9 van de 16
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 11 Volgende >  Laatste »

De Originele Citroën CX, Michael Buurma, Citrovisie
vtske
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1886

- C4 (2004-heden) 16 e HDI 112 PK Exclusive EGS 6V
- (Grand) C4 Picasso 16 e HDI 115 PK Intensive MAN 6V
Gepost: 29 maart 2014 02:34 PM
  [ # 121 ]

Is het al verkrijgbaar op Citromobile dit jaar???

Ik heb de Autoweek gaan halen vandaag ivm met artikel over zijn mooie CX 2000 BWJ 1974.

September1978-Juli1989) 2CV6, Acadiane (Service wagen), Visa Club 650 2x, Visa Super X, Visa 11RE, Visa Chrono, GSA Pallas 5V 2x, CX Reflex, CX 2400 Pallas 2x, CX 2500 Diesel 2x, AX 3D TZS,BX 16 TRS 3x,BX TRD 1x, BX 19D 1x, BX 19RD Break 2x, BX TRD Turbo, Augustus1989-tot-Augustus1990 AX 14 D 3D, AX 11RE 3D Cituningkit. Prive Sept1990-tot-heden) Ford Taunus Coupe 1300, Renault 5 1200 3D, BMW 315, Hyundai S Coupe 1500, BX TRD Turbo, AX 11 TRE 5D, Saxo 15D SX 3D, Xsara 19D SX Break, Saxo VTS 14
3D, Peugeot 307 14 HDI 2x, C4 Exclusive 16 EHDI 112 pk EGS6, C4 Grand Picasso 16 EHDI 115 pk man6.

Profiel  

Doc
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 318

- CX 2000
- CX 2000
- CX 25 GTi Turbo 2
- Axel 11
Gepost: 29 maart 2014 05:19 PM
  [ # 122 ]

Het CX boek zal gepresenteerd en voor het eerst verkocht gaan worden op zondag 13 april bij EmerparkAuto in Zwolle. Daarna zal het boek verkocht worden op CitroMobile. Let wel! Momenteel zijn er al veel exemplaren op basis van voorinschrijving verkocht. Wacht dus niet te lang!

Klein schoonheidsfoutje in de Autoweek: deze CX 2000 is van maart 1975 en niet 1974.

Een Citroën roest niet… Een Citroën vergaat op natuurlijke wijze.
http://citrovisie.nl/pages/cx.html

Profiel  

vtske
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1886

- C4 (2004-heden) 16 e HDI 112 PK Exclusive EGS 6V
- (Grand) C4 Picasso 16 e HDI 115 PK Intensive MAN 6V
Gepost: 29 maart 2014 07:22 PM
  [ # 123 ]

Ons demo model(januari1975) in die periode, was ook een CX2000 in de zelfde kleur en dat was toen een succes lancering wat betreft kleur keuze clienteel potentiele kopers. Leuke anekdote hierover is dat wij toen met vrienden in februari op skivakantie geweest zijn in Oostenrijk, mijn ouders en ik met deze nieuwe prachtige CX en onze vrienden met de trein.
Vertrek trein vrijdagavond, aankomst zaterdagmiddag, vertrek CX zaterdagmorgen en aankomst zaterdagnamiddag. Als ook veel bekijks om deze nieuwe Citroen natuurlijk.

September1978-Juli1989) 2CV6, Acadiane (Service wagen), Visa Club 650 2x, Visa Super X, Visa 11RE, Visa Chrono, GSA Pallas 5V 2x, CX Reflex, CX 2400 Pallas 2x, CX 2500 Diesel 2x, AX 3D TZS,BX 16 TRS 3x,BX TRD 1x, BX 19D 1x, BX 19RD Break 2x, BX TRD Turbo, Augustus1989-tot-Augustus1990 AX 14 D 3D, AX 11RE 3D Cituningkit. Prive Sept1990-tot-heden) Ford Taunus Coupe 1300, Renault 5 1200 3D, BMW 315, Hyundai S Coupe 1500, BX TRD Turbo, AX 11 TRE 5D, Saxo 15D SX 3D, Xsara 19D SX Break, Saxo VTS 14
3D, Peugeot 307 14 HDI 2x, C4 Exclusive 16 EHDI 112 pk EGS6, C4 Grand Picasso 16 EHDI 115 pk man6.

Profiel  

CXreflex1980
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 349

- C5 2.0 16 V Ligne Business
- CX 20 TRE
- CX Athena
Gepost: 31 maart 2014 11:20 AM
  [ # 124 ]

Ik zag dat het boek nu te koop is via de website. Ik heb een bestelling en betaling gedaan omdat ik 13 april niet bij de introductie kan zijn (ik sta wel al tijden op de lijst voor 1 exemplaar) Is het handig dat ik nu op deze wijze heb besteld en betaald?

