9 van de 12
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 11 Volgende >  Laatste »
   
De GSpecial van Mach2
Mach2
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 461
Geregistreerd: 04-05-2005

- Ami 8
- GS/GSA Spécial
- XM 3.0 24V Exclusive
Gepost: 02 april 2014 01:54 PM
  [ # 121 ]

Gisteren weer verder gegaan met de GS. Nu een slecht plekje in de rechter dorpel aangepakt. Rot plekje eruit geslepen, plaatje gemaakt, erin gelast (was alweer wat jaren geleden dat ik dat deed; het blijft moeilijk om het netjes te doen), geplamuurd, geschuurd en in de grondverf gespoten. Volgende week weer verder met schuren afspuiten in de kleur. Daarna de dorpel van binnen lekker behandelen met Dinitrol ML. Hier wat plaatjes:

Ami 8 berline (1978) — Gspécial (1974) — XM V6 24v (1998)

Profiel  
 
MiGS
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 653
Geregistreerd: 23-11-2009

- GS/GSA 1220 Club break
Gepost: 02 april 2014 02:40 PM
  [ # 122 ]

ziet eruit als een prima reparatie anders very good

GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99

Profiel  
 
dirkvdmei
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009

- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Gepost: 02 april 2014 09:26 PM
  [ # 123 ]

Netjes toch…..absoluut niks mis mee. Keurig werk.

Profiel  
 
Mach2
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 461
Geregistreerd: 04-05-2005

- Ami 8
- GS/GSA Spécial
- XM 3.0 24V Exclusive
Gepost: 03 april 2014 12:48 AM
  [ # 124 ]

Ja, het is prima zo, maar ik dacht het eerst helemaal “stuik” te lassen. Ik heb nu toch geproplast. Je ziet hier soms laswerk voorbij komen waarvan je denkt wow wat strak! Dat is het niet geworden maar ik ben er wel tevreden mee. Veel plamuur is er niet opgegaan. Volgende week verder met het afwerken. Kwam toch nog wat extra werk tegen: een lekke aandrijfashoes aan de andere kant en een lekzak achter. Het houd je van de straat zullen we maar zeggen.

Ami 8 berline (1978) — Gspécial (1974) — XM V6 24v (1998)

Profiel  
 
Gepost: 03 april 2014 08:41 AM
  [ # 125 ]

Mooi werk!

Profiel  
 
Mach2
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 461
Geregistreerd: 04-05-2005

- Ami 8
- GS/GSA Spécial
- XM 3.0 24V Exclusive
Gepost: 18 april 2014 08:45 PM
  [ # 126 ]

Weer wat verder gegaan met de GS. De lekzak achter bleek nog helemaal heel. De lekkage kwam uit de aansluiting van de cylinder op de bol. Toen ik de veercylinder eruit en de bol eraf had bleek dat het rubbertje tussen bol en veercylinder helemaal hard te zijn. Ook zat de bol niet erg vast. De bol beter vastgdraaid met nieuw rubbertje en de boel weer teruggeklust en een paar keer gegymnastiekt de afgelopen week; geen lekkage meer.

Na eerst de ene kant vervangen te hebben bleek ook de aandrijfas aan de andere kant een lekke hoes te hebben. Bij het monteren van de nieuwe hoes en terugplaatsen van de as ontdekt dat de stabilisatorstang een hele flinke speling heeft op het gewricht. Die moet dus vervangen worden.

Nu heb ik nieuwe binnengekregen maar daar zit maar bij één gewricht (de draagarmkant) een hoesje. Is het de bedoeling dat die andere kant onbeschermd blijft? Zonee, waar vind ik die losse hoesjes en bevestigingsklem/ring waarmee dat hoesje vastzit? Hier een plaatje:

Ami 8 berline (1978) — Gspécial (1974) — XM V6 24v (1998)

Profiel  
 
dirkvdmei
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009

- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Gepost: 18 april 2014 09:07 PM
  [ # 127 ]

Ik twijfel of dit de goede stangetjes zijn.
Ik ken alleen een uitvoering met twee hoezen.
Op de kogel rechts op de foto krijg jij geen hoesje gemonteerd!!

Profiel  
 
Mach2
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 461
Geregistreerd: 04-05-2005

- Ami 8
- GS/GSA Spécial
- XM 3.0 24V Exclusive
Gepost: 18 april 2014 09:20 PM
  [ # 128 ]

Verkoper heeft expliciet aangegeven dat dit voor een GS vóór 1979 is. Het nummer van de fabrikant Quiten Hazel komt ook overeen.

Maar dat hoesje; ik dacht met iets klemmen, maar meestal zit er toch een uitsparing/rand in waar die klemring dan invalt? Volgende week als ik weer bij de auto ben eens checken hoe het zit.

Ami 8 berline (1978) — Gspécial (1974) — XM V6 24v (1998)

Profiel  
 
dirkvdmei
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009

- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Gepost: 18 april 2014 09:23 PM
  [ # 129 ]

Hoes wordt inderdaad gemonteerd met een elastiek, of metalen klembandje die in een aangebrachte groef past.
Hiervan is op de foto niets te zien.

Kijk ook even goed naar de stiften.

Er zijn ook stangetjes met konische stiften.

Je weet het pas echt zeker of die past als je de oude hebt gedemonteerd.

Profiel  
 
Mach2
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 461
Geregistreerd: 04-05-2005

- Ami 8
- GS/GSA Spécial
- XM 3.0 24V Exclusive
Gepost: 18 april 2014 09:56 PM
  [ # 130 ]

De stiften kloppen; de ene is konisch (draagarmkant) de andere is recht (stabilisatorstangkant). Dat heb ik gecheckt bij het oude stangetje dat ik gedemonteerd heb. Ik ben het alleen vergeten mee naar huis te nemen om te kunnen vergelijken. Bij een GS na 1979 en GSA is dat allebei konisch geloof ik.

Ami 8 berline (1978) — Gspécial (1974) — XM V6 24v (1998)

Profiel  
 
dirkvdmei
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009

- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Gepost: 18 april 2014 10:23 PM
  [ # 131 ]

Als de lengte van de stangetjes goed is, zou ik ze gewoon monteren.

Zal die ene kogel vast op een andere manier beschermd zijn.

Profiel  
 
Mach2
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 461
Geregistreerd: 04-05-2005

- Ami 8
- GS/GSA Spécial
- XM 3.0 24V Exclusive
Gepost: 26 juni 2014 09:52 PM
  [ # 132 ]

Je hebt gelijk Dirk, ze zijn niet goed. Het draad van de aansluiting in de draagarm is heel anders. Dat ging dus niet passen. Inmiddels een origineel wel passend stangetje gevonden en gemonteerd. Dat is dus een nadeel van iets via Ebay kopen.

Verder nog een nieuwe uitlaatpijp naar de demper en een nieuwe demper gemonteerd en verder gegaan met de anti-roest behandeling.
De volledige binnen- en buitendorpels incl de binnenkant van het gelaste plekje volgespoten met Dinitrol ML. Daar nog Dinitrol Wax overheen gedaan.

Vervolgens de binnenschermen voor en achter ontroest, twee keer in een menie/owatrol mengsel gezet en vervolgens afgelakt. Nu nog anti steenslag erop, en dan kunnen we er weer een tijdje tegen. Er kwam gelukkig alleen hier en daar wat oppervlakkige roest tevoorschijn. Een paar plekjes achter bij de doorgang van de tankvulpijp en ontluchting door het binnenscherm. Niets doorgeroest of rot.

Het apk-klusje werd iets omvangrijker dan gepland, maar de GS kan er nu echt weer een tijdje tegen. Kan niet wachten om er weer mee te rijden…

Ami 8 berline (1978) — Gspécial (1974) — XM V6 24v (1998)

Profiel  
 
dirkvdmei
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009

- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Gepost: 29 juni 2014 10:04 PM
  [ # 133 ]

Ziet er keurig uit!!!!

Profiel  
 
Gepost: 30 juni 2014 01:04 AM
  [ # 134 ]

Mooi werk!

Profiel  
 
Mach2
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 461
Geregistreerd: 04-05-2005

- Ami 8
- GS/GSA Spécial
- XM 3.0 24V Exclusive
Gepost: 01 juli 2014 10:09 PM
  [ # 135 ]

De laatste loodjes; underbodycoating aangebracht in de wielkasten. Niet in wit zoals het hoort, maar zwart is ook best ok vind ik. Daarna de ruimte tussen wielkast en binnenschermen nog uitgebreid gedinitrold en dan eindelijk de brug af en naar buiten om even te luchten samen met mijn Ami. Volgende week naar de APK. Fingers crossed…

Ami 8 berline (1978) — Gspécial (1974) — XM V6 24v (1998)

Profiel  
 
 
9 van de 12
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 11 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook