5 van de 6
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 Volgende > 
   
start stop weigert
NeufegliseThierry
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 813
Geregistreerd: 06-06-2011

Gepost: 10 april 2014 10:05 PM
  [ # 61 ]

Interessant.

Immers: de “eco off” knop doet niks meer/minder dan het stop/start systeem uitschakelen.

Dus bij iedere snelheid boven de 0 km per uur mag je geen verschil in verbruik merken Wink

(voor diegenen die echt scherp zijn: bij het minderen van snelheid schakelt de motor natuurlijk al uit onder de 20 km/u, dus dan bespaar je wel nog wat)

O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…

Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.

Profiel  
 
schanulleke
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 338
Geregistreerd: 06-06-2012

- DS 3 E-HDI 90 cabrio automaat
Gepost: 10 april 2014 11:38 PM
  [ # 62 ]

de bc zou zich ook wel eens kunnen vergissen (paniekeren) puur op het feit dat hij ziet dat je de eco-stand uit schakeld. je hebt ook een totaal-/gemiddeld en een huidig verbruik op je bc aangegeven staan. deze 2 kunnen al behoorlijk afwijken van elkaar en ook kan het zomaar zijn dan je bc andere waardes aangeeft dan je werkelijke verbruik. hier hou ik zelf mijn werkelijke verbruik op bij door steeds bij aftanken mijn kmstand en dagteller aan te geven. aan de hand van die site kan je ook makkelijk landuriger je verbruik in de gaten houden en ook vergelijken met andere bestuurders met het zelfde blok.

DS3 Club NL op facebook: https://www.facebook.com/groups/ds3clubnl
DS3 Club NL op Twitter: @ds3clubnl

mag mee rijden in de DS3 van ray78 en zelf sinds 17-2-2014 in het bezit van een ds3 ehdi90 cabrio

Profiel  
 
BravoLima
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 22-06-2013

- DS 3 82 VTI So Chic ETG
Gepost: 11 april 2014 02:35 AM
  [ # 63 ]

Met mijn DS3 82 VTi ETG naar dealer geweest voor het weigeren van start/stop systeem.

Een van de oorzaken was de veiligheidsriem-verlenger die kennelijk niet herkend werd door de electronica…..!

Verder uitleg gekregen over de werking van het systeem. Naast de in het instructieboekje omschreven situaties zijn er nog een aantal “parameters"die het systeem aansturen.
Onder anderen zou het systeem tijdens b.v. filerijden na een aantal start/stops niet meer functioneren uit “zelfbescherming”. Dus om overmatige slijtage/belasting te voorkomen….

Lijkt me enigszins logisch maar juist in deze verkeerssituaties zou het systeem winst kunnen opleveren!

Profiel  
 
schanulleke
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 338
Geregistreerd: 06-06-2012

- DS 3 E-HDI 90 cabrio automaat
Gepost: 11 april 2014 02:49 AM
  [ # 64 ]

in brandstof misschien wel, maar echt in slijtage niet. dan lijkt me een paar liter benzine/diesel meer beter voor je portomonee dan een kapot onderdeel op je auto doordat het toch stiekum steeds een xtra draa moet maken

DS3 Club NL op facebook: https://www.facebook.com/groups/ds3clubnl
DS3 Club NL op Twitter: @ds3clubnl

mag mee rijden in de DS3 van ray78 en zelf sinds 17-2-2014 in het bezit van een ds3 ehdi90 cabrio

Profiel  
 
DS3-Black
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 523
Geregistreerd: 21-07-2011

Gepost: 11 april 2014 07:32 AM
  [ # 65 ]

Dat is bescherming voor het leegtrekken van je accu. Als de motor uit staat gaat deze na x aantal seconden weer aan. Meerdere keren kort achter elkaar starten is daarom ook beperkt. Ik weet niet of dit ingesteld word of afgeleid word van de capaciteit in de accu op dat.moment.

Profiel  
 
schanulleke
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 338
Geregistreerd: 06-06-2012

- DS 3 E-HDI 90 cabrio automaat
Gepost: 11 april 2014 10:27 AM
  [ # 66 ]

ja natuurlijk word je accu steeds “bekeken” of hij het nog een keer kan hebben om uit te gaan in de file. als je ergens staat te wachten voor een spoor of brug en de auto vind het te lang gaan duren zal hij ook weer starten, dit is ook afhankelijk van of je je radio, kachel/airco en verlichting aan heb

DS3 Club NL op facebook: https://www.facebook.com/groups/ds3clubnl
DS3 Club NL op Twitter: @ds3clubnl

mag mee rijden in de DS3 van ray78 en zelf sinds 17-2-2014 in het bezit van een ds3 ehdi90 cabrio

Profiel  
 
Willibrord
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005

- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Gepost: 11 april 2014 11:20 AM
  [ # 67 ]

In een strook langzaam rijdend en stilstaand verkeer zet ik het startstopsysteem zelf altijd uit. Dan is het alleen maar vervelend.

Profiel  
 
beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 11 april 2014 01:27 PM
  [ # 68 ]

dat start/stop systeem, is alleen bedacht voor de bijteling, met de huidige motoren zou ik amper een moment kunnen noemen waneer het systeem actief is,  het werkt namelijk niet als, motor koud is, anders slibt de boel dicht,(roetfilter/katelysator), als blok te heet is, bv als je van de snelweg komt, anders of kappote turbo, of koppaking eruit,  dan heb je bij de diesels nog het reinigings systeem van de roetfilter/egr, airco aan, veel stroomverbruik, bij iederekeer opstarten krijgt electronica, een piekspaning te verwerken, dit komt omdat de startmoter, heel veel ampere weg trekt uit de accu, maar als de motor dan draait, dan hou je dus die spaning over, eigenlijk zou je twee accu’s in zo,n auto moeten hebben, een voor de startmotor, want die accu moet in een keer veel ampere kunnen geven, en een andere accu die gelijkmatig zijn stroom levert zoals een gewone batarij dat doet.  dus ga je naar de supermarkt om boodschap te doen zet het systeem dan uit, of welke andere korte ritjes dan ook, systeem is bv alleen actief als je bv vanaf de snelweg, via b weg het centrum in komt, de motor is dan op bedrijfs temperatuur, en op de b weg is de turbo en de hoge temperatuur in de kat/roet-filter weer gestabeliseert, en wordt het systeem dus actief. behalve als je dus net even teveel gas hebt gegeven, en zo doende de turbo nog staat te gieren, want ja die draait nog even met 30000tpm, en dan zonder olie, want ja motor uit olie druk weg.enals een van de compenenten stuk gaat, turbo/roetfilter/kat/egr. nou lekker zuinig hoor.

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 11 april 2014 01:32 PM
  [ # 69 ]

Daarbovenop verbruikt een stationair draaiende motor minder dan een liter benzine per uur. Het systeem moet honderden uren ingrijpen voordat het zichzelf terug verdient. Dat gebeurt dus nooit. Zonde van de verspilde energie.

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 11 april 2014 01:36 PM
  [ # 70 ]
beremans schreef:

dat start/stop systeem, is alleen bedacht voor de bijteling

dat is niet waar, het systeem is in 1983 door VW al bedacht én als optie te bestellen geweest op de toen nieuwe VW passat en golf met dieselmotor.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 11 april 2014 01:57 PM
  [ # 71 ]

toen hadden we ook al crisis. Mr. Green o,a kwartje van kok, maar nog geen bijteling, dat moest nog worden uitgevonden, maar je hebt wel gelijk de uitvinding was eral, eigenlijk helemaal vergeten,

Profiel  
 
DS3-Black
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 523
Geregistreerd: 21-07-2011

Gepost: 11 april 2014 02:15 PM
  [ # 72 ]

Start-stop van tegenwoordig is er alleen om gunstig door de meet cyclus van de EU te komen. Afhankelijk van de uitkomst word je bpm, bijtelling en dergelijke bepaald.

Profiel  
 
Willibrord
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005

- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Gepost: 11 april 2014 03:21 PM
  [ # 73 ]

We vergeten even dat het startstopsysteem er ook vanwege een andere reden is dan lagere bijtelling en wat al niet meer dat met het slijk der aarde te maken heeft: minder milieu- en geluidsbelastend.
Ik vind het allemaal prima werken. En als je een tijdje voor een rood stoplicht staat te wachten is het nog lekker rustig ook. Best comfortverhogend Smile.

Profiel  
 
NeufegliseThierry
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 813
Geregistreerd: 06-06-2011

Gepost: 11 april 2014 03:46 PM
  [ # 74 ]

idem

Merk zelf dat ik enorm geniet van de rust bij stoplichten, niet meer die trilling in het stuur en geluid.

En als ik dan even op pad ben met onze Saab dan erger ik me toch een partij aan het blijven lopen van de dieselmotor bij het stoplicht…... hmz

O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…

Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 11 april 2014 03:47 PM
  [ # 75 ]

Onlangs kon ik in Parijs rijden met de nieuwste DS5, voorzien van de 180 pk bleu-Hdi. Met start-stop en automaat. Werkte werkelijk voortreffelijk!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
 
5 van de 6
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook