Totaal aantal Berichten: 4569
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Ik woon redelijk ver van de dealer en ga dus eerst zelf proberen iets op te lossen. Een slang door de oliepijlstok met een flinke spuit om het er uit te zuigen lijkt me het makkelijkst. Maar waar vind je dat? Suggesties?
Automaterialenzaak of bij een “botenwinkel”. Ik gebruik het apparaat om de olie te verversen van onze boot.
Jeroen
Ik denk dat je bij de apotheek of drogist ofzo wel een grote injectienaalden kan komen (mijn tip: neem de grootste van -als ik me niet vergis- 500cc).
Schijt aan originaliteit.
Nou ik heb gisteren bij de apotheek een grote spuit gehaald en elders een stuk siliconenslang. Er is nimiddels ruim een halve liter uit, was nog wel werk omdat het slangetje eigenlijk iets te dun was. Geloof dat er nog meer uit moet, we zijn terug naar een halve cm te veel.
De dealer schrijft het volgende:
“Wat betreft de olie 1 cm boven peil is niet zo erg wel aandachtspunt hier voor monteur.”
Maar ja, gezien jullie reacties haal ik het er maar liever uit.
Heb overigens nooit gemerkt dat de wagen olie verbrande oid. Maar zoveel km’s heb ik er ook nog niet mee gereden. En durf pas echt hard te gaan als oliepeil goed is!
Frank
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) en upgrade naar RT6
Verbruik 8,8l/100 Voorheen Ph2V6: 10,9l/100
en vlug een andere dealer zoeken, als dit al geen aandachtspunt is
c5 break 2.2 hdi exclusive
pack hifi RT2,schuifkanteldak,verwarmde lederen stoelen.
mazda mx5 1.8 16v