Profiel  

RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 17397

- CX 2400 Super
Gepost: 03 april 2014 08:32 PM
  [ # 125 ]

van de voorpagina

“De originele Citroën CX” was het wachten waard

Jarenlang zijn de CX-liefhebbers aangewezen geweest op twee Franse boeken die allebei hun waarde hebben, maar ook hun beperkingen. Precies bij de veertigste verjaardag van de elegante hoofdrolspeelster verschijnt “De originele Citroën CX”. Dit boek, dat antwoorden biedt op alle vragen over de CX, mag in de boekenkast van geen enkele CX-rijder ontbreken.

Vanaf augustus 2011 kon je bij uitgeverij Citrovisie voor het Nederlandstalige CX-boek van Michael Buurma intekenen. Een titel was toen nog niet bekend en een verschijningsdatum ook niet, maar de eerste voorzichtige marketinguitingen spraken toch al van een “onmisbaar naslagwerk voor de echte liefhebber”. Die Nederlandstalige liefhebber moest het doen met de CD-ROM of met PDF-kopietjes die van Noël van Wilgenburgs “De CX Catalogus” (1999) circuleerden. Deze catalogus was helaas in zijn ontwikkeling blijven steken nog voor de tekst geredigeerd en drukklaar gemaakt was.

Ook in veel Nederlandse en Vlaamse boekenkasten is “La Citroën CX de mon père” (Marc-Antoine Colin, 2000, ETAI, Boulogne-Billancourt) te vinden. Dit boekje is prima geschikt voor een eerste kennismaking met de geschiedenis van de CX, wat precies de opzet van de serie “de mon père” is. Ernaast staat waarschijnlijk “CX, une lignée Prestigieuse” (Dominique Pagneux, 2009, ETAI, Boulogne-Billancourt). Dominique Pagneux kreeg meer papier ter beschikking om de geschiedenis van de CX na te vertellen, dus dat gebruikte hij ook. Toch is het niet altijd gemakkelijk om in de lange stukken tekst terug te vinden van wanneer tot wanneer bijvoorbeeld de bolletjesasbak geleverd is. Hoewel fraai verzorgd, bieden beide boeken weinig andere illustraties dan die welke we ook uit oudere Citroën-publicaties kennen. Daarom heeft de CX-liefhebber jarenlang een plekje in zijn boekenkast vrijgelaten voor het boek van Michael Buurma.

Toen de postbode aanbelde en een pakket van uitgeverij Citrovisie voor mijn neus hield, werd dat jarenlange wachten eindelijk beloond. De verpakking is snel verwijderd en voor me ligt een stevig boek dat zich dankzij het formaat van 22 bij 24 centimeter goed in de hand laat nemen. Het ruikt zelfs aangenaam en nodigt zo uit om er eens comfortabel voor te gaan zitten.

“De originele Citroën CX” behandelt op 360 bladzijden de creatie, de introductie en de evolutie van de Citroën CX. Veel foto’s zijn nooit eerder gepubliceerd. De foto’s van de creatie maken het tweesporenbeleid van het ontwikkelingsteam duidelijk: naast elkaar werd aan een eenvoudig massaproduct gewerkt en aan een extravagante Citroën. Ook de totstandkoming van het unieke interieur is aan de hand van “nieuw” fotomateriaal beter te volgen dan ooit te voren. Natuurlijk komt ook de vraag aan bod in hoeverre de CX schatplichtig is aan Pininfarina’s ontwerp voor de British Motor Corporation. De vele illustraties tonen onomstotelijk aan dat Citroën zelfstandig op zoek was naar de juiste vorm voor de vervanger van de DS en dat daarbij in veel verschillende richtingen gewerkt werd. Dat het eindresultaat toch een onmiskenbare gelijkenis met het BMC-prototype vertoont, moet dus eerder te wijten zijn aan het toeval, of zo je wilt aan het feit dat ze kinderen van dezelfde tijd zijn.

De evolutie van de CX wordt inzichtelijk gemaakt met voor elk modeljaar een eigen hoofdstuk. Dat behandelt niet alleen de vernieuwingen aan het begin van het modeljaar, maar ook de tussentijdse veranderingen. Daarvoor is een beknopte vorm gekozen, vertellend genoeg om geen droge opsomming van feiten te worden en overzichtelijk genoeg om de gezochte informatie snel aan het licht te brengen. Wat mij betreft, is hierin precies de gulden middenweg gevonden.

