Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007
- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Ik herken dit dingetje niet. Waar zit het ergens ? bij het gaspedaal of ergens onder de motorkap ?
Heb net FF het gaspedaal los gehaald en de contacten schoon gemaakt & weer ingebouwd. Morgen eens uitproberen.
DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.
Het zit zeg maar als je vanaf het gasklephuis omlaag de bedrading volgt. Ik weet niet precies hoe het in het Nederlands genoemd wordt. Maar ik geloof dat origineel de citroen een Bosch type nr 0280122003 heeft. Op internet vind je veel vervangende sensors van niet officiële makelaardij voor een paar tientjes.
Ik heb zelf vandaag een mannetje laten komen het bleek dat bij mij de benzinepomp niet meer werkte. Maandag heeft ie een nieuwe voor me en dan hoop ik dat dat helpt!
Waarschijnlijk wist je t al maar die pomp die kan je vinden door de rechter achterbank omhoog te klappen.
Inmiddels benzinepomp vervangen, was omgerekend nog geen 50 euro, en auto start nu sowieso weer in één keer en alles lijkt nu een stuk beter te lopen. Motor management lampje brandde nog wel, maar dit kan ook komen doordat de ECU nog niet uitgelezen en opnieuw ingesteld is. Net een klein stukje gereden en voor alsnog leek het allemaal een stuk beter (lees: probleemloos) te lopen.
Totaal aantal Berichten: 1381
Geregistreerd: 31-10-2005
- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
Met een beetje geluk gaat die vanzelf uit, als je 3 x een volledig cyclus van warm naar koud hebt doorlopen.
Tenzij er wel degelijk nog wat mis is met de uitlaatgassen volgen de ECU. Maar doe maar eens een week niets.
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007
- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Dat Bosch doosje moet ik eens opzoeken. De elektrische contacten van de benzine-pomp heb ik recent schoongemaakt en ingespoten met contact spray. Dit lijkt iets te helpen maar de pomp blijft ook verdacht als bron van de storingen.
Hoe kom je daar achter dat die pomp stuk is ? Is het mogelijk een drukmetertje aan te sluiten ?
DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.
Bij mij haalde hij het slangetje los en vroeg me om de sleutel om te draaien. Hij zag toen op het oog dat de druk erg laag was. Met andere woorden het moet onder hoge druk eruit spuiten. Of het mogelijk is om exact uit te lezen hoe de druk is weet ik niet. Pas wel op dat als je gaat testen dat het er echt uit spuit dus houdt de pomp goed laag zodat je niet je achterbank onderspuit!
Nu met die andere pomp rijdt ie overigens uitstekend! Lampje is ook vanzelf uitgegaan.
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007
- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Ik houd het bij onze auto even in de gaten. Ik heb de contacten van het gaspedaal en de brandstofpomp schoongemaakt en ingespoten met contactspray. Dit geeft voor m’n gevoel verbetering al loopt de motor toch nog steeds een beetje schokkerig. Ik hou het even in de gaten en zal er ook werk van maken indien de situatie opnieuw verslechterd.
Ik heb trouwens nog géén lampje of storingen op de ODB stekker uitgelezen.
Fijn dat jouw Xsara het weer goed doet.
DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.