
























Totaal aantal Berichten: 6175
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig Toyota Auris Hybrid Touring Sports
Lekker dieselen hier en niet wakker liggen van de MRB. Maar goed, ik ben dan ook niet wijs
Bij een C5 betaal je voor G3 twee of drie tientjes meer per maand aan wegenbelasting.
Ga dat maar is overnieuw uitrekenen voor jou C5 hij zit namelijk al 1 gewichtsgroep hoger door die zware tank achterin dat is als het een benzine was al 3 tientjes meer….maak er maar 6 tientjes van waarom rekenen mensen altijd gas in hun voordeel uit….














































Totaal aantal Berichten: 43340
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Omdat het gewoon voordeliger IS!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste























Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
xmrijder schreef:Bij een C5 betaal je voor G3 twee of drie tientjes meer per maand aan wegenbelasting.
Ga dat maar is overnieuw uitrekenen voor jou C5 hij zit namelijk al 1 gewichtgroep hoger door die zware tank achterin dat is als heteen benzine was al 3 tientjes meer….maak er maar 6 tientjes van waarom rekenen mensen altijd gas in hun voordeel uit….
Als ik het voor een C5 break ph1 2 liter uitreken, kom ik op zo’n 35 euro p/m meer uit. Benzine tov G3… Lijkt me niet zo’n hele moeilijke keuze…
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
Hilko16TZI schreef:Lekker dieselen hier en niet wakker liggen van de MRB. Maar goed, ik ben dan ook niet wijs
haha, doe ik ook. Ga dit jaar al richting de 8k toe terwijl ik dat anders in een jaar nog niet haalde. Vandaag was ik trouwens de gelukkige om de overige blauwe brieven te ontvangen.
We kunnen het topic wel wijzigen in “blauwe brieven van de belastingdienst” ?
Ook hier vandaag de brief ontvangen.
Met mn BX je wil ik graag in de winter rijden, om de DS te sparen. Dus het zal zo zijn dat ik ook het volledige tarief moet gaan betalen. Ik moet dus de verloop termijn op de brief passeren.
Kan ik echter met mijn situatie ook ergens bezwaar aantekenen?
























Totaal aantal Berichten: 5492
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Mmmm ik heb nog niks van de belastingdienst gekregen..
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Bofferd
xmrijder schreef:Bij een C5 betaal je voor G3 twee of drie tientjes meer per maand aan wegenbelasting.
Ga dat maar is overnieuw uitrekenen voor jou C5 hij zit namelijk al 1 gewichtsgroep hoger door die zware tank achterin dat is als het een benzine was al 3 tientjes meer….maak er maar 6 tientjes van waarom rekenen mensen altijd gas in hun voordeel uit….
Op benzine, Overijssel: 168/ 3 maand
Op LPG-G3, Overijssel: 277/ 3 maand
Maakt 109 euro per drie maanden ofwel 36,34 per maand.
Okee, dat is geen drie tientjes.
Maar met 1 op 10 op LPG van 71 ct tegen 1 op 11 op SuperBleiFrei van 1,57 betekent dat 7,1ct/km tegen 14,2 ct/km.
Kostprijsverschil per kilometer in brandstof dus 7,1 ct/km.
Extra onderhoud over 170.000 km (extra reparaties) 1700 euro (en dan rond ik naar boven af) dus ook nog een keer 1 ct/km.
Kostprijsverschil bedraagt dan 6,1 ct/km waarmee je die 36,34 moet terugverdienen maakt 596 kilometer per maand.
Dat is 7150 km/jaar.
En als je zo weinig rijdt kun je beter elke keer een taxi laten komen.





Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 28-10-2010
- Xsara Picasso
- Ami 8 berline
- Berlingo 1.4 grijs kenteken
Ze weten volgens mij bij de belastingdienst cq RDW van gekkigheid ook niet meer wat ze moeten bedenken.
Als je voor 1 januari 2014 de auto geschorst hebt krijg je nadat je hem uit de schorsing haalt een kentekencard.
Voor mijn CX diesel krijg ik dus nu een kentekencard. Gelukkig mag je het oude kenteken wel houden.
Maar als je een auto met papieren kenteken NA 1 januari 2014 schorst en je haalt hem er weer uit krijg je GEEN kentekencard. Dan blijft het papieren kenteken geldig.
Wie snapt het nog?
Dit kreeg ik van de RDW:
We willen u wijzen op het volgende:
Als u na 1 januari 2014 uw voertuig schorst of een schorsing verlengt met uw papieren kentekenbewijs, dan ontvangt u na het beëindigen van de schorsing geen nieuw Tenaamstellingsbewijs (deel 1B) meer. Uw papieren kentekenbewijs blijft gewoon geldig en wordt niet vervangen (door een kentekenbewijs op creditcardformaat met bijbehorende tenaamstellingscode).
Als u heeft geschorst voor 1 januari 2014 dan stuurt de RDW u een kentekencard en bijbehorende tenaamstellingscode toe na het opheffen van de schorsing.
U mag met uw voertuig direct weer gebruik maken van de openbare weg na het opheffen van de schorsing.
Groeten van Henk uit Steenwijk.
Ie dat de lpg rijder het bezine verbruik ook weer positief in zijn voordeel zet een c5 rijd bij normaal gebruik tussen de 1 op 13 en en op 14 op benzine!
kijk gas heeft voordelen maar ook een aantal nadelen en finaciel als je het opteld valt het tegen in het algemeen zeker als je wat oudere autos koop want dan heeft de gasboot of veel gelopen of is een stuk duurder in aanschaf.
geef mij maar bezine en anders een diesel.






















Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Neem jij toch lekker benzine of diesel. Alleen niet met elkaar verwarren als je tankt, dan.














































Totaal aantal Berichten: 43340
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
xmrijder schreef:een c5 rijd bij normaal gebruik tussen de 1 op 13 en en op 14 op benzine!
Natuurlijk
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ik scoor op LPG beter dan menig C5-rijden op het C5-forum op benzine….
En mijn cijfers zijn ervaringscijfers: Ik heb ook weleens een paar tanks op benzine gereden.