoop je dit jaar nog een keer tegen te komen, lijkt me leuk…
En waar blijven nu de andere deelnemers…!! Dit smaakt toch naar meer…
Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.
VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010
- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Ik bedoel natuurlijk niet op straat, maar ook niet naast,
maar “op” het van circuit Zandvoort en Assen.
Over die bak mail ik je nog. Volos is niet thuis.
Maar denk dat ik het wel bij me heb. Effe zoeken…
Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.
VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.
Totaal aantal Berichten: 383
Geregistreerd: 23-10-2008
- 2CV 6 Club
- Dyane Acadiane 86
- Visa II Club
- Visa 14 TRS
p104mi16 schreef:Daarna ging het veel beter, heb hem ook nog op de testbank gehad en er kwam een teleurstellende 130 pk uit ( motor niet de wielen), dat is weel minder dan de 143pk waarmee ik in de titel aan het opscheppen was (oeps). Maar ja de motor is nog niet ingelopen en er kan misschien nog wel wat aan geoptimaliseerd worden ( hoop ik).
Op zich helemaal niet slecht om nog 90% van het motorvermogen aan de wielen over te houden.
In de jaren 80 (in de tijd van Nico de Jong) zette Autovisie regelmatig hun testauto’s op de rollenbank van de MTS/HTS Autotechniek in Apeldoorn. En een verlies van 10% is goed te noemen, er waren nog wel eens auto’s bij die tegen de 20% verlies aanzaten. Zelfs een Axel 12 TRS uit 1985 haalde volgens de Autovisie test nog een verlies van 10% !!Jammer dat Autovisie hier mee gestopt is, de opvolger van Nico de Jong als hoofdredacteur (Ton Roks) vond dat techniek moest wijken voor zaken die weinig of niks met auto’s te maken hadden.
Totaal aantal Berichten: 43297
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Hij schrijft dat ie 130 pk aan de motor meet in plaats van 143 pk aan de motor… Dat is heel wat anders dan de tests die autovisie vroeger deed en waarmee men verliezen in de aandrijflijn kon meten
Er staat dus niet dat ie 90% aan de wielen mee, nee, hij is al 13 krukas-pk’s kwijt.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 383
Geregistreerd: 23-10-2008
- 2CV 6 Club
- Dyane Acadiane 86
- Visa II Club
- Visa 14 TRS
Sorry…. iets over het hoofd gezien
zoi maar een vraag
heb je het blok al laten balanceren
kortom de zuigers de krukas en de drijfstangen
De zuigers kunnen zo gebalanceerd worden dat ze uit sigzelf vrijwel 100%recht naar beneden te gaan zonder kantolen
Ook scheelt het een boel als ze alemaal precies even veel wegen
dit geld ook voor de drijfstangen
de krukas balanceren maakt hem 100% trilingsvrij waardoor er minder weerstand ontstaat in de motor
het kan ook geen kwaad om meerdere krukassen eerst in de draaibank uit te klokken om de rechthijd te conteroleren
het komt vaak voor dat een krukas niet 100% rect is
wat weer weerstand oplevert
een echt rechte krukas is een heel verschil in motorweerstand en dus vermogen
je hebd een hele boel gedaan aan je blok
en geen eenvoudige klussen
mooi project