9 van de 17
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 11 Volgende >  Laatste »
   
La Parisienne CX TRS d’Arno - weer door de APK
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10399
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 26 maart 2014 08:31 PM
  [ # 121 ]

Die zwarte draad met bruine stekker; wat gebeurt er als je daar 12V opzet?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 26 maart 2014 08:48 PM
  [ # 122 ]

Waar zie jij die?
Je bedoeld waarschijnlijk grijze draad,maar dat lijkt mij iets van een thermocontact gezien de twee dunne draad wie eraan zitten.
Maar die twee bruine stekkers horen gewoon aan elkaar,dat is zeker.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 27 maart 2014 12:22 AM
  [ # 123 ]
René Jongejan schreef:

De hele bende moet natuurlijk los als je de accu er knap uit wil halen.

Voortaan even een plaatje schieten, voordat je wat los trekt! Smile

Sorry, maar ik haal nooit draden los om een accu te plaatsen. Gewoon aan de kant houden en je plaatst de accu. Ik haal ieder jaar de accu eruit zonder problemen. Wat ik al zei, losgeschoten…

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10399
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 27 maart 2014 01:46 AM
  [ # 124 ]
F.SvM schreef:

Waar zie jij die?
Je bedoeld waarschijnlijk grijze draad,maar dat lijkt mij iets van een thermocontact gezien de twee dunne draad wie eraan zitten.
Maar die twee bruine stekkers horen gewoon aan elkaar,dat is zeker.

VgF

Je hebt gelijk. Inderdaad grijs en met 2 mannetjes in de stekker.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9456
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 28 maart 2014 11:19 PM
  [ # 125 ]

En, start ie al weer? Smile

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 28 maart 2014 11:23 PM
  [ # 126 ]

Ga morgen weer naar de garagebox…..

Profiel  
 
TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 29 maart 2014 08:43 PM
  [ # 127 ]

Auto start weer, toen maar een rondje gereden althans bijna….. wilde op huis aan.

Banden bij een lokale pomp op spanning gebracht, was op de weg terug….........spanning weg. Auto staat nu in een parkeerhaven in Berkel Sad  Vorig jaar op weg naar de najaarsrit was dit ook het geval. Had ik de ANWB gebeld, en intussen rommelen bij de stekkers, en plots deed ze het weer? ANWB afgezegd en de hele dag geen problemen meer gehad.

Nu hetzelfde…... vermogen weg. Dus ik vermoed dat er ergens een breuk zit? Anders kan ik het niet verklaren smirk

Profiel  
 
TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 30 maart 2014 04:38 AM
  [ # 128 ]

Ben weer terug gegaan na het eten.

Er zit iets in de (1 of 2 stekkers) stekker verbindingen die niet goed zijn. Geen draadbreuk dus…... Ik denk dat alles eens goed gecheckt moet worden. CX staat nu weer in de garage. Ik ontdekte wel dat de uitlaat-pot lekt…...Hij moet nog naar de APK dus binnenkort een afspraak maken.

Profiel  
 
TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 11 april 2014 10:39 PM
  [ # 129 ]

Auto weggebracht voor de APK, en even de stekkers laten checken. Nou, hij is door de APK gekomen na het lassen van de uitlaat.

Maar helaas op de terugweg voelde ik de auto weer haperen. Gelukkig kon ik een “pech-haven” bereiken waar hij net ervoor stil viel. Weer viel het vermogen “stroom” weg? Geen vonk, motor valt uit. (Is mijn analyse van een leek)

Weet Rolling Eyes  iemand misschien waar ik het zoeken moet?

Nu de stekkers in de buurt van de bobine aangedrukt, volgens mij op 1 stekker (beetje aangedrukt) maar niet echt iets los of zo. Kunnen starten en weer naar huis gereden? Zal toch iemand erbij moeten halen met meer kennis m.b.t. electrische draden….

Ik twijfel very sad of ik het zal wagen om zondag de voorjaarsrit te gaan rijden.

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6173
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig Toyota Auris Hybrid Touring Sports
Gepost: 11 april 2014 10:54 PM
  [ # 130 ]

Contactslot misschien niet best meer? Als de auto stilvalt en je start hem (haar) opnieuw, slaat ie dan wel gewoon aan?

Profiel  
 
TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 12 april 2014 10:28 AM
  [ # 131 ]

Met het contactslot is niets mis mee. Het is onder het rijden….. dat ik een soort van hapering constateer. Gisteren 3x en kon nog net de parkeerhaven bereiken. Het was precies ½ weg van de dealer van Bemmelen naar huis. Toch even onder de motorkap gekeken en deze keer bij de bobine alles aangedrukt…. en gelijk starten lopen en zonder problemen de andere helft gereden?  huh begrijp het niet zo…..

Zal vandaag een testrondje maken, anders moet ik de voorjaarsrit laten schieten…  Sad

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 12 april 2014 10:46 AM
  [ # 132 ]

Dan nog steeds zou het best het contact slot kunnen zijn.

Als je wel naar de rit gaat is er vast iemand die eea wil bekijken voor je

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 12 april 2014 10:51 AM
  [ # 133 ]

Start die niet direct na het uitvallen?—> mogelijk contactslot.

Of start die pas na het rommelen aan de stekkers?—> draadbreuk, slecht contact.

Of start die na 10 min wachten en verder niets te doen?—> mogelijk bobine die weer werkt na het afkoelen.

Zo zijn er nog wel een paar scenario’s te bedenken. Test goed wanneer wel en wanneer die niet start na het uitvallen.
Ik begrijp dat die wel gewoon altijd start als de boel koud is. Valt die nooit uit als die nog niet goed warm is?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43336
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 12 april 2014 11:21 AM
  [ # 134 ]

En niemand die het over de ontstekingsmodule heeft…. pech oorzaak numero uno bij de cx’en met 20 en 22 motortje vroegâh….

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 12 april 2014 01:10 PM
  [ # 135 ]

Stel dat het die ontstekingsmodule is, kan je er dan een heel stuk mee rijden?

In de najaarsrit, deed hij het maar 1x en ben ik helemaal naar Friesland gereden en terug. En nu op het kleine stukje 3x haperen. Kan dit verschijnsel verergeren? Want dan ga ik het er niet op wagen…. Want dan weet ik niet waar ik dan stil sta.

Dan liever een nieuwe module erin volgende week.

Profiel  
 
 
9 van de 17
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 11 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook