Armaflex.
Dat gebruiken ze ook voor koelleidingen die condenseren.
Perfect spul alleen niet goedkoop, maar zoveel hoef je ook niet te hebben.
Kun je bij elk isolatiebedrijf wel kopen denk ik.
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v
Totaal aantal Berichten: 6496
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
En dan welke soort, Armasound?
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
Totaal aantal Berichten: 6496
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
En dan welke soort, Armasound?
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Als ik de specificatie van Armaflex en Armasound bekijk is het in essentie ‘t zelfde spul. Ik kan eigenlijk niet achterhalen of de een nou meer warmte isolatie biedt en de ander meer geluidsreductie. Beide leverbaar in verschillende diktes, op rol of in platen, al dan niet zelfklevend. Op een camperforum lees ik in elk geval dat de geluidsreductie van Armaflex ook echt merkbaar is, ook bij mensen die alleen de isolatie zochten.
Armasound ken ik niet.
Maar de naam doet vermoeden dat dat goed geluid isoleert lijkt me.
Armaflex werkt niet als spons en is heel mooi verwerkbaar.
Ik zou even bellen met een isolatie boer die kunnen je vast meer vertellen.
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v
Totaal aantal Berichten: 6496
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Zo. De lente is begonnen dus het stof kan van de CX en van dit topic.
Vier keer starten en lopen was het vanmiddag, na bijna 4 maanden stilstand. Ziet er toch een stuk beter uit, met wat groen voor de deur. Fijn om weer in de CX te rijden, al was het maar 20 minuten van de stalling naar huis. Laat die twee dagen regen nu maar komen, ik kan het hebben.
Bij het aansluiten van de accu zag ik dit onder de motorkap. Zo had ik de auto niet weggezet. Wat is dit?
(en ja, ik weet dat dit een tweeliterblok is. Ik bedoel natuurlijk de lichtblauwe meuk die erop zit)
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
Totaal aantal Berichten: 5487
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Koelvloeistoflekkage?
Ik had dat ook op mijn Bx.. Bleek later dat de koppakking lek was (Ze wou de Xsaar na doen, die dat toen ook nét had gehad)...
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 6496
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Ik heb vorig voorjaar wel wat lekkage gehad. Toen heb ik een koelslang vervangen en een slangklem niet helemaal goed vastgedraaid. Is nu oke maar zal de slangen(klemmen) er nog eens op nalopen.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
Totaal aantal Berichten: 6496
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Zo, fluitend door de keuring en weer 2 jaar APK.
Vandaag is het blok eruit gegaan voor het vervangen van de lekkende krukaskeerring en - nu we er toch zijn - voor de zekerheid in ieder geval de prise-as van de versnellingsbak. Hopelijk wordt de koppeling nog OK bevonden en zijn er verder geen gekke dingen te melden als ik em weer ophaal een dezer dagen. Daarna maar weer eens een afspraak maken voor (her)taxatie, het is er weer tijd voor.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
Totaal aantal Berichten: 27933
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Zou je de koppeling niet gewoon meenemen? Of weet je wanneer die voor het laatst vervangen is?
Het kost je eigenlijk alleen het materiaal extra.
Tenzij hij echt als nieuw is zou ik dat wel doen.
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v
Totaal aantal Berichten: 6496
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Klopt. Dus als ie nog wie neu is dan doen we er niks aan. Als het beter is om hem wel mee te nemen omdat het blok er toch uit ligt dan doen we dat. Geldt ook voor de prise-as, daar lekt nu ook nog niks maar liever nu 2 uurtjes extra dan straks een hele dag.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
Totaal aantal Berichten: 6496
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Nou de koppeling was goed op. Tot op de klinknagels, werd me verteld toen ik gisteren even belde. Dus geen twijfel of die wordt meegenomen… Plus de remaccu, en de wereld aan pakkingen e.d.
Het liefst laat ik ook de dorpels maar meteen meepakken, al is het absoluut nog niet dramatisch. Maar dan is het hele lijstje maar afgewerkt. Ondanks de Dinitrol wordt met name de rechterkant langzaam aan wat bruin aan de onderkant. Of misschien: dankzij de Dinitrol komt het er nu pas door, wie zal het zeggen. Duur is het nu toch al. Dan maar met de Mégane naar Citromobile…
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
Totaal aantal Berichten: 27933
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Precies het juiste moment voor de koppeling dus, dat zal wel een stuk fijner rijden straks
Totaal aantal Berichten: 6496
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Tsja, ik merkte er nog niks aan. Maar dat kan goed aan mij liggen. Ik ben benieuwd.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)