Ik zal (morgen?) de kabel loshalen en kijken of ik dan een kloenk hoor of duidelijk voel dat ik de koppeling intrek.
verkuilm Als de koppeling wordt ingetrapt beweegt de gaffel direct. hoe zou dan de kabel te lang kunnen zijn geworden?
Waterman, ik heb een eendblok met bijbehorende bak met een lange spiebaan. Voor zover ik weet is dat voor een diafragmakoppeling. Het heeft in ieder geval met een vergelijkbare bak ca 1000 km goed gefunctioneerd. Die bak bak is vervangen omdat deze gaar was.
engbokho wordt het verschil tussen een koppelingskabel voor een Ami en eend veroorzaakt door het schutbord, ik kan bij alle leveranciers maar 1 koppelingskabel vinden
Als de gaffel meteen beweegt dan is het wel goed lijkt me.
Maar je moet dan ook vrij rap het lager tegen de koppeling horen klappen.
En dan stuk je door duwen om te ontkoppelen.
Maar inderdaad, klopt pendaal wel? Haal je de slag wel? Heb wel eens ami gehad maar dat is pas echt lang geleden.
Eenden, mehari, dyanes etc allemaal zelfde met pendalen, koppelingen etc. Maar met ami weet ik niet, zat van oorsprong wel hele andere bak in.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ik wordt nu wel heel nieuwsgierig! Waar staat die Ami?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Zit er geen scheur in het pedaal waar de kabel zit?
Ik heb vanavond de kabel eruit gehaald. De kabel vertoond geen gebroken draden en loopt soepel. Als ik de kabel eraf haal zie je duidelijk de gaffel voldoende ver naar voren komen dus dat lijkt in orde. Nadat ik de kabel er weer op heb gezet leek er een duidelijker verschil in tegendruk tussen de vrije slag en het indrukken van de koppeling te zijn maar na starten bleek ik toch weer niet te kunnen schakelen. De koppeling werd niet bediend en het kraakte vreselijk. Mijn koppelingskabel is slechts 65 cm lang en loopt via een bocht voor de demper de versnellingsbak in. Zijn de bochten die de kabel maakt misschien te krap waardoor de kabel niet (altijd) lekker loopt? Aan de ander kant, ik heb er toch een paar maanden lekker mee gereden. De wagen staat in Oudenbosch, West-Brabant.
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Nee dat mag geen probleem zijn. Als de kabel te kort zou zijn komt de bak niet vrij en dat is het tegenovergestelde van je probleem. Heb je de stelmof al uit het schutbord naar beneden getrokken en de moeren omhoog gedraaid?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Ik heb alle posities al geprobeerd maar ik zal dit weekeinde de kabel nog eens terugplaatsen en het nogmaals proberen. Als ik de stelmof helemaal uitdraai heb ik tegelijk alle stelruimte voor een slijtende koppeling gebruikt, klopt dat?
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Nee. De mof moet maximaal uit het schutbord steken. Als de plaat slijt komt de diafragma veer naar buiten en moet de kabel ruimtekrijgen en daarmee de mof omhoog het schutbord in.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Ga ik morgen nog maar eens proberen. De ruimte tussen de motorbescherming en de motor is net voldoende om je handen goed open te halen en te weinig om behoorlijk te kunnen werken, je bent net een gynaecoloog.
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ja ja niet huilen. Jij wou een ami met eend blok..
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Als dit probleem is opgelost zal ik dan maar eens op zoek gaan naar en SM met een DS-blok voor het geval ik me verveel.
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Nee dat is te simpel. Een Sm injectie. Dat is leuk. of een DS23 IE halfautomaat met LPG en airco.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Vanavond de kabel er maar weer in teruggezet. Nu nog eens heel kritische gekeken hoe de kabel met de minste bochten kon lopen, en natuurlijk naar de vrije slag gekeken. De gaffel stt nu iet verder naar achteren in vergelijking met de situatie waarbij geen kabel aanwezig is, dat krijg ik niet anders. En het lijkt te werken, ca 5 km gereden en het bleef goed gaan. Ik zal morgen eens een langer stuk gaan rijden. Iedereen voor zover hartstikke bedankt. Ik wacht nog even met die SM.
Het probleem is niet helemaal opgelost. Ik had de stelmoer grotendeels uitgedraaid en daarmee bijna de volledige lengte gebruikt. De vrije slag was ca 1 cm. De koppeling kwam daarmee snel op en het schakelen ging goed. Na 20 km hoorde ik het druklager bij het terugschakelen. Dus iets meer vrije slag, ca 2 cm, de stelmoer wat ingedraaid. Het schakelen geeft nu wat problemen omdat je soms wat gekraak hoort. Het lekkerste gaat het met dubbel clutchen en ik moet het koppelingspedaal echt door de bodem trappen om prettige te kunnen schakelen. Wat kan ik nu nog verder doen.