Natuurlijk waren de veranderingen in sommige modeljaren spannender dan in andere. “De originele Citroën CX” maakt heel goed duidelijk welke aanpassingen gedurende het eerste modeljaar 1975 plaatsvonden en waarom. Zo blijkt de gewijzigde lengte van de middenconsole een technische oorzaak te hebben. Ook de ontwikkeling van serie 1 naar serie 2 wordt met foto’s van diverse designexperimenten beter gedocumenteerd dan ooit. Waar “La Citroën CX de mon père” vooral vragen opwerpt over de CX Concorde, geeft “De originele Citroën CX” duidelijke antwoorden.

wordt vervolgd

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- CX 2400 Super
Gepost: 03 april 2014 08:33 PM
  [ # 126 ]

vervolg

Het boek is voorzien van een voorwoord door Wouter Jansen, hoofdredacteur van CitroExpert en peetvader van de Nederlandstalige Citro-schrijverij. Hij komt tot de conclusie dat de CX een papieren standbeeld van formaat verdient. Volgens mij is “De originele Citroën CX” dat standbeeld geworden, een waardig eerbetoon aan de nu veertigjarige, elegantst gelijnde van alle Citroëns. De liefhebbers hebben volkomen terecht al die jaren dat plaatsje in de boekenkast vrijgehouden. Om het op te vullen, kunnen ze op 13 april naar de officiële presentatie bij Citroën EmerparkAuto in Zwolle gaan. Tijdens CitroMobile, op 3 en 4 mei in Vijfhuizen, zal Citrovisie op de stand van CitroExpert aanwezig zijn, direct tegenover Citroën Nederland. Vanaf de introductiedag is het boek tevens online te bestellen via citrovisie.nl. De prijs is vastgesteld op € 39,95 exclusief verzendkosten.

De beste verrassing van “De originele Citroën CX” is te vinden op pagina 360, de allerlaatste bedrukte bladzijde. Daar wordt de titel pas toegelicht. Naast originele, door Citroën geleverde CX’en zijn er ook minder originele, want verlengde, verhoogde of anderszins omgebouwde exemplaren geweest. Zij zullen aan bod komen in “De speciale Citroën CX”. Zo sla je het boek dicht om het eindelijk dat lege plekje te laten innemen, of je kunt alweer een ander plekje vrijmaken en de voorpret ruim baan geven!

tekst: RensKorevaar, foto’s uit het besproken boek

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27890

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 03 april 2014 09:06 PM
  [ # 127 ]

Nog 10 nachtjes en we kunnen een exemplaar mee naar huis nemen sleep

Profiel  

jaco
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6103

Gepost: 03 april 2014 09:07 PM
  [ # 128 ]

Ja. Ik kijk ernaar uit!

En naar het vervolg… Very Happy

Profiel  

Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6485

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 03 april 2014 10:24 PM
  [ # 129 ]

“De speciale Citroën CX”. Haha, is Michael toch gezwicht…?
Ik ben benieuwd naar het boek!

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  

hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8156

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Gepost: 03 april 2014 11:46 PM
  [ # 130 ]

Ik kijk er zeker naar uit!

Iemand nog doneren?

Profiel  

RensKorevaar
> 17000 berichten

- CX 2400 Super
Gepost: 05 april 2014 07:04 PM
  [ # 131 ]

In de Citroën-markt staat een wel heel bijzondere advertentie: Janno zoekt een lift van Kampen naar de boekpresentatie in Zwolle. Hij biedt zelfs een vergoeding aan in de vorm van CX-posters en een DS-boekje. Wie Janno kan helpen, klikt hier.

Profiel  

Doc
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 318

- CX 2000
- CX 2000
- CX 25 GTi Turbo 2
- Axel 11
Gepost: 05 april 2014 07:38 PM
  [ # 132 ]

Ik had de advertentie ook al gezien. Ik vertrek echter al heel vroeg en ben er ook na de presentatie ivm schoonmaken en opruimen.

Een Citroën roest niet… Een Citroën vergaat op natuurlijke wijze.
http://citrovisie.nl/pages/cx.html

Profiel  

Sable Doré
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1288

- C1 serie II
Gepost: 05 april 2014 08:01 PM
  [ # 133 ]

Hij heeft mail. Ik pik hem eventueel wel op. Vergoeding nergens voor nodig.

Profiel  

hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8156

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Gepost: 05 april 2014 11:21 PM
  [ # 134 ]

Mooi geregeld zo!  very good

Iemand nog doneren?

Profiel  

Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4865

- CX 2400 Pallas
Gepost: 09 april 2014 09:57 PM
  [ # 135 ]
CXreflex1980 schreef:

Ik zag dat het boek nu te koop is via de website. Ik heb een bestelling en betaling gedaan omdat ik 13 april niet bij de introductie kan zijn (ik sta wel al tijden op de lijst voor 1 exemplaar) Is het handig dat ik nu op deze wijze heb besteld en betaald?

Goeie vraag, ik wil hem ook wel alvast bestellen, maar sta ook op de lijst.
Alvast bestellen? Of gewoon eens een keer geduldig zijn en wachten tot de mail komt..
Ben wel razend benieuwd! Mijn voorraad oude, ongelezen CX En Route’s is bijna op.

Profiel  

9 van de 16
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 11 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook