Als ik de knop van o.a de ruitontwaseming ventilatie e.d helemaal naar rechts draai gaat het lampje v/d airco spontaan aan
Probleem is dat de airco het helemaal niet (meer) doet , de pomp draait niet meer
Normaal als je de airco aanzet kun je dat horen aan het motortoerental
Ik heb de kachelweerstand al vernieuwd helaas zonder succes
Nu las ik ook ergens dat als er te weinig druk in het systeem is de pomp niet zal werken klopt dat ?
De distributieriem is ook pas vernieuwd , kan daar ook iets verkeerd gegaan zijn ?
Als de zekering stuk is zal het lampje op de schakelaar waarschijnlijk ook niet branden volgens mij
Ik hoop dat iemand een oplossing heeft voor deze toch wel vreemde storing .....alvast bedankt !!
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011
- Xsara Picasso 16-16v
hendrik, je distributie heeft er in ieder geval niks mee te maken (zucht) en waarschijnlijk doet je airco het niet, omdat de ventilator van de kachel stuk is, want de airco werkt alleen als de ventilator aan staat. dus fiks eerst de ventilator en zie dan verder.dat het lampje gaat branden als je de knop in zijn hoogste stand zet klopt wel, in stand 1-2-3 zit weerstand, daarom draait de fan dan langzaam, als in stand 4 de fan nog niet draait, is vaak de fan stuk, even onder je dashboardkastje het motortje vervangen.
Dat hoort zo als je de knop op ontwasemen zet gaat de airco aan is bij mij ook zo(pag 81 instructieboekje onder NB), je airco pomp wordt trouwens niet door je distributieriem aangedreven maar door de multiriem. De poulie van je aircopomp heeft een magneetkoppeling als die ingeschakeld is brandt het groene lampje ter controle, als de druk in het systeem te laag is zal de pomp niet worden ingeschakeld. Ik merk trouwens niet echt veel aan het motortoerental als ik de airco inschakel wel hoor ik een duidelijke klik van het relais, wsl wordt het toerental direct door het motormanagement gecorrigeerd. Zou als eerste eens laten controleren of er nog wel druk in je systeem zit de andere dingen lijken normaal te werken aanjager lampje en schakelaar dus even langs de aircoboer of garage.
Pre Citroën tijd: Ford Escort bravo 1.1 1982, Escort 1.4 1987 en Escort 1.4i 1989.
ZX Aura 1.6i 8v 1991.
Xsara Break 1.6i 8V 1999.
Xsara Break 1.6i 16V 2005 (ingeruild na 9,5 jaar trouwe dienst)
Nu: VW Golf variant Highline 2012
Maar om bij die distriebutieriem te komen moet de multiriem eraf vandaar ....je zoekt wat
Maar ik zal hem eerdaags eens even laten controleren op lekkage en dan evt opnieuw laten vullen , dan komen we er met een koopje vanaf
Moet wel zeggen dat ie vorig jaar Juni ook al is bijgevuld
Ja maar hij moet er ook weer om en hij loopt altijd over de poulie van de airco alleen als je de airco inschakeld wordt de pomp daadwerkelijk meegenomen door de magneetkoppeling. Als de airco al weer leeg is zit er een lek in het systeem je kunt ook de magneetkoppeling even controleren.
Pre Citroën tijd: Ford Escort bravo 1.1 1982, Escort 1.4 1987 en Escort 1.4i 1989.
ZX Aura 1.6i 8v 1991.
Xsara Break 1.6i 8V 1999.
Xsara Break 1.6i 16V 2005 (ingeruild na 9,5 jaar trouwe dienst)
Nu: VW Golf variant Highline 2012
Ieder bedank voor de reactie , maar er zit dus een lek(je)in het systeem
Waar weten ze even niet ze hebben er een soort fluor in gedaan om na een maand ongeveer te proberen het euvel te vinden
Ook kwamen ze er achter dat de radiateur lek is ....daar open ik maar even een nieuwe topic over
Nogmaals bedankt