79 van de 92
« Eerste  < Vorige 77 78 79 80 81 Volgende >  Laatste »
   
Gert z’n Digit oftewel “de karakterbak”..
Gepost: 18 april 2014 10:51 AM
  [ # 1171 ]
waterman schreef:

Die achterlichten zijn bij de bx vaak een bron van storing, maar dat een massaprobleem bij de achterlichten tot een dynamolampje wat oplicht zou leiden heb ik zelf nog niet eerder gezien eigenlijk.

Het is wel een digit he, die hebben niet voor niets zo’n kermis in het dash. Als daar niets knippert is ie vast stuk Very Happy

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 18 april 2014 10:57 AM
  [ # 1172 ]

Nou, elektrisch gezien vind ik dit ook niet écht een ideale oplossing hé..

GWHENDRIKS2 schreef:


Dat is nogal storingsgevoelig zo…

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8160
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Gepost: 18 april 2014 10:58 AM
  [ # 1173 ]

Smile

maar ondertusen wel een verse APK, alsnog van harte! Nu hopen dat het massaprobleem snel opgelost is. Bij de ex-Brix-nix hielp het om de stekkerverbindingen van de achterlichten weer even los te halen en in te spuiten met contactspray.

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 18 april 2014 11:13 AM
  [ # 1174 ]
hogervp schreef:

Bij de ex-Brix-nix hielp het om de stekkerverbindingen van de achterlichten weer even los te halen en in te spuiten met contactspray.

Loste dat bij jouw op dat je een accu lampje niet meer brande?
Of loste dat de kermis bij de achterlichten op?

Daar zit wel verschil tussen Wink

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5472
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 18 april 2014 07:53 PM
  [ # 1175 ]
waterman schreef:

Nou, elektrisch gezien vind ik dit ook niet écht een ideale oplossing hé..

GWHENDRIKS2 schreef:


Dat is nogal storingsgevoelig zo…

Oke,

Wat zou er verkeerd aan zijn Yuri?

Profiel  
 
Gepost: 18 april 2014 08:59 PM
  [ # 1176 ]

Geen enkele bescherming van al die relais tegen spatwater vermoed ik…

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 18 april 2014 09:50 PM
  [ # 1177 ]
Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5472
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 18 april 2014 11:12 PM
  [ # 1178 ]
graddus schreef:

Geen enkele bescherming van al die relais tegen spatwater vermoed ik…

Daar heb ik al een schot voor gezet, zodat er geen spattende water bij de rlais kunnen komen. Via de opmerking van Yuri toendertijd..

Arjan Verkade schreef:

Verkeerde stekkertjes en geen relaisvoetjes.

Wat bedoel je precies Arjan? Heb je een voorbeeld van relaisvoetjes en de juiste stekkertjes?

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5472
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 18 april 2014 11:19 PM
  [ # 1179 ]

Even bezig geweest met de karakterbak:


Accu geeft: 12,53 Volt aan
Dynamo geeft 13,88 Volt aan


Dus daar hoef ik niet te zoeken.

Wat valt me op:

- Lichten uit geen zwak branden dynamo lampje.
- Lichten uit en rem intrappen geen zwak branden dynamo lampje
- Lichten uit knipperlicht aan, geen zwak branden dynamo lampje
- Lichten uit en in de achteruit zetten. Sterk branden dynamo.


Conclusie: ik moet maar overdag rijden….

Wat zou het toch kunnen zijn? De massa punten bij de achterlichten heb ik vorig jaar schoongemaakt.
De enigste massapunt is bij de versnellingsbak, die ik even na zou kunnen checken.. Of is er nog een massa punt bij de Bx?


Wordt vervolgt!

Profiel  
 
Gepost: 18 april 2014 11:21 PM
  [ # 1180 ]

Die ‘relaisvoetjes’, kun je die ook ergens als ‘kit’ kopen? Zit even op de site van Conrad te kijken, maar daar vind ik er alleen met de draden al aan. Dat betekent dat je een eindje verderop weer een verbinding moet maken, dat schiet niet echt op.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 18 april 2014 11:24 PM
  [ # 1181 ]

Ja, dat kan. http://www.rdae.nl/relais—houders/minirelais—houders/

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Gepost: 18 april 2014 11:27 PM
  [ # 1182 ]

Da’s mooi.

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5472
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 18 april 2014 11:36 PM
  [ # 1184 ]

Dus die voetjes kan ik in de relais doen, en de kabels met andere stekkers (aldus jouw link) in de voetjes doen..

Handig Arjan!


Maarre iemand een idee, waar de massa probleem zou kunnen zitten?

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 18 april 2014 11:38 PM
  [ # 1185 ]
GWHENDRIKS2 schreef:

Accu geeft: 12,53 Volt aan

Motor aan of uit?

Profiel  
 
 
79 van de 92
« Eerste  < Vorige 77 78 79 80 81 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook