Hoi,
Ik dacht dat ik nu alles had gedownload vanuit files.citroen-forum (ge weldige informatiebron ook voor onze BX), ik heb vakantie dus alles eens op mijn gemak doorgelezen/gebladerd.
Maar wat ik niet kan vinden heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat ik een beginner ben met de Ds van ons. Ik wil graag de portieren demonteren om deze te gaan behandelen, roest en deuken. Dat geld ook voor de voorschermen. Deze en de protieren moeten zoals ik wel eens gehoord heb zeer gemakkelijk gedemonteerd kunnen worden.
Maar hoe? Voordat ik zaken doe die verkeerd zijn wil ik graag aan jullie vragen hoe “gemakkelijk” is het een en ander te demonteren. Ik ben woonachtig in Jubbega vlakbij Heerenveen als er iemand is die in de buurt woont dat wil ook wel even langs komen om informatie uit te wissellen. Ik ben net lid van de club geworden en zit te wachten op de eerste post van de club zodat ik ook kan inloggen op de website.
Wie helpt een beginner?
Groetjes,
Age
:
Hallo,
Heel kort door de bocht:
Achterschermen :Nodig ringsleutel 19 Draai de bout los (indien break, dan zit de bout achter de reflector) daarna scherm naar achter trekken.
Deuren: Nodig ringsleutel 14 en een stevige liefst erg lange schroevendraaier.
Let op, draai slechts een van de twee scharnieren los anders moet je later de deuren opnieuw afhangen. Contramoer losdraaien en daarna de scharnierpen naar boven/beneden draaien totdat de deur los is.
Oh ja vergeet niet de splitpen van de “deuruithouder” eruit te halen.
Voorschermen: komt er op neer dat er 2 keer een bout 14 moet worden losgehaald (eentje bij de kapvergrendeling de ander aan de voorkant in de wielkast) twee boutjes 8 op het dwarsbalkje achter je reservewiel en afhankelijk van het type de bediening van de koplampen, de bediening van de kapvergrendeling (als eerste ook weer aanbrengen bij montage!!!). Verder bedrading (merk de stekkers evt),frisse luchtslangen etc etc. Wijst zich eigenlijk redelijk vanzelf. Als alles los is kan je de schermen naar voren toe eruit trekken.
Neem de tijd bij montage en monteer alles met een likje kopervet.
succes
eng bo
Ik zou bij de achterschermen schuin omhoog naar achteren trekken, anders zit je lak op de binnenkant van je bumper!
GRG
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003
- ID/DS D-Super
lapje tussen bumper en spatbord doen.. dan kunnen zelfs motorisch gestoorde zoals ik het spatbord er goed afkrijgen
Totaal aantal Berichten: 25569
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Volgens mij wil ie de voor schermen eraf halen…
Bij de deuren: draai altijd de ONDERSTE scharnierpen los. Begin altijd met je voorspatbord en werk naar achteren om de rest niet te beschadigen.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Hoi,
Bedankt voor jullie reacties ik ga deze week op mijn gemak aan het werk met onze dame.
Bij problemen meld ik mij weer.
Groet,
Age
Totaal aantal Berichten: 25569
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
engbokho schreef:Hallo,
Oh ja vergeet niet de splitpen van de “deuruithouder” eruit te halen.
de bediening van de kapvergrendeling (als eerste ook weer aanbrengen bij montage!!!).
eng bo
Splitpen alleen bij achterdeuren.
Als je je kap dicht gooit zonder de vergrendeling kabel vast te maken heb je een probleem!!!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Zoals ik laatst, nieuwe koplampen gemonteerd, op naar de herkeuring. Moest de motorkap open om lampen te stellen, 1 kabel vergeten! Heb daar terplekke een half uur met een lange schroevedraaier lopen pielen. Maar ik denk dat ik nu in een minuut kan!
GRG
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 16-06-2005
- ID/DS DS20 Pallas hydraulique
- 2CV 6 Special (652)
Citrofielen,
Ik ga straks het plaatwerk van mijn cinq demonteren. Ik weet waar ik op moet letten.
Echter ik heb nog een vraagje: Als ik een deur vervang voor een willekeurige andere, past die dan altijd? Ik bedoel is de vorm (met name de vouw onderin) altijd hetzelfde? Als dat niet zo is, hoe zoek ik dan het plaatwerk bij elkaar?
Of is iedereen met slechte deuren gedoemd er nieuwe bakken in te lassen?
DS 20 Pallas Hydraulique ‘71, Dsuper5 ‘74, 2CV (652) ‘75 en Kawasaki W650 ‘03
Totaal aantal Berichten: 25569
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ze zijn allemaal ongeveer het zelfde…..
De knik zit wel ongeveer op de zelfde plek….
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Met de nadruk op ongeveer…
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 16-06-2005
- ID/DS DS20 Pallas hydraulique
- 2CV 6 Special (652)
Dus… Bakken bakken?
Daar lijkt het wel op. Is ook makkelijker weer terug te hangen aan de auto.
Rob
DS 20 Pallas Hydraulique ‘71, Dsuper5 ‘74, 2CV (652) ‘75 en Kawasaki W650 ‘03
Totaal aantal Berichten: 25569
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Als je een bak bakt zal je ook de knik vervangen….
Het blijft tobben. ....
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>