34 van de 40
« Eerste  < Vorige 32 33 34 35 36 Volgende >  Laatste »
   
de beige gsa pallas van jasper.
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 22 april 2014 10:55 PM
  [ # 496 ]

op zich moet je dat ruitje wel ff zeker stellen, jasper….

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
vanderiet
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 954
Geregistreerd: 07-05-2012

- GS/GSA Break special Service Tolèe
- BX 14E
- GS/GSA GS 1220 Club
Gepost: 23 april 2014 12:11 AM
  [ # 497 ]

Door facebook ben ik weer geholpen! Ik heb weer n voorruit, alleen moet ik wachten tot citromobile!

Huidig wagenpark:

c5 break service 2.0 HDIF 136 (DAILY)
GS SPECIAL 1129 BREAK 1975
GS “X” 1978
AX 1.0 1996
2CV6 1985
RENAULT RODEO 4

 

Profiel  
 
karelk
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 413
Geregistreerd: 15-02-2012

Gepost: 23 april 2014 12:41 PM
  [ # 498 ]
vanderiet schreef:

Dan rijd je 80, achter een vrachtauto op 20 meter affstand, lekker muziekje op, Bams, hele voorruit aan diggelen, zo das een schrik!
Tha morgen moeten we er weer me weg, dus word nog een klusje vanavond. Ik hoop dat ik nog een ruitje kan regelen, misschien iemand in regio groningen een voorruit voor n gsa liggen??

Oa dáárom moet je dus niet achter vrachtwagens gaan rijden…
en bij twijfel inhalen! Wink

Nu een gelaagde terugzetten?

Beter één eend op straat dan tien in het water….

Profiel  
 
vanderiet
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 954
Geregistreerd: 07-05-2012

- GS/GSA Break special Service Tolèe
- BX 14E
- GS/GSA GS 1220 Club
Gepost: 23 april 2014 03:32 PM
  [ # 499 ]

nou, we reden wel 20 meter erachter ofzo. bam, en je ziet niks meer door het raam heen. beste knal was het. komt weer een geharde in.

Huidig wagenpark:

c5 break service 2.0 HDIF 136 (DAILY)
GS SPECIAL 1129 BREAK 1975
GS “X” 1978
AX 1.0 1996
2CV6 1985
RENAULT RODEO 4

 

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 23 april 2014 03:32 PM
  [ # 500 ]

Moet geen geharde zijn maar een gelaagde!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
vanderiet
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 954
Geregistreerd: 07-05-2012

- GS/GSA Break special Service Tolèe
- BX 14E
- GS/GSA GS 1220 Club
Gepost: 23 april 2014 03:34 PM
  [ # 501 ]

waarom dan een gelaagde? dit was volgens mij een geharde die erin zat. wat is het voordeel van gelaagd dan?

Huidig wagenpark:

c5 break service 2.0 HDIF 136 (DAILY)
GS SPECIAL 1129 BREAK 1975
GS “X” 1978
AX 1.0 1996
2CV6 1985
RENAULT RODEO 4

 

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 23 april 2014 03:37 PM
  [ # 502 ]

Een gelaagd spat niet uit elkaar als er een steen op flikkert. Bij een gelaagde komt er gewoon een ster of barst in en kun je gewoon doorrijden. Gehard glas spat uit elkaar. Levensgevaarlijk.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Thierry
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 191
Geregistreerd: 29-07-2003

- Xantia Activa V6
- GS/GSA Basalte
- GS/GSA X2
- GS/GSA Club Break
- GS/GSA Special
Gepost: 23 april 2014 04:54 PM
  [ # 503 ]

Voordat er iets met gehard gebeurt, is er wel meer nodig dan bij een gelaagde. Een sterretje heb je daar zo. Zoals je trouwens op de foto’s kunt zien, barst de geharde ruit wel in veel stukjes, maar blijft netjes zitten.  Alleen je zicht wordt wat slecht, maar voldoende om hem veilig aan de kant te zetten, of zelfs naar de volgende P te rijden. Het gebeurt zo weinig dat een geharde barst, dat het mijns inziens niet een reden is om een gelaagde te zoeken. ( die behoorlijk schaars zijn voor de GS/A).

Thierry

Profiel  
 
karelk
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 413
Geregistreerd: 15-02-2012

Gepost: 30 april 2014 12:48 PM
  [ # 504 ]

doe mij maar een gelaagde, toch al te veel slechte ervaring met een geharde ruiten gehad!
tot spetters glas in mijn ogen aan toe. Ja ze blijven er vaak wel in zitten, maar de blijven steeds verder brokkelen in kleinere stukjes dus echt doorrijden kan eigenlijk niet (afgezien van het feit dat je beeld steeds slechter wordt).

Maar als ze moeilijk te vinden zijn dan gewoon een geharde toch?

Beter één eend op straat dan tien in het water….

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 30 april 2014 04:18 PM
  [ # 505 ]

Waar kun je aan zien of een ruit gelaagd of gehard is eigenlijk?

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 30 april 2014 04:27 PM
  [ # 506 ]

Je kan het aan de zijkant meestal wel zien door dat de gelaagde twee ruiten op elkaar zijn…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 30 april 2014 04:34 PM
  [ # 507 ]
karelk schreef:

Maar als ze moeilijk te vinden zijn dan gewoon een geharde toch?

Carglass kan die gelaagde ruit gewoon leveren.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
karelk
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 413
Geregistreerd: 15-02-2012

Gepost: 30 april 2014 05:09 PM
  [ # 508 ]

Wat Bogaard zegt klopt maar soms zijn de randen van de ruit geslepen waardoor je het niet meer ziet. Daar ben ik een keer de mist mee in gegaan. Ik dacht dat het een geharde was, totdat ik hem in de glasbak gooide. Oeps! toch niet gehard!

Beter één eend op straat dan tien in het water….

Profiel  
 
Thierry
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 191
Geregistreerd: 29-07-2003

- Xantia Activa V6
- GS/GSA Basalte
- GS/GSA X2
- GS/GSA Club Break
- GS/GSA Special
Gepost: 30 april 2014 05:34 PM
  [ # 509 ]

Soms kun je het ook afleiden uit de ‘merknaam’ die de fabrikant eraan gegeven heeft. Dat is makkelijker dan de ruit demonteren en de zijkant bekijken.

(Je kunt er natuurlijk ook een steen opgooien, maar of je dan nog veel aan de opgedane kennis hebt,....)

Thierry

Profiel  
 
wim V8
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1102
Geregistreerd: 12-06-2011

Gepost: 30 april 2014 05:41 PM
  [ # 510 ]

Op sommige ruiten staat “tempered” = gehard glas, ook wel eens tmp, temp of tmd gezien.
Of er staat ook wel eens “laminated” of weer een afk. daarvan, dat is dus gelaagd.

Gr. Wim.

Profiel  
 
 
34 van de 40
« Eerste  < Vorige 32 33 34 35 36 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook