Ooit ‘ns mee gereden op de weg terug van een bezoek met de club aan het Conservatoire. Lekker vlotte auto in technisch zeer goede staat. Alleen de carrosserie behoeft helaas aandacht.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Dus je merkt goed dat een injectie een stukje vlotter is dan een standaard 2.7?
Dat is te zeggen. De auto is voorzien van een motormanagement. Dat gaat heel vlot, zeker vlotter dan carburateur en ook vlotter dan een originele injectie.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Oké, moderne injectie. Niet helemaal vergelijkbaar natuurlijk
Dat was inderdaad de strekking van de mededeling .
Ik zie je trouwens vaak hier Arjan. Ooit nog een SM erbij ?
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Daar zeg ik geen nee tegen
Maar voorlopig heb ik even genoeg aan de CX en DS. Ook geen straf vind ik zelf. Maar er zijn ook nog andere modellen die ik leuk vind, we zien wel hoe het loopt.
Als je één keer een goed rijdende SM hebt, is de rest overbodig. Daar beleef je dan weinig lol meer aan. Maar goed, we dwalen af.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Kijk nou toch eens! Wat is hier nou anders aan?
3 bevestigingspunten voor de/een bougiekabel geleider ???
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Merak SS blok, te herkennen aan de extra bout waarmee het kleppendeksel vast zit. Fijne motor, tikkie te nerveus voor in de stad
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Jep :-) Weet je de rede waarom die er zit?
Extra bout is er op gezet om olie lekkage / zweten via de klepdeksel pakkingen te voorkomen.
Het grappige is dat je bij motoren van na maart 1973 kunt zien dat het gietstuk is aangepast om deze bout er in te zetten, maar dat er geen gat geboord is. Inderdaad, alleen voor de “SS” 3 liter motor met meer vermogen zijn de koppen zijn, zodat er behoorlijk grotere kleppen in kunnen, en een extra tapeind in zit.
Nerveus? Ik vindt van niet, dat hangt veel van je rechtervoet af: Een “ss” motor heeft voelbaar meer vermogen bij hogere toerentallen, maar je kunt er ook gewoon mee rijden.
To err is human, not to err is divine.
Gisteren gespot op weg naar Citromobile:
Citroën SM 1970 by XBXG, on Flickr
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Ik was gisteren bij Civer, daar staat wel vaker een SM voor de deur.
Maar nu een hele mooie DPD bus…
Met een smetteloze ‘74-er SM carburateur automaat met 55K op de teller er voor…
De baas denkt er over om hem te verkopen…
Meer foto’s?
Altijd meer foto’s
Een 74’er met carburateur, daar is een modificatie op gekomen.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl