Totaal aantal Berichten: 15704
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Massa op het huis inderdaad.
Totaal aantal Berichten: 15704
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Geweldig ook, H-D op de voorzijde, Japan op de achterzijde…
Haha, inderdaad zie het nu ook. Hij was dan ook niet al te duur. Hij werkt in ieder geval wel!
Echter; (er is altijd een echter). Ik moet hem toch aansluiten op de bougiekabel? Als ik dat doe gaat de vonk blijkbaar naar de toerenteller ipv de bougie want hij loopt dan op 1 cilinder. Als ik hem aansluit op 1 van de 2 pennetjes van de bobine doet de hele toerenteller het niet.
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Hoe weet je dat ie het doet dan?
Je kunt een toerenteller toch niet aansluiten op de superhoogspanning die van de bobine naar de bougie gaat?
Zo`n ding moet toch op de plus van de bobine? Een Harley geeft trouwens net als de Visa een dubbele of “loze” vonk door z’n gedeelde bobine.
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 15704
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Als je hem op de bougiekabel hebt geprikt zou ik het knap vinden als ie het daarna nog doet eigenlijk…
Totaal aantal Berichten: 6157
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Mja, lijkt me niet dat ie dat overleeft…
Totaal aantal Berichten: 15704
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Ik heb vanmiddag mijn toerenteller ook maar eens opgepoetst en van niet gesmolten bedrading voorzien. Als ik nu het aansluitschema toch nog eens kon vinden…
Gek genoeg is er niets gesmolten, maar het moge duidelijk zijn. Wat ben ik een pannekoek.
Ik kreeg nog een oplawaai van de kabel ook.. Zit best wat kracht achter!
Waar is die voor dan Graddus?
Totaal aantal Berichten: 15704
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Die mag straks terug in de trax.
Ik heb wat extra liefde geschonken aan het ding zoals alle aansluitingen schoongemaakt en nog een poging gedaan. En hij werkt!!
Nu nog aansluiten in het interieur. Aarde prikken zal niet zo lastig zijn en het signaal van de bobine komt uit het motorruim, maar voor hoe kom ik erachter welke draad van het contactslot de geschakelde plus is? Van dat schema in het handboek word ik eerlijk gezegd niet veel wijzer…
Het bleek niet zo lastig te zijn. Het is de witte, even prikken met de multimeter en een keurige 12 volt op de witte draad bij het op contact zetten.
En nu; moet daar nog een zekering tussen ofzo? De toerenteller en die witte draad? Ik ga hem trouwens vertakken met zo’n blauw dingetje.
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011
- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Ik ga er vanuit dat die witte draad vanuit de zekeringkast komt, dus dan is er niet een extra zekering nodig. Je hebt trouwens wel geluk gehad dat de teller het nog doet
Totaal aantal Berichten: 15704
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Ah nee, niet vertakken met ‘zo’n blauw dingetje’, dat is vragen om drama in de toekomst.
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Ik zou helemaal geen draden onderbreken maar een beginpunt zoeken en de extra draad er daar op solderen of klemmen.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Kijk, mooie tips weer bedankt!
Ik sluit de geschakelde plus dus aan bij het begin van de witte draad (contactslot bij dat stekkertje) en de aarde pak ik bij de knipperlicht automaat.
Ik wil hem hebben op de pakjesplank, dan kan ik hem precies tussen het stuur doorzien en word het dashboard verder niet ontsiert
Nu nog even wat koppelstukjes voor draad kopen en ik kan aan de knutsel, word vervolgd!