Citroen XM V6 VSX automaat (type 2) 1996 benzine
Gisteren ineens geen snelheid meer op de klok, stuurbekrachtiging in parkeerstand en geen oplopende dagteller meer.
op dit forum veel gelezen over snelheidssensor. 3-polige contacten heb ik schoongemaakt, geen resultaat.
valt dit in een rijtje met andere (electrische) problemen die ik eerder heb gehad onder het dashboardkastje: tik met vlakke hand onder dashboardkastje zorgde ervoor dat auto ineens inzakte en zich daarna weer corrigeerde, kachel/blower weer ging blazen. eea open geschroefd en stekkers losgehaald en schoongemaakt. sindsdien doet kachel het weer en zijn problemen hoogte stelling ook achter de rug.
benzinemeter geeft ook vaak “leeg” aan en klimt dan ineens weer terug naar goede niveau.
ik hoor het graag.
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Dit ligt echt aan je stekker verbinding van je klokkenwinkel. Is al meer over geschreven. Is op te lossen hoor.
dank puffel,
doel je nu op de soldering vd contactpunten achterop de klokken? of mis ik een bericht waarin andere verbindingen worden beschreven? aangezien stuurbekrachtiging ook niet functioneert is het duidelijk dat het niet alleen om de weergave op het dashboard gaat.
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Type, bouwjaar, motortype?
“Sturbekrachtiging in parkeerstand” zou kunnen wijzen op de aandrijving van de Diravi regelaar.
De splitter op de bak begeeft het wel eens en dan heb je ook geen signaal voor de teller.
Kwam veel voor bij type I
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Dank JanSr
Het betreft een Citroen XM V6 VSX uit 1996 (type 2) automaat, benzine.
Alle tips zijn welkom!
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Dus Diravi? Dan zal het die splitter wel zijn.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Allen bedankt voor het meedenken, de auto is inmiddels ingeruild voor een jongere xm.
Oh , OK , zo kan het ook natuurlijk
XM TCT Ambiance`94
Jazeker! Mijn asbak dreigt vol te raken en ik ben me dan ook al volop aan het oriënteren.
en het probleem kwam bij de ingeruilde xm ook terug… maar net iets anders:
xm2 break automaat uit 1999. snelheidssensor vervangen, geen resultaat, tikje op dashboard en klokje loopt weer. ik zal op dit forum zoeken naar de posts waarbij de stekkerverbinding naar de klokken wordt besproken.
en het probleem kwam bij de ingeruilde xm ook terug… maar net iets anders:
xm2 break automaat uit 1999. snelheidssensor vervangen, geen resultaat, tikje op dashboard en klokje loopt weer. ik zal op dit forum zoeken naar de posts waarbij de stekkerverbinding naar de klokken wordt besproken.
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Bij mij is het al 2 jaar definitief opgelost en daardoor weet ik het niet exact meer ;]
Ik meen te herinneren de linker stekker, 1e pootje daarvan. Dat maakte slecht contact. Ik heb op een gegeven moment die draad losgeknipt en er een stukje van een donor stekker aangesoldeerd. Het was een heel gedoe maar het werkt wel. Je kunt proberen eerste die kleine pennetjes waar de stekker ingaat, ietsje te bewegen. Met geluk helpt dat wat, bij mij destijds wel alleen kwam het euvel weer terug. Er gaat maar een heel klein voltage doorheen.
Toen bij mij het euvel terugkwam, ben ik dus gaan zoeken naar de andere kant nl. de stekker zelf, dus niet de klokkenwinkel.
dank voor bericht. kun je vertellen waar eea de cabine binnenkomt? (foto evt). moet ik het zoeken onder de motorkap onder de A stijl of toch dashboardklokken openen?
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Je klokkenwinkel moet er uit. Dit is echt niet moeilijk.
ok, dat wordt dus torxen draaien zoals op forum vermeld, incl de verstopte torx onder de schakelaars en naast het stuurhuis. ga ik mee aan de slag. dank!
Totaal aantal Berichten: 463
Geregistreerd: 28-11-2007
- XM 2.0i Comfort
- CX Athéna
Er zijn doorverbinders van de ene printplaatlaag naar de andere.
Bij mij hadden die een rot contact.
Kan niet missen, je ziet ze van buiten af zitten.
RIP: Renault 4F4, Fiat ReGATta, BX 14E LPG ‘87, BX 16TGI LPG ‘90, Dyane 6 ‘80, Visa ‘85, C25 (BOES), AX 11 ‘91, BX TZD Turbo 1990, ZX 19D ‘94, BX TZD Turbo ‘92, BX 19TRD ‘87, Xantia Break 19SD ‘97, Xantia Break 19TD ‘98, C5 Hdi 2002, XM 2.1TD 2000, C5 tourer ‘09. Nu: XM 2.0i Comfort ´92 en CX Athena ´82