welk type heb ik nou precies?
twinkel
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 37
Geregistreerd: 12-08-2009

Gepost: 21 april 2014 04:48 PM

beste mensen,
Ik heb een vervangende einddemper nodig want het laatste pijpje is er af gevallen en dat stinkt behoorlijk binnen. Ik ben momenteel in duitsland en krijg verschillende tegensprekende info over mijn auto. Dat heb ik ook al gehad toen ik in Nederland op zoek was naar een voorpijp. Die paste dus niet.

Ik heb dus een voorpijp, zonder cat en zonder demper, een achterpijp, een middendemper en een einddemper. Afgezien van bevestiging en ophanging geen andere onderdelen.

Ik heb een break uit dec 87 1.6i TRi met stortkokerinjectie, soms lees ik voor de motor 180Z (76kw), soms XU5J (65kW).
orga code 3955 (7 sep 1987).

wie weet welk type achterdemper ik nou nodig heb?
of liever nog een duits kba nummer zou helemaal geweldig zijn.
dank

BX break 16 TRI dec 1987 GRIS meteore 245000 km
Xantia 2.0 16v

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5379
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 21 april 2014 05:15 PM
  [ # 1 ]

16 TRI van ‘87 heeft een 180Z motor.

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 21 april 2014 06:01 PM
  [ # 2 ]

Maar als je de uitlaatdelen, met uitzondering van de voorpijp, van een willekeurige break met 16- of 1900 motor zoekt krijg je altijd de goede.

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5379
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 21 april 2014 06:39 PM
  [ # 3 ]

Moet lukken inderdaad.
Maar leuk, 16TRI break, zie je niet zo veel… Wink

Profiel  
 
twinkel
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 37
Geregistreerd: 12-08-2009

Gepost: 24 april 2014 09:04 PM
  [ # 4 ]

Nou ik heb dus een snelle bestelling gedaan bij een duitse leverancier en hem er vanmiddag gelijk onder gehangen. De pen waarmee hij in de ophangrubber hangt zit onder een andere hoek dan het origineel dus het rubber is nu getordeerd. Het is altijd passen en meten om hem langs ipv tegen de veerbol te hangen maar het paste wonderwel toch.
Volgens mijn vriendin snort hij als een kat, is inderdaad in tijden niet zo rustig geweest.

Ik heb er inmiddels een xantia bij dus ik twijfel wel eens of ik hem houd maar vandaag ben ik er weer helemaal blij mee.

bedankt weer voor de ondersteuning.

BX break 16 TRI dec 1987 GRIS meteore 245000 km
Xantia 2.0 16v

Profiel  
 
twinkel
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 37
Geregistreerd: 12-08-2009

Gepost: 26 april 2014 06:21 PM
  [ # 5 ]

het verhaal is nog niet ten einde.
wilde vanmorgen na een ritje checken of ik een klein rammeltje van de uitlaat (tegen de veerbol?) kon verhelpen, blijk ik een lhm lekkage te hebben-

De leiding die naar de bovenkant van de veerpoot LINKSachter gaat is door en daar spoot een wolk lhm uit. Inmiddels heb ik de veerpoot cylinder uitgebouwd want de leidingklem is afgebroken. Van het spruitstuk bij aan de andere kant is hij wel losgekomen. IK neem aan dat dat de toevoer is en de twee rubber slangen de retour?

De rubberhoes is ook niet meer ok, kan ik die apart vervangen of gaat dat inclusief retourleiding? Waar gaat de retourleiding eigenlijk helemaal naartoe?

Ik ben nog steeds in Duitsland, tussen lubeck en kiel, en heb mijn documentatie niet bij me.

hebben jullie nog adviezen?

BX break 16 TRI dec 1987 GRIS meteore 245000 km
Xantia 2.0 16v

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 26 april 2014 06:32 PM
  [ # 6 ]

De leiding naar de veerpoot is inderdaad de toevoer. De slangen op de lekzak zijn een luchtslang (eindigt in de kokerbalk achter) en een lekretourslang, deze gaat naar voren naar de grote octopus. De slangen zitten in de lekzak geschoven. Als je een nieuwe lekzak regelt en HD leiding voor die poot ben je dus klaar.

Profiel  
 
twinkel
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 37
Geregistreerd: 12-08-2009

Gepost: 26 april 2014 06:43 PM
  [ # 7 ]

super bedankt.
het schema van roel tiemersma kan ik niet meer vinden. weet iemand de lengte van de leiding naar de bovenkant van de veerpoot LA? ik heb hem niet hier, schat dat hij ongeveer 75 cm is en moet hem hier waarschijnlijk op maat laten maken.
heb al een DS-sleutelbedrijf gevonden in lubeck maar die zijn nu natuurlijk dicht.

<edit> het is dus links, als je eronder ligt is het andersom -:) en ik heb het schema gevonden is inderdaad 75 cm</edit>

BX break 16 TRI dec 1987 GRIS meteore 245000 km
Xantia 2.0 16v

Profiel  
 
twinkel
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 37
Geregistreerd: 12-08-2009

Gepost: 05 mei 2014 05:44 PM
  [ # 8 ]

Ik zou eigenlijk wel willen weten of je de topic naam kunt veranderen.

Ik heb de leiding in duitsland laten maken (75 cm 3,5 mm leiding met 8mm “Bördelschrauben” en “gummi dichtung”). De veerpootcylinder heb ik uit moeten boren, dat was wel spannend maar ik heb het gehaald naar huis. Helaas met een druppelende lekzak, dus ben ik nu op zoek naar een vervanger.

Het wordt geloof ik tijd om alle kleine leidingen te vervangen, de 4 lange van voor naar achter zijn al aan de beurt geweest.

BX break 16 TRI dec 1987 GRIS meteore 245000 km
Xantia 2.0 16v

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook