5 van de 6
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 Volgende > 
   
CX25GTI Turbo 2 met Vems erop
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 27 april 2014 09:52 PM
  [ # 61 ]

Foto’s Wink
Mooi dat het gelukt is.

VgFrank

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 27 april 2014 11:23 PM
  [ # 62 ]

Inderdaad, we zijn benieuw naar fotootjes

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 28 april 2014 09:55 AM
  [ # 63 ]

en heb je info en linkje van led spul+ voorweerstand wat je gebruikt heb ?

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25637
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 28 april 2014 10:55 AM
  [ # 64 ]
Patrick Kessels schreef:

Dit zal zowieso niet gaan omdat je met een gloeilampen de spanning zeg maar halveert,terwijl je voor een led al een
voorschakelweerstand nodig hebt om van 12 volt , circa 3 volt te maken , dus dit dan ook halveren zal niet werken.

Tuurlijk wel! De weerstnad halveert die 6 volt ook. Leds kan je prima dimmen.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25637
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 28 april 2014 10:56 AM
  [ # 65 ]
cx25gtit2 schreef:

en heb je info en linkje van led spul+ voorweerstand wat je gebruikt heb ?

Kijk eens bij http://www.superbrightleds.com Ik heb daar voor de SM veel leds gevonden.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 28 april 2014 11:16 AM
  [ # 66 ]
bogaard77 schreef:
Patrick Kessels schreef:

Dit zal zowieso niet gaan omdat je met een gloeilampen de spanning zeg maar halveert,terwijl je voor een led al een
voorschakelweerstand nodig hebt om van 12 volt , circa 3 volt te maken , dus dit dan ook halveren zal niet werken.

Tuurlijk wel! De weerstnad halveert die 6 volt ook. Leds kan je prima dimmen.

Met de standaard dimmer in je lenulle ,heb je een heel kort tot geen bereik,
Je zullen amper gedijt worden.

VgFrank

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Patrick Kessels
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 364
Geregistreerd: 22-12-2012

- CX CX25GTI turbo 2 met VEMS
- CX Citroen CX25 Prestige Automatic + John Gold Cruise
Gepost: 24 juni 2017 11:39 AM
  [ # 67 ]

Goedemorgen allemaal.

Ik heb een vraag omtrend het onstekingssysteem van mijn CX25Gti Turbo 2 met Vems.
Op het ogenblik wil ze niet meer goed lopen dat wil zeggen geen vermogen en met soms hevige knallen van onverbrande brandstof. Heb inmiddels bobine kabels en bougies al vervangen maar lopen ho maar. Heb de auto circa 2 maanden geleden laten keuren liep toen nog prima zonder problemen en ook zo door de apk gerolt en nu wil ze niet meer. Als ik de bougies eruit haal is 1 en 2 nat van de benzine 3 en 4 blijven droog. Iemand enig idee in welke richting ik zoeken moet ? Ben motorisch A technisch maar zou het een gecorrodeerde stekker of iets kunnen zijn ? Het lijkt me niet vanuit de Vems te komen aangezien ze prima gelopen heeft. Graag jullie advies.

Alvast bedankt groeten Patrick

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4926
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 24 juni 2017 12:15 PM
  [ # 68 ]

Ik weet helemaal niets van VEMS, dus mijn reactie is niet meer dan een gok. Maar geen vermogen, stevig knallen, natte en droge bougies doet mij vermoeden dat het ontstekingstijdstip niet (altijd) klopt. Mogelijk is de BDP-sensor of connector de boosdoener?

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9456
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 24 juni 2017 12:17 PM
  [ # 69 ]

Hebben cilinder 1 en 2 een gezamelijke bobine?

Zo ja, is deze niet toevallig stuk?

Natte bougies betekent namelijk geen vonk.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10399
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 24 juni 2017 12:39 PM
  [ # 70 ]

Lijkt mij ook het meest voor de hand liggend.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Patrick Kessels
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 364
Geregistreerd: 22-12-2012

- CX CX25GTI turbo 2 met VEMS
- CX Citroen CX25 Prestige Automatic + John Gold Cruise
Gepost: 24 juni 2017 01:48 PM
  [ # 71 ]

Hallo.

Bougie 1 en 2 hebben inderdaad wel dezelfde bobine. Het uitwisselen hiervan heeft niet geholpen dus die wat erin zat reeds was niet kapot. Bdp sensoren heeft deze auto niet meer en de AEI op spatbord is ook weg mede door de Vems. Bovendien heeft de auto goed gelopen van te voren althans goedlopend weggezet. Het kan niks met stekkers zijn ? Heb al eens eerder gehoord van een stekker onder het reservewiel. Zit daar toevallig iets wat de bobines aanstuurt ?

Groeten Patrick

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10399
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 24 juni 2017 02:19 PM
  [ # 72 ]

Tja, ik weet niet hoeveel van de bekabeling nog origineel is na het ombouwen naar VEMS….
Ik denk dat je het beste terecht kan bij degene die dat ingebouwd heeft.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9456
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 24 juni 2017 03:02 PM
  [ # 73 ]

Krijgt de bobine van 1+2 wel het juiste signaal?

Met het omwisselen van de bobines verhuis je het probleem dus niet naar 3+4?

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Patrick Kessels
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 364
Geregistreerd: 22-12-2012

- CX CX25GTI turbo 2 met VEMS
- CX Citroen CX25 Prestige Automatic + John Gold Cruise
Gepost: 24 juni 2017 03:08 PM
  [ # 74 ]

Rene.

Kan ik dit doen door de 3 polige stekkers om te wisselen van de bobines en dit dan te testen ?

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9456
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 24 juni 2017 03:11 PM
  [ # 75 ]

Nee, je moet ze echt van plaats verwisselen.
Dus 1+2 op de plek van 3+4 en omgekeerd en alle in- en uitgaande kabels weer aansluiten zoals het nu zit.
Slim om eerst even foto’s te maken.

Anders maak je er een kolerebende van! Laughing

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
 
5 van de 6
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook