In mijn vorige C5 HPI exclusive had ik instap en voetenverlichting bij bestuurder en passagier. Bij mijn “nieuwe” V6 automaat exclusive (model 2002) zit het alleen maar bij de passagier. Ik dacht eerst dat het lampje kapot was, bij de bestuurder zit echter helemaal geen armatuurtje meer in de bekleding boven de pedalen. De bekleding heeft ook geen uitsparing hiervoor.
De enige oorzaak die ik kan verzinnen dat di er niet in zit is omdat het een automaat betreft waarvan het rempedaal iets meer naar het middden zit waardoor er geen ruimte meer is voor een armatuur.
Mijn vraag: klopt het dat er bij automaten vanwege de andere plaatsing van de pedalen geen voetenverlichting zit bij de bestuurder of is dit ergens in het verleden van deze auto verdwenen (en zou ik ergens een armatuurtje en aansluiting moeten kunnen vinden achter dit bekledingsstuk.)
Frank
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) en upgrade naar RT6
Verbruik 8,8l/100 Voorheen Ph2V6: 10,9l/100
Het lijkt er dus op dat de man aan de linkerkant van de lopende band een vrije dag had?
Ik weet waar hij zou moeten zitten, maar daar zit bij deze dus alleen bekleding. Mijn vorige C5 had het wel aan beide kanten.
Ik dacht zelf al dat er misschien ooit iets vervangen was aan de bekleding en dat ze niet de moeite hadden genomen het gat er weer in te maken maar in plaats daarvan het armatuur weg te halen. Wel erg lui trouwens, een vierkant gaatje maken in een stuk bekleding is toch niet zo veel werk….
Maar het had dus ook de automaat kunnen zijn omdat het rempedaal daar iets verder naar links zit.
Frank
Komt het niet gewoon door de knie-airbag in fase 2…?
Current:
Citroën C5 Aircross Shine 181 pk Puretech EAT 8
Predecessors:
Citroën C4 Cactus 1.2 110 PK Shine (2015)
Citroën C6 3.0 HDI Exclusive EAT6 (2009)
Citroën C3 1.6 Exclusive (2002)
Citroën C5 II Break Exclusive 2.0 16v HDIF 136 PK (2006)
Citroën C5 I Break Ligne Prestige 2.0 110 PK (2002)
Citroën Xantia 1.8 16v Tentation (1997)
Citroën Saxo 1.0 Ben (2000)
Citroën BX 1.6 Chic (1991)
Citroën BX 1.4 (1988)
En dan nog, de fase 2 heeft ook voetverlichting links rechts (ook met automaat).
zeer waarchijnlijk vindt je achter het paneeltje links bij de voetenruimte (waar de hendel voor de motorkap zit - let op schroefje !) het kabeltje voor het lampje - met connectortje.
Dat past op een verlichtingsarmatuurtje zoals die ook in de kofferruimte gebruikt zijn, die leen je dus even uit de kofferbak en haal je later even bij de dealer.
Pak een stanleymesje, snijd de opening alsnog in de vilten bekleding, lampje erin, connector erin, veel plezier !
CitroenDriver schreef:zeer waarchijnlijk vindt je achter het paneeltje links bij de voetenruimte (waar de hendel voor de motorkap zit - let op schroefje !) het kabeltje voor het lampje - met connectortje.
Dat past op een verlichtingsarmatuurtje zoals die ook in de kofferruimte gebruikt zijn, die leen je dus even uit de kofferbak en haal je later even bij de dealer.
Pak een stanleymesje, snijd de opening alsnog in de vilten bekleding, lampje erin, connector erin, veel plezier !
Exact wat ik ook van plan was, idee om 1 van de 2 kofferbaklampen te gebruiken had ik nog niet bedacht, heb al wel de dealer gevraagd om een vervanging. Overigens is het wel zo dat het montuur in de voetenruimte gemonteerd is in een zwart kunstof plaatje wat op zijn beurt weer vastzit in het vilt. Kennelijk was het montuur zelf iets te fragiel om goed vast te blijven zitten in vilt. In de kofferbak zit ie rechtstreeks in de bekleding zonder zwart plaatje.
Weet iemand waar dat kabeltje vandaan zou moeten komen, vanuit de middenconsole (rechts) of juist vanaf de zijkant van de auto richting de zekeringkast (links dus). Of van boven natuurlijk, achter het stuur. Het is geloof ik een groene en een grijze draad.
Dat weten zoekt wat makkelijker.
Frank
het kabeltje ligt in achter het paneeltje links in de voetenruimte, in de kabelboom die achter de “motorkap hendel” doorloopt.
er zitten 3 draden in, 1* massa, 1 * vanaf BSi en 1 * naar rechterlampje…
ik schreef het al eerder:
zeer waarchijnlijk vindt je achter het paneeltje links bij de voetenruimte (waar de hendel voor de motorkap zit - let op schroefje !) het kabeltje voor het lampje - met connectortje.
succes
Ligt de bedrading hiervoor in elke C5 (á la Citroën), want zo´n voetenlampje lijkt me op m´n prestige ook wel leuk….
Current:
Citroën C5 Aircross Shine 181 pk Puretech EAT 8
Predecessors:
Citroën C4 Cactus 1.2 110 PK Shine (2015)
Citroën C6 3.0 HDI Exclusive EAT6 (2009)
Citroën C3 1.6 Exclusive (2002)
Citroën C5 II Break Exclusive 2.0 16v HDIF 136 PK (2006)
Citroën C5 I Break Ligne Prestige 2.0 110 PK (2002)
Citroën Xantia 1.8 16v Tentation (1997)
Citroën Saxo 1.0 Ben (2000)
Citroën BX 1.6 Chic (1991)
Citroën BX 1.4 (1988)
Totaal aantal Berichten: 197
- C3 e-HDI
- C5 C5 2.0i Comfort Sedan automaat LPG
Misschien heeft Oldenhage hier ook een prijs voor als het met de periodeorder besteld wordt ??
Mannen blijven kinderen alleen het speelgoed wordt steeds duurder.
Totaal aantal Berichten: 132
- C5 1.8 16V Ligne Business
Geo schreef:Ligt de bedrading hiervoor in elke C5 (á la Citroën), want zo´n voetenlampje lijkt me op m´n prestige ook wel leuk….
Ik ga morgen gelijk zoeken.
Geo schreef:Ligt de bedrading hiervoor in elke C5 (á la Citroën), want zo´n voetenlampje lijkt me op m´n prestige ook wel leuk….
toch triest dat dit in NL niet std is op de prestige op mijn SX zit dit wel incl verlichting onderin de portieren.
Foto’s Onderkant Dashboard
foto’s van een 1.8 16v Ligne Presitge, Dus zonder voetenverlichting
ik ben ook wel benieuwd waar die connector dan moet zitten (als ie er wel zit)
pjotr.
nogmaals: als het kabeltje er ligt, ligt het achter het afdekpaneeltje links in de voetenruimte, in de voet van de A stijl zogezegd. je hoeft dus niet onder het stuur te zoeken of in de zekeringkast ..
Het heeft overigens alleen zin te gaan zoeken in het geval van exroosje, waarbij het 2de lampje er al wel is en ook functioneert. Als je nu nog helemaal niets hebt, heeft aansluiten van de lampjes geen zin; die gaan het namelijk toch niet doen - omdat de lampjes niet door de BSI1 worden aangestuurd.
En naar de dealer hollen heeft ook weer geen zin, want er is geen optie in de BSI1 die “voetenverlichting” heet, die de dealer voor je zou kunnen inschakelen. Waarschijnlijk is dit een optie in de BSI1 die alleen af-fabriek aanwezig / ingeschakeld is.
ow ops: niet helemaal goed gelezen,
zal morgen eens zoeken in de voet v/d A-stijl.
een lichtje daarbij zou wel handig zijn