Het ziet er naar uit dat er een onderdeel gelast moet worden aan onze Xsara.
Nu heb ik het wel eens horen “waaien” dat je niet zomaar aan een auto moet lassen, ivm de electronica e.d.
Of is dat onzin? Of moet er de accu van af?
Hopelijk helpt iemand me uit de brand!De Xsara is een Vts 2.0 16v uit 1999 en zit (vind ik) vol met electronica.
5 februari 1878 | rue Lafitte 44 | Paris
2CV6 (1983)
C5 Break (2005)
Wat moet er precies gelast worden? Ben zeer benieuwd!
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ja, de accuspanning moet er af. Even de minpool losmaken dus.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Bart1989 schreef:Wat moet er precies gelast worden? Ben zeer benieuwd!
De katalisator !!
Daar vind ik een beginnend scheurtje in.
Wil het proberen te redden…natuurlijk voor een poosje!Misschien beter helemaal demonteren.
Die sonde die erin steekt, is dat er gewoon uit te draaien? (off topic, sorry)
De vorige Saar zat ie in de spruitstukpijp.
5 februari 1878 | rue Lafitte 44 | Paris
2CV6 (1983)
C5 Break (2005)
Mij is altijd geleerd de accu te laten zitten eventueel met een overspanningsbeveiliging. Ik heb in ieder geval nog nooit de accu los gehad bij wat voor auto dan ook. En ik heb er al zat gelast.
Gr Jaap