21 van de 86
« Eerste  < Vorige 19 20 21 22 23 Volgende >  Laatste »
   
80-99-ZT de Trax van Graddus, modificircus
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5376
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 20 april 2014 11:35 PM
  [ # 301 ]
Profiel  
 
Gepost: 21 april 2014 11:54 PM
  [ # 302 ]

Vanavond nog een beetje aan de kilometertellerunit zitten prutsen. Alles een beetje schoongemaakt en voorzichtig hier en daar een drupje olie. Klaar voor montage.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43271
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 22 april 2014 09:52 AM
  [ # 303 ]
graddus schreef:

Nu ik toch met de uitlaat bezig ben, heeft iemand hier ervaring met het wrappen van het spruitstuk/downpipe? Een beetje minder hitte onder de kap kan bij een trax vast ook geen kwaad.

Het wrappen van spruitstukken doet men eigenlijk maar om één reden: door het spruitstuk warm te houden behoud je in het eerste traject dezelfde snelheid van uitlaatgas als in de kop. Als de uitlaatgassen te snel afkoelen zorgt dit voor een vertraging van de snelheid waarmee de gassen worden afgevoerd. Door je spruitstuk te wrappen blijft het goed warm en voert het warme geleidelijk af via de uitlaat. Het isolerende effect naar buiten toe is mooi meegenomen én de temp in de kop zal iets lager kunnen worden.

Het heeft ook een nadeel: het spruitstuk kan scheuren. Nóg sneller scheuren dan het normaal gesproken al doet dus….

Even goed over nadenken dus voor je gaat wrappen Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Gepost: 22 april 2014 05:20 PM
  [ # 304 ]

Hitteschildjes it is Very Happy

Profiel  
 
Gepost: 22 april 2014 05:24 PM
  [ # 305 ]

Vanochtend druk geweest met uitzoeken hoe ik het beste de dynamo kan aansluiten, maar daar ben ik nog niet helemaal uit. Vanmiddag eerst de onderfuseekogel links los gemaakt om het schuifstuk van de aandrijfas te kunnen verwijderen. Daar moet toch nog een nieuw kruisstukje in.

Daarna aan de rechterkant de bovenfusee losgemaakt om de triangel uit te kunnen nemen. Daar zitten nu aftermarket silentblocks in, maar ik wil terug naar de originele bronzen bussen.

Profiel  
 
mark sm
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 556
Geregistreerd: 17-01-2009

Gepost: 23 april 2014 08:14 AM
  [ # 306 ]

Dat zal ik dan eens gaan regelen… De rechter voorzijde heeft voor jou geen geheimen meer na gisteren zeker? Laughing

gr Mark

Profiel  
 
Gepost: 23 april 2014 08:32 AM
  [ # 307 ]

Ik ben inderdaad helemaal verrechtst gisteren Very Happy

Profiel  
 
Gepost: 25 april 2014 01:03 AM
  [ # 308 ]

En omdat ik vanavond een stuk remleiding nodig had voor ‘het andere project’ vanmiddag maar gauw even een eerste stuk remleiding vervangen…

En achterin het Bertje ligt een schuifstuk van de linker aandrijfas met een nieuw kruisstuk alsmede de triangel van de voorwielophanging rechts met nieuwe bronzen bussen. Nou maar hopen dat het morgen geen weer is om gras te maaien…

Profiel  
 
Gepost: 27 april 2014 05:14 PM
  [ # 309 ]

Het was dus wel weer om gras te maaien. En toen kwam er een verkeerd gesitueerde feestdag tussendoor, maar omdat het vandaag maar gewoon een zondag is, zit de voortrein weer zover in elkaar.

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5376
Geregistreerd: 24-05-2010

Profiel  
 
Gepost: 27 april 2014 07:05 PM
  [ # 311 ]

Banden heb ik hier al nieuw liggen. Zoals in die advertentie heb ik ze er nu op liggen. Da’s misschien leuk voor nu en dan een rondje rond de kerk, maar niet als je de auto voor langere (snelweg)ritten wil gebruiken. Dan heb ik ze toch liever wat nieuwer.

Profiel  
 
Gepost: 27 april 2014 07:12 PM
  [ # 312 ]

En de zondag was nog niet om, dus eerst het stuurhuis vast gezet (moest een eindje zakken om de oude remleiding er uit en de nieuwe er in te krijgen), daarna de schokbrekers voor vervangen door twee nagelnieuwe, de oude remslangen voor verwijderd en de remleiding rechtsvoor door heel de motorruimte gepriegeld en aangesloten.

En inderdaad, er mist nog een moer op de triangelas rechts. Helaas brak bij montage een van de speciale onderlegringen, dus die moet nog even ingevlogen worden.

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5376
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 27 april 2014 07:37 PM
  [ # 313 ]

Zit er nou helemaal geen stofhoes om de kruiskoppeling?
Ziet eruit alsof ie er nooit onder heeft gezeten…

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43271
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 27 april 2014 07:39 PM
  [ # 314 ]

Kruiskoppelingen hebben idd geen stofhoes op zo’n ding. Goed bezig trouwens Marc!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Gepost: 27 april 2014 07:54 PM
  [ # 315 ]

Die ene keer dat ik er mee naar de apk ben geweest heb ik daar nog serieus over moeten steggelen, over het ontbreken van die stofhoezen. Mijn laatste argument dat ze toch niet stuk waren sneed uiteindelijk hout Very Happy En ja, ik ben inderdaad lekker bezig, dank je Yuri.

Profiel  
 
 
21 van de 86
« Eerste  < Vorige 19 20 21 22 23 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook