Hallo allemaal,
ik ben nieuw hier.. ik rijd sinds mei vorig jaar een Xsara Coupe Chrono uit 1999, met veel plezier.
Sinds een paar dagen echter blijven mijn knipperlichten hangen. d.w.z. als ik de hendel overhaal blijft het knipperlicht branden, net als het dashbordlicht en geluid (zij het alles op halve kracht). Ik kan me voorstellen dat ik dit zelf kan repareren (relais vervangen of zo) maar hoe? Is hier informatie over te krijgen ?
bvd, Mark.
Re: Xsara knipperlichten blijven hangen
MoonDog schreef:Hallo allemaal,
ik ben nieuw hier.. ik rijd sinds mei vorig jaar een Xsara Coupe Chrono uit 1999, met veel plezier.
Sinds een paar dagen echter blijven mijn knipperlichten hangen. d.w.z. als ik de hendel overhaal blijft het knipperlicht branden, net als het dashbordlicht en geluid (zij het alles op halve kracht). Ik kan me voorstellen dat ik dit zelf kan repareren (relais vervangen of zo) maar hoe? Is hier informatie over te krijgen ?bvd, Mark.
welkom
werkt de verlichting buiten wel gewoon :
Dank je
Ja, de verlichting werkt prima.
mark.
ik weet het niet zeker maar ik heb wel eens gehoord dat het aan de hendel zelf kan liggen de xantia heb er volgens mij ook last van
Totaal aantal Berichten: 27890
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
bij mijn ouders is de knipperlicht hendel ook vervangen.
dit omdat deze soms juist dienst weigerde, dus knipperlicht ging niet aan als je dat dus wou, overigens maar 1 kant op.
ik heb het hier over een type 2 xsara.
Totaal aantal Berichten: 1724
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
ff kijken of de alarmlichten het wel doen, als die het wel doen is de raw schakelaar defect, anders het relais
Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115
Zo te zien hebben we hier te maken met een kwaaltje van de Xsara, want bij die van ons (type II) weigert de richtingaanwijzer naar links wel eens dienst. De hendel haal ik dan over, maar er gebeurt dan niets.
- CX 25 GTi Turbo 2
Dutch Steph schreef:Zo te zien hebben we hier te maken met een kwaaltje van de Xsara, want bij die van ons (type II) weigert de richtingaanwijzer naar links wel eens dienst. De hendel haal ik dan over, maar er gebeurt dan niets.
zover ik kan herinneren was het bij ons ook naar links
misschien is het zelfs wel onder garantie vervangen, maar dat weet ik niet zeker
Ik heb met mijn type1 xsara coupe ook gehad dat de richtingaanwijzer bleef hangen…
Ook al stond ie in de neutrale stand, toch ging ie richting aangeven. Af en toe wilde het wel helpen om er aan te trekken of er tegen te duwen. Dan ging ie wel uit.
De enige oplossing was het vervangen van de schakelaar.
Voor het geval je mistlampen hebt: op marktplaats staat nu zo’n schakelaar aangeboden voor €25
Dit is een stuk minder dan wat de dealer dr voor vraagt….
Xsara_Coupe
Xsara_Coupe schreef:Ik heb met mijn type1 xsara coupe ook gehad dat de richtingaanwijzer bleef hangen…
Ook al stond ie in de neutrale stand, toch ging ie richting aangeven. Af en toe wilde het wel helpen om er aan te trekken of er tegen te duwen. Dan ging ie wel uit.
De enige oplossing was het vervangen van de schakelaar.Voor het geval je mistlampen hebt: op marktplaats staat nu zo’n schakelaar aangeboden voor €25
Dit is een stuk minder dan wat de dealer dr voor vraagt….Xsara_Coupe
Wat vraagt de dealer ervoor?
Ik lig met een gebroken heup op de bank, en kan dus ff niet bij de rekening om het even op te zoeken maar ik dacht zo uit mn hoofd het drievoudige bedrag…
Het precieze bedrag kan ik morgen pas weten…
Xsara_Coupe
hopelijk probeert MoonDog eerst de tip van Oldenhage… Het kan ook gewoon het relais zijn natuurlijk.
Mijn alarmlichten doen het wel, de schakelaar/hendel ook, ik kan n.l. wel met de hand knipperen . Ik vermoed ook dat het aan een relais ligt dat zowel de knipperlichten als het dashbordlampje als het klikgeluid bedient, want die blijven alledrie hangen (constant piepen/branden).
Maar ik heb geen idee hoe dat te controleren, en of ik het zelf kan repareren..
Mark.
Hoe bedoel je met de hand knipperen? Ik kon ook de schakelaar nog in alle standen zetten. En deze deed dan ook gewoon zijn werk. Probleem was echter dat het knipperlicht in de neutrale stand aan bleef.
Dit was toch echt te wijten aan de schakelaar!
Xsara_Coupe
Ik bedoel, als ik de schakelaar in de neutrale stand zet, is het knipperlicht uit. Als ik het in de knipperstand zet, is het knipperlicht aan, maar het blijft aan, d.w.z. het knippert niet meer. Met de hand knipperen is dus afwisselend de schakelaar in de aan- uit stand zetten…
- CX 25 GTi Turbo 2
MoonDog schreef:Ik bedoel, als ik de schakelaar in de neutrale stand zet, is het knipperlicht uit. Als ik het in de knipperstand zet, is het knipperlicht aan, maar het blijft aan, d.w.z. het knippert niet meer. Met de hand knipperen is dus afwisselend de schakelaar in de aan- uit stand zetten…
kijk nu is het helemaal duidleijk, lijkt me niet dat het aan de hendel ligt in dit